Gå til innhold

Er det slik jeg kobler det når jeg skal voltmodde A7N8X del?


alex100

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
gjør det noe om det kommer litt tinn på de andre pinnene, hvis det ikke har kontakt med noe annet enn de burde?

 

På spenningsregulatoren? så lenge det ikke er kontakt steder det ikke skal være det gjør det ingen ting

 

ok. takke for svar. skal prøve å gjøre det i morgen. jeg har øvd meg litt på å lodde på noen ledninger på et gammelt, ubrukelig modemkort. tror jeg klarte og lodde på ledningene uten at de pinnene på chippen tok borti noen andre pinner.

 

har du/dere noen tips til meg om loddingen på selve chip-pinnene før jeg begynner?

Lenke til kommentar

har du/dere noen tips til meg om loddingen på selve chip-pinnene før jeg begynner?

 

Først fortinner du ledningen du skal lodde så legger du den inntil benet på chipen deretter tar du loddebolten og varmer ledningen til den sitter. OBS ikke hold loddebolten inntil mere en noen sekunder! det er nok.

Lenke til kommentar

¨ser da greit ut det. men det ser ut som om du har vært borti plasten på bryteren med loddebolten.

Hvis du ikkje har loddet det fast til hk'et ditt ennå, husk; vær rask å ta loddebolten bort ifra IC'n("foten" til IC'n) nå du har lodda på ledninga.

Det skal ikkje så mye til for at den tar kvelden(slik var ihvertfall min første erfaring med loddebolt og IC'er noen år tilbake :D )

Lenke til kommentar
Hvis du ikkje har loddet det fast til hk'et ditt ennå, husk; vær rask å ta loddebolten bort ifra IC'n("foten" til IC'n) nå du har lodda på ledninga.

Det skal ikkje så mye til for at den tar kvelden(slik var ihvertfall min første erfaring med loddebolt og IC'er noen år tilbake :D )

 

IC? hva er det? takker for svar.

Lenke til kommentar

men ang. MOSFET: er det et must? jeg har bestilt det fra 3dfxcool nå i dag, men når jeg kjenner på der jeg skal putte de, så kjennes det ikke så veldig varmt ut. så trenger jeg virkelig de nå med en gang, eller holder det i en uke?

 

bare for å vere helt sikker. det de brikkene på dette bilde det er snakk om sant? de rett under cpu socketen og ved siden av chipsettet?

mosfets1.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...