FatHobbit Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Hallo ! Som tittelen sier så leter jeg etter et survival horror spill. Et spill som gir lite ressuser til spilleren, slik at det blir mer krevende å overleve farene som spilleren får. Ønsker at det skal være en historie slik at man ser flere steder,ikke sånn å overleve så så mange runder osv. Det trenger ikke å være et spill, men også en mod går helt fint! Har ikke spillt så mye survival horror og derfor ønsker jeg å prøve mer denne sjangeren. Spillene jeg har prøvd innenfor denne sjangeren er: Amnesia - the dark descent + noen custome storys (Utrolig bra spill!) Killing Floor (veldig moro å samarbeide med venner, men skulle ønske at det var noe historie her) Er ikke så mye mer jeg kommer på akkurat nå. Viss du vet om noe som passer min beskrivelse så si i fra! Mvh FatHobbit Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) SILENT HILL! Silent hill 2 må være en av tidenes beste spill, uansett om man ser på survivalhorror eller generelt! I silent hill spillene så starter du som regel med ingenting, og må finne dine egne våpen. Det inkluderer også masse gåter overalt, så du må bruke hjernen like mye som 'musklene'. Silent hill:shattered memories som du får til Wii er derimot annerledes. Da har du bare en flashlight og ''flares'' som du kan bruke, null våpen, så der er det mer snakk om å løpe for livet istedet for å bli igjen og kjempe. Alle silent hill spillene har en 'historie', som regel at du må lete etter noen som er i 'silent hill'. Creepy atmosfære, creepy musikk og bra gjennomført! RE (resident evil) spillene er også survival horror spill som du kanskje burde sjekke ut. Jeg har personlig bare rundet 4'eren enda, og ærlig talt så skulle jeg heller ønske at det var mer silent hill å utforske! Endret 2. mars 2012 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Hva med Left 4 Dead-spillene? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Hva med Left 4 Dead-spillene? !!!! Sant! De er knall! Men er litt lite historie, men l4d2 er knall online uansett Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Historien i spillet er rimelig grei den. Ikke så detaljerik og tårevrengende som man skulle ønske, men den er der, om man ønsker å lese den. (F.eks, les på veggene forskjellige steder) Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Penumbra serien er verdt å ta en titt på, de samme som lagde Amnesia. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Condemned spillene er vist også ganske bra, sier typen. Lenke til kommentar
FatHobbit Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 Mye bra svar her må jeg si! Skal se på videoer av vær av de nevnte spillene. Tror Left for dead ikke er helt det jeg leter etter, siden jeg ønsker å ha lite ressuser slik at du må spare ammoen på guneren. Men jeg har ikke prøvd LFD så det kan hende det er slik uten at jeg vet det? Penumbra serien har jeg på steam, spillte ferdig penumbra overture som var helt greit. Penumbra black pleag har jeg derimot ikke rørt enda. Silent Hill ser og høres spennende ut, men skal se litt mer på videoer før det blir et kjøp kanskje. Condemned har jeg ikke hørt om så da skal jeg undersøke hva nå dette er. Takk for alle svarene jeg har fått så langt, men har dere flere tips til spill/mods så er det bare å rope ut Mvh FatHobbit Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Penumbra Overture og Black Plague er fantastiske spill, men kan også nevne Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth. Det er til tider skikkelig skummelt. Vil og nevne Alan Wake, selv om det kanskje ikke er like skummelt som de andre. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Silent Hill ser og høres spennende ut, men skal se litt mer på videoer før det blir et kjøp kanskje. Tror det er temmelig vanskelig å få tak i 2'eren (fysisk, steam har det heller ikke), men kan lastes ned gratis til pc (på f.eks piratebay). Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Mye bra svar her må jeg si! Skal se på videoer av vær av de nevnte spillene. Tror Left for dead ikke er helt det jeg leter etter, siden jeg ønsker å ha lite ressuser slik at du må spare ammoen på guneren. Men jeg har ikke prøvd LFD så det kan hende det er slik uten at jeg vet det? Det finnes flere forskjellige spill-moduser til left4dead, hvor i noen situasjoner man ikke har mye ammo. Men med tanken på antall fiender som kommer mot deg, vil du dermed slite. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Vil og nevne Alan Wake, selv om det kanskje ikke er like skummelt som de andre. Å spille Alan Wake var som å spise ekstrem tørr kjeks uten å ha noe å drikke.. til tider pinsomt kjedelig. Lenke til kommentar
xxTJxx Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 (endret) Selvom det kanskje ikke hører 100% hjemme i denne tråden så nevner jeg det fordet. Spillet er ikke released enda, men de forventer å få ut en alpha i mars en gang tror jeg. The Dead Linger (www.thedeadlinger.com) Jeg syntes personlig dette spillet ser ut til å kunne bli ekstremt bra og det er et zombie sandbox survival spill. Verden blir generert på lik måte som minecraft gjør det og lover å gjøre ting som inget annet zombie survival spill har gjort så langt som jeg har sett hvertfall. Anbefaler virkelig å ta en titt HER og lese det som står ettersom det er mye saftig der. Endret 3. mars 2012 av xxTJxx Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Project Zomboid. Det er stadig under utvikling, dog, og har enda ikke kommet så alt for langt på vei. Eller så har du jo S.T.A.L.K.E.R-serien. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Hva med Obscure? Det er svært undervurdert, spesielt det første. http://www.youtube.com/watch?v=p5IpW1WSMoY Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Penumbra Overture og Black Plague er fantastiske spill, men kan også nevne Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth. Var for sent ute til å nevne fasiten, ser jeg. De første tre Alone in the Dark'ene er jo også obligatorisk om grafikk ikke betyr noe. Så godt som gratis på GoG! http://www.gog.com/en/gamecard/alone_in_the_dark Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Husker jeg spilte det ene Alone in the Dark spillet på ps/2'en for lenge lenge siden. Treeren kanskje? Burde iallfall tilfredsstille kravene i OP. Tenkte akkurat på They Hunger også, en Half-Life mod. Ikke verst den. Kanskje verdt å prøve den også. Lenke til kommentar
Akira Kurosawa Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 (endret) Left 4 Dead spillene er jo mer Survival Fun spill .. Ellers kan du prøve allerede nevnte Penumbra, skapt av de samme folka som lagde Amnesia hvis jeg ikke tar feil. Endret 5. mars 2012 av Akira Kurosawa Lenke til kommentar
mafackern Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 SILENT HILL! Silent hill 2 må være en av tidenes beste spill, uansett om man ser på survivalhorror eller generelt! I silent hill spillene så starter du som regel med ingenting, og må finne dine egne våpen. Det inkluderer også masse gåter overalt, så du må bruke hjernen like mye som 'musklene'. Silent hill:shattered memories som du får til Wii er derimot annerledes. Da har du bare en flashlight og ''flares'' som du kan bruke, null våpen, så der er det mer snakk om å løpe for livet istedet for å bli igjen og kjempe. Alle silent hill spillene har en 'historie', som regel at du må lete etter noen som er i 'silent hill'. Creepy atmosfære, creepy musikk og bra gjennomført! RE (resident evil) spillene er også survival horror spill som du kanskje burde sjekke ut. Jeg har personlig bare rundet 4'eren enda, og ærlig talt så skulle jeg heller ønske at det var mer silent hill å utforske! Jeg ville på det sterkeste anbefale Amnesia the dark descent! fikk meg til og dette av stolen et par ganger kan du si Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå