Gå til innhold

Jeg har nettop opprettet et forum med "MyBB" og trenger noen til å hjelpe til på siden.

Anbefalte innlegg

Jeg sier ikke dette for å være slem, men dine norsk og engelsk ferdigheter må forbedres drastisk hvis du ønsker å drive et forum av denne typen.

For å ta et eksempel

Through all the years it has come new games machines and games. Here you can discuss about lots of odd about gaming machines

Hva er det du ønsker å si her? Det er rett og slett uforståelig og du fremstår som useriøs. Jeg ville rådet deg til å fikse slike grunnleggene ting før du prøver på noe som helst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da starter jeg på nytt, På norsk.

Jeg leter etter om det noen vil være administrator med meg, moderator, eller Super moderator.

Ved dette så leter jeg etter:

Administrator: 1 til + meg

Moderator: 2 stykk

Super Moderator: 3 stykk.

Nettsiden heter www.forumud.tk

Jeg oppretta nettsiden i forje uke og har satt opp MyBB forum.

Hvis det er noen som vil bli med i ForumUD. Så send meg en melding.

Dette var mye kortere enn den første posten. men jeg tenker folk kjønner prinisppet her : )

Oversettelse til norsk:

Jeg har nettop opprettet et forum med "MyBB" og trenger noen til å hjelpe til på siden.

For at forumet skal bli bra trenger vi noen til å passe på, derfor søker jeg etter personer som kan ta en av disse "jobbene":

•  
  • 1x ledig: Administrator
  • 2x ledig: Moderatorer
  • 3x ledig: Super Moderator

( Legg gjerne til hva slags rettigheter og hva jobben deres er! )

Jeg kommer ikke til å betale for jobben dere gjør.

Hvis du har lyst til å bli medlem på forumet, kontakt meg på PM.

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Da starter jeg på nytt, På norsk.

Jeg leter etter om det noen vil være administrator med meg, moderator, eller Super moderator.

Ved dette så leter jeg etter:

Administrator: 1 til + meg

Moderator: 2 stykk

Super Moderator: 3 stykk.

Nettsiden heter www.forumud.tk

Jeg oppretta nettsiden i forje uke og har satt opp MyBB forum.

Hvis det er noen som vil bli med i ForumUD. Så send meg en melding.

Dette var mye kortere enn den første posten. men jeg tenker folk kjønner prinisppet her : )

Oversettelse til norsk:

For at forumet skal bli bra trenger vi noen til å passe på, derfor søker jeg etter personer som kan ta en av disse "jobbene":

• 1x Administrator
  • 2x Moderatorer
  • 3x Super Moderator

( Legg gjerne til hva slags rettigheter og hva jobben deres er! )

Jeg kommer ikke til å betale for jobben dere gjør.

Hvis du har lyst til å bli medlem på forumet, kontakt meg på PM.

Tusen Tak!! Dette var veldig til hjelp.

Lenke til kommentar

Hmm... Du la vel kansje ikke merke til at dette er postet i PHP-forumet?

> Forum > Data > Programmering og webutvikling > PHP

Trenger du hjelp til noe spesifikk i PHP?? I don't see a question here... Feil forum.

Endret av warpie
Lenke til kommentar

Flyttet tråden midlertidlig hit , prøv å holde dere til topic , komme med tilbakemeldinger og ikke heng dere alt for mye opp i at TS skriver på Engelsk og at det ikke akkurat er så bra, husk reglene på forumet siden flere av dere bryter dem ved å "hakke" på oversettelsen hans.

Med andre ord, ordlegg dere riktig og det er ikke et problem.

PS : Om noen har et bedre forslag til hvor tråden kan ligge så send meg en pm og jeg kan flytte videre på den.

-Veileder off.

Edit : Dette er ikke et forum hvor det stilles krav til at brukerne skal skrive feilfritt og vi har faktisk egne retningslinjer og nettikette hvor det spesifikt står at man skal unngå å påpeke enhver liten feil andre brukere gjør. Irriterer en konkret feil deg så send vedkommende en personlig melding hvor du påpeker feilen på en høflig måte.

Personlig skriver jeg feil med jevne mellomrom og oppfatter ikke alltids dette , årsaken til det er sannsynligvis en kombinasjon av at jeg har vært igjennom en stor hjerneoperasjon og dårlige vaner i etterkant.

Endret av Malvado
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja. Bra sakt!

Jeg tenkte å sette opp et forum som har det meste. prinsippet med det, er at jeg håper på at flere folk kan ta i bruk det. men som sagt ja, det fint mange mange forumet en dag i dag. Men det alltid like artig og starte et nytt forum, hvis man har intrisessen for det.

Ikke for å være slem, men tror fortsatt du misforstår hva jeg mener. Det jeg prøver å si er det ikke nytter å satse på et forum som skal være for alt, du må spesialisere. Du må gjøre det mer interessant å bruke ditt forum enn andres, finne din nisje, og SÅ utvide. Men for all del, ser helt klart at det sikkert kan være kjekt prosjekt å lære fra, så ønsker deg lykke til.

Endret av Zeorsd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sorry alle sammen for at jeg har skrevet feil, feil, feil, og feil. wink.gif

Kan dere ikke være så vennlig å prøve å ikke kommentere på alt som jeg skriver feil. heller se meningen som jeg har satt opp på side 1 igjen. Takk konservativ_woot.gif

Lenke til kommentar

Et forum uten et tema (kanskje også et grafisk tema) og en viss grunnstamme med brukere kommer ingen vei. Tilnærmet feilfritt språk er også en fordel (eller et krav) hvis man vil bli tatt seriøst. Folk til å hjelpe deg med moderering og administrering trenger du heller ikke før det er så mye aktivitet at du ikke klarer jobben selv.

Lenke til kommentar

Kan dere ikke være så vennlig å prøve å ikke kommentere på alt som jeg skriver feil. heller se meningen som jeg har satt opp på side 1 igjen. Takk konservativ_woot.gif

Problemet er at hvis du ønsker å komme noen vei så du rette på alle skrivefeilene du har på forumet ditt. Du må ha et seriøst og godt språk, det er rett og slett en av tingene du må få til hvis du skal gjøre det bra.

Jeg er vanligvis ikke den som kommenterer skrivefeil og slikt, men her er det faktisk veldig relevant.

Lenke til kommentar

Et forum uten et tema (kanskje også et grafisk tema) og en viss grunnstamme med brukere kommer ingen vei. Tilnærmet feilfritt språk er også en fordel (eller et krav) hvis man vil bli tatt seriøst. Folk til å hjelpe deg med moderering og administrering trenger du heller ikke før det er så mye aktivitet at du ikke klarer jobben selv.

Hei Ar`Kritz.

Som jeg ser nederst på innlegget ditt. så skriver du ""Folk til å hjelpe deg med moderering og administrering trenger du heller ikke før det er så mye aktivitet at du ikke klarer jobben selv.""

Det jeg jeg satser så er og kunne engasjerende Moderatoter (Super) og Adminstratorer til å legge ut innlegg på forumet, så folk blir til trekt av forumet. Jeg synes det var en mulighet ved å spørre på "diskusjon.no" for å prøve å få folk til å se hensikten med forumet. Klart det er på en måte " Alt slaks forum" men det var det jeg satset på å lage når jeg åpnet dette forumet. Håper du ikke forsto dette feil. smile.gif

Lenke til kommentar

Problemet er at hvis du ønsker å komme noen vei så du rette på alle skrivefeilene du har på forumet ditt. Du må ha et seriøst og godt språk, det er rett og slett en av tingene du må få til hvis du skal gjøre det bra.

Jeg er vanligvis ikke den som kommenterer skrivefeil og slikt, men her er det faktisk veldig relevant.

Okei. Ja det skal jeg ta til meg :) Takk for at du ikke skriver dette på en hakkete metode!!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ikke noe poeng med et annet norsk "alt-mulig-forum" så lenge man har Diskusjon.no

Det man kunne trenge er ett Pusteroms-forum for bannede/ferietrengende Diskusspasienter - men det kommer nok ikke ...

Bare tanken på ett forum hvor bannede medlemmer fra diskusjon.no modererer, gir upassende passende vibber ... icon_mrgreen.gif

Edit: Guten tag, Leif

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Etter å ha lest tråden her gjentatte ganger; kommentarer og alt... Så ser jeg flere ting. Nevneverdig; TS har god instilling, TS tar all dritkritikken med stil, TS skriver elendig, TS leser ikke over egne poster (se etter feil). Dårlig språkferdigheter kan andre personer hjelpe han med.

Men jeg tror heller ikke at et slik forum slår igjennom. Jeg tror du skal spesialisere deg på en ting, gjerne noe du brenner litt for. Jeg ville f. eks laget et IT-forum med fokus på utvikling, AI (boter), og litt data generelt. Spiller du mye spill, så kan du rette deg opp mot spill. Er du fast bestemt på et internasjonalt marked? Jeg ville personlig foretrukket et norsk marked. Det er lettere å konkurrere med de små enn de store.

Ingen er fan av dot.tk-domener, vis at du ønsker; Fikse enten .com/net (internasjonalt); eller .no... Det er simpelt å registere eget foretak i form av DA (Delt Ansvar), eller Enkeltmannsforetak: Om du er gammel nok.

Jeg ville også vært rimelig kresen på valg/oppsett av design:

Førsteintrykk: Det er i løpet av de første 10 sekundene en person vil bedømme om hans/hennes tid er verdt å bruke på dette forumet.

Glans/og mye "fancy"-shit: For all del ikke, det forstyrrer lese/skriveprosessen.

Mørke sider: Det er gjort multiple undersøkelser på feltet; Vi leser best sort på hvitt, dette kan bøyes til en hviss grad. Subjectivt: Jeg blir depressiv av å sitte lenge på mørke sider, samt leser/skriver 3/4 så fort.

Brukervenlighet: Brukere skal til all tid ha tilgang til det de ønsker på bare et par-tre tasteklikk. Det skal altså være oversiktelig

Tanker om videoen..

Den sier lite om hva dette er. Den viser et design av et forum. Lag noe fancy tekst/stikkord i videoen som forteller oss litt. Behold introen (da videoen bare er en intro til en "lengre" video. Det JEG tenker er at du skriver zoomer inn på skrivefeltet; hvor du introduserer forumet kjapt (Welcome to/ForumUD is... bla bla). Så gir du dem en enkel, men fancy roundtrip; Hvor du da har lagt opp flere falske subjec, ser med utfylt ut da. Forsøk å lage en "eksposiv" tekst/helhet (not literally)

PS: Subheader på websiden din er rimelig uklar...

Endret av warpie
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Førsteintrykk: Det er i løpet av de første 10 sekundene en person vil bedømme om hans/hennes tid er verdt å bruke på dette forumet.

Glans/og mye "fancy"-shit: For all del ikke, det forstyrrer lese/skriveprosessen.

Mørke sider: Det er gjort multiple undersøkelser på feltet; Vi leser best sort på hvitt, dette kan bøyes til en hviss grad. Subjectivt: Jeg blir depressiv av å sitte lenge på mørke sider, samt leser/skriver 3/4 så fort.

Brukervenlighet: Brukere skal til all tid ha tilgang til det de ønsker på bare et par-tre tasteklikk. Det skal altså være oversiktelig

Førsteinntrykk: 10 sekunder altså ... hvor har du det fra?

Glans og mye "fancy"-shit: Keep it simple (så hvordan designe det slik at "førsteinntrykket" havner i "innertieren" ...?!?)

Mørke sider: Det blir opp til deg selv og dine egne "mørke sider" ...

Brukervennelighet: Brukere skal kunne konfigurer sin profil slik at bare ett par tastetrykk er nok for å nå det man selv foretrekker

Lenke til kommentar

For å svare kjapt før jeg går ut... Du kan, slik som jeg gjorde for lenge siden: Google it, du kommer frem til et resultat som ligger rundt 10 sekunder, såvidt jeg husker, dette gjelder også MYE annet en websider :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

For å svare kjapt før jeg går ut... Du kan, slik som jeg gjorde for lenge siden: Google it, du kommer frem til et resultat som ligger rundt 10 sekunder, såvidt jeg husker, dette gjelder også MYE annet en websider :)

God tur!

cool.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...