Gå til innhold

Hvor starter et death metal band og liknende?

Anbefalte innlegg

Hei.

Opplyser først om at jeg ikke har et deathcore band i garasjen jeg skal slå gjennom med, så det er ikke helt derfor jeg spør. ;) Jeg ble bare litt nysgjerrig.

Var og så på en kamerat som hadde en bitteliten gig med rundt 10 sympati-tilskuere, og de spiller "vanlig" heavy rock. Vanlig i den forstand at sangene synges, ikke skrikes.

I etterkant har jeg tenkt litt på hvordan i all verden et death metal/deathcore og den slags band skaffer seg gigs og tilskuere. Det er vanskelig nok med mer akseptabel musikk, men når det kommer til ren growling og screaming tvers gjennom, føler jeg dette er frastøtende fra svært mange grupper med mennesker.

Så jeg ser egentlig etter noen innspill på hvordan et band med slik type musikk skal begynne. Hvor, hvordan, og hvem.

Myspace, facebook, youtube og nettet generelt føler jeg blir en litt annen sak, men gjerne kom med innspill på promotering i den duren også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Myspace og Youtube osv. er åpenbart forste steg.

Ellers er det bare å ta kontakt med div arrangement, etterkvart får du gjerne gigs som oppvarmingsband og får dermed musikken ut til storre folkemengder.

Prosessen er strengt tatt prikk lik andre musikktyper, forstår egentlig ikkje kvifor du trur det er vaerre for metal-band. Et dårleg eller godt band er tross alt et dårleg/godt band uansett kva musikk dei spelar.

Lenke til kommentar

Ellers er det bare å ta kontakt med div arrangement, etterkvart får du gjerne gigs som oppvarmingsband og får dermed musikken ut til storre folkemengder.

Prosessen er strengt tatt prikk lik andre musikktyper, forstår egentlig ikkje kvifor du trur det er vaerre for metal-band. Et dårleg eller godt band er tross alt et dårleg/godt band uansett kva musikk dei spelar.

Ja, du har kanskje rett? Jeg føler bare folk generelt ikke "tåler" growling. Dermed tanken at det et færre som vil la slike band spille gigs. Verre å finne passende arrengementer av den grunn også, tenker jeg. men er kanskje mer enn jeg forestiller meg. Hører så sjeldent om slikt.

Ja, du har kanskje rett? Jeg føler bare folk generelt ikke "tåler" growling. Dermed tanken at det et færre som vil la slike band spille gigs. Verre å finne passende arrengementer av den grunn også, tenker jeg. men er kanskje mer enn jeg forestiller meg. Hører så sjeldent om slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...