Gå til innhold

Tjener 100.000 dagen på Wordfeud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit å si at man heller spiller en runde scrabble med gode kompiser på brett, men hvor enkelt er det å bare ringe en kompis å be ham over på Scrabble? Hvor lenge må du vente?

Med Wordfeud tar det bare sekunder før du matches med noen andre som søker etter ledige spill, og vips så er dere i gang. Det er ikke realtime heller. Du gjør ditt trekk, så får motstander beskjed at det er han/hennes tur, men trenger bare å gjøre mottrekk innen 76 timer. Så man kan ha 10 spill gående samtidig.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt fantastisk at folk kan tjene så mye penger på og faktisk komme på den geniale idèen bak noe slikt, eneste jeg synes er dumt.. Er at ikke jeg klarer det!

Nå er det vel strengt tatt ikke hans idé (Scrabble), og heller ikke den første implementasjonen på iOS/Android, men vel den første med støtte for så mange språk. Det sier noe om økonomien i app-markedet: det er litt som et lotteri, der du kan tjene uhorvelig mye penger på forholdsvis liten innsats om du har flaks og treffer noe som blir en «greie». Når Google og Apple peker på hvor mye penger som ligger i app-markedet, er det i virkeligheten noen få som tjener mye, mens de fleste tjener veldig lite.

Men spillet er verdt de 17 kronene det koster, og da fortjener selvsagt Bertheussen de pengene han tjener på det.

Lenke til kommentar

Skal lage en tidsmaskin og stjele ideen hans ;) Og nei jeg er ikke sur på han eller noe, creds for at han klarte å skape ideen og tjene penger på den :)

Skape hvilken ide? WordFeud er en ren kopi av WordsWithFriends som er for det amerikanske markedet.

Noen ganger kan man tjene seg søkkrik på å blindt kopiere eksisterende produkter, og Bertheussen skal ha kudos for å velge hvilken app han skulle kopiere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Ja slutt å syte og være sjalu, endelig har vi en norsk nerd som har klart å skape et levebrød av programmering. Det minner meg om slike "bedroom coders" på 80-tallet som satt og lagde spill helt alene hjemme til hjemmedatamaskiner, og solgte dem via postordre.
Og selv om 100 000 i måneden høres jækla mye ut så er jo ikke fyren garantert dette i evigheter. Apps og spill går i bølger. Han får mye penger NÅ. Om et år kanskje han får 10 000. Det er ikke like mye å leve av. Så alt jeg har å si er "Kudos!" og "Gratulerer!".

100 000 om dagen, det står i overskriften.

"Ifølge DN vil Bertheussen håve inn 36,5 millioner kroner på ett år dersom interessen for Wordfeud holder seg på dagens nivå."

Dette er 1 år. Dvs at han allerede der har en meget lys fremtid. De færreste av oss tjener dette "på et liv".

Lenke til kommentar

Det der er jo helt rått :) Skulle ønske jeg hadde like stor suksess på mine apps, eller like mye medieomtale som han har fått i det siste for den sakens skyld :) Men er vel bare å stå på videre og håpe man treffer en gang! Kult å se at det går an iallefall.

Lenke til kommentar

Det kræver både held og dygtighed at få success. Held fordi man - uanset hvor dygtig man er - må være på præcis ret sted til præcis ret tid. Dygtighed fordi man aldrig opnår denne success medmindre man faktisk er dygtig og arbejdet stenhårdt. Kudos til manden.

Men artiklen her er vrøvl fra ende til anden. Har læst DN artiklen, og det fremgår tydeligt af den at Bertheussen ikke selv har forsynet dem med de tal. Så i virkeligheden er det her synsing fra ende til anden.

Hvordan ved de hvor mange spillere der har købt spillet? Ingen stores giver ud præcise salstal til andre end udvikleren.

Hvordan ved det hvor mange annonser der bliver vist i løbet af en dag?

Hvordan ved de at B får udbetalt 2,70 kroner i snit per tusind reklamer? Jeg har selv apps med reklamevirksomhed og det varierer helt enormt fra måned til måned og fra app til app. Desuden er indtægterne helt afhængigt af at folk klikker på reklamerne - hvilket gør at man er meget afhængig af brugerens adfærd. Jo mere sofistikerede brugere - desto færre clicks. 2,70 kroner/t er den slags sats som reklamesælgerne påstår at man tjener - men som kun ganske få opnår i praksis.

Jeg er ikke i tvivl om at B tjener flere millioner, men i og med at han ikke selv har forsynet dem med de her tal bliver denne artikel simpelthen for latterlig.

Lenke til kommentar
Jeg har selv apps med reklamevirksomhed og det varierer helt enormt fra måned til måned og fra app til app. Desuden er indtægterne helt afhængigt af at folk klikker på reklamerne - hvilket gør at man er meget afhængig af brugerens adfærd. Jo mere sofistikerede brugere - desto færre clicks. 2,70 kroner/t er den slags sats som reklamesælgerne påstår at man tjener - men som kun ganske få opnår i praksis.

Godt poeng. Reklamen i Wordfeud irriterte meg også grønn i begynnelsen, fordi den ga seg ut som meldinger i spillet. Det fikk meg til å klikke på den flere ganger, og jeg kjøpte spillet dels fordi reklamen var så distraherende. Så joda, jeg kan godt tenke meg at Bertheussen har tjent mer på reklame enn gjennomsnittet. Men de inntektene vil også gå ned etterhvert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...