Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

07 Honda CRF250R - fusker og stopper når den blir varm. (Update!)


Anbefalte innlegg

Hei!

Har en 2007 Honda CRF250R som starter relativt lett når motor er kald, bruker å la den stå 2-3min på tomgang med litt choke før jeg kjører. Kan kjøre i noen min til den er blitt varm, så vil den begynne å fuske og etterhvert stoppe eller bare stoppe mens jeg tar inn clutchen og slakker av. Etter det får jeg som regel ikke starte uten å trillstarte. Venter jeg til den er nesten kald eller kaldere starter den som normalt.

 

Noen som har tips til feilsøking, eller kjenner seg igjen?

De jeg har snakket meg tror det er forgasseren (som jeg ikke utelukker selv), men ville det ikke da vert logisk at den da også har hvert vrien når den er kald?

Har prøvd å justere blandingen litt begge veier, den har ellers ca 1t gammel plugg, ny olje og filter, kjører med 98okt bensin, motor er ny-oppbygd hos StarMotors for ca 13timer siden.

 

Fant en annen som virker for å ha det samme problemet, men ikke så mange fornuftige svar..

http://www.fixya.com/motorcycles/t3866246-crf_250_r_starts_amp_runs_fine_when

Endret av RamboEinar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner meg litt igjen her. Kan det være noe fusk i bensinslangen kanskje?

Jeg har satt i et bensinfilter mellom tanken og forgasseren, det er nytt og ikke tett. Jeg skal prøve å ta bort filtret og se om det er noen forskjell etter helga. Jeg var en tur ut med sykkelen tidligere i vinter og da funka den helt fint, har ikke fikla med forgasseren eller gjort noen store forandringer etter det fram til den ble vrang..

Lenke til kommentar

Nå har jeg tatt av og rensa forgasseren og polert den, var ikke noe spessielt skitt inni den, sjekka opp dysene mot manualen, og de er standard dyser (Main Jet *175 og Slow Jet *42). Så de skulle være greie, kjører standard luftfilter også. Skjekka også ventilene og tror heller proplemet ligger der, på innsugventilene der tolleransen er 0.12 +- 0.03mm fikk jeg ca 0.12mm og 0.15mm som er greit. Men på eksossia der tolleransen er 0,28 +- 0.03mm fikk jeg 0.40 og 0.45mm.

 

Hva tror dere? Kan dette ha noe med at eksosen blir lett lyserød også? Slik som dette (demp lyden):

Endret av RamboEinar
Lenke til kommentar

Oppdatering!

Skrudde sammen sykkelen i dag og tok en prøvetur, sykkelen gikk bra de første 2-3min til den ble varm og begynte å "spytte" og "poffe" som før, den ble bare verre til mer jeg kjørte.

 

Jeg har nå gjort følgende før dagens prøvetur:

- Rensa og sjekka forgasseren og sett den til fabrikk-innstillinger, kjører standardeksos og luftfilter (nyvasket og oljet)

- Sjekka bensinslange og bensinfilter for lort

- Tømt tanken og fylt på fersk bensin (98okt)

- Skjekka og rensa pluggen (1t gammel)

 

Jeg tror ikke problemet ligger i forgasseren eller noe med bensin/luft tilførselen. Ventilene har jeg sjekka å innsug var greie, på eksossiden var det for stor klaring på ca 0.40 og 0.45mm, toleransen er på 0.28mm +- 0.03mm. Tror problemet ligger der.. Har ikke shims så jeg får ikke gjort noe med de til de kommer i posten.

Ble tipsa av en som hadde problem med en snøscooter som kutta/stoppa etter den ble varm, det kan være brudd på en vikling i dynamoen som ikke merkes før den blir varm og utvider seg slik at det ikke blir kontakt, det var en 2-takter.

Problemet må jo ligge en plass der det er noe som forandrer seg når den blir varm, den går jo greit når den er lonka. Grunn til at jeg ikke merket problemet før i vinter kan jo være for at motoren ikke ble like varm som den blir nå pga. kaldere ute temp.

 

Any ideas?:hmm:

Endret av RamboEinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...