Gå til innhold

Problemer med hastigheten i hjemmenettverk

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper noen kan gi meg noen tips angående hastigheten på hjemmenettverk.

Jeg har en dlink 645 trådløs router (Ny). Denne er sikkert ikke verdens beste, men det er det jeg har nå.

Men (og det er mulig jeg ikke har gjort hjemmeleksen min her) jeg får ikke mer enn maks 35 mbit/s på min bærbare pc. Jeg har en 70 mbit linje. På min stasjonære pc som er kablet via den

den nye routeren ligger det dønn stabilt på 70 mbit/s.

Jeg har prøvd meg med å kjøre på de kanalene med minst trafikk for å eventuelt øke hastighet,

men når naboene rundt om her kjører på auto og ligger å vaser rundt på alle kanalene får jeg også best resultat på auto.

Er det noe jeg gjør feil, eller får jeg ikke mer ut av dette nettverket? Jeg trodde det skulle være mulig å få høyere hastighet både på internett og innad i nettverket.

Har plassering noe å si? I dag står det vel en halv meter fra tv,xbox osv..

Håper noen kan gi meg noen gode råd!

På forhånd takk

Nils Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en liten guide jeg har brukt for min egen del, se vedlegg.

Tusen takk for tips!

Jeg skal prøve det som står her. I alle fall de tingene som jeg ikke har gjort enda.

Men kan adobe reader faktisk ha noe å si? Det hadde jeg aldri trodd.

Tusen takk for hjelpen!

Nils Erik

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det hadde det hos meg ihvertfall. Hadde flere pcer i huset, og når jeg la inn adobe reader av gammel vane sank signalstyrken med 1-2 strek. Verifiserte det med å fjerne adobe reader og så at den steg igjen, og dobbeltsjekket ved å legge inn adobe igjen og så at det sank igjen. Varslet adobe om det men fikk aldri noe svar. Byttet pdf leser da, noe jeg uansett hadde gjort siden adobe reader ble vel omfattende til mitt bruk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har du installert nyeste FW på router? Støtter den bærbare PCen 802.11g eller n? Dersom alle enheter du bruker støtter n, kjører du router i ren n-mode? Har du bra signal når du tester?

Lenke til kommentar

Det hadde det hos meg ihvertfall. Hadde flere pcer i huset, og når jeg la inn adobe reader av gammel vane sank signalstyrken med 1-2 strek. Verifiserte det med å fjerne adobe reader og så at den steg igjen, og dobbeltsjekket ved å legge inn adobe igjen og så at det sank igjen. Varslet adobe om det men fikk aldri noe svar. Byttet pdf leser da, noe jeg uansett hadde gjort siden adobe reader ble vel omfattende til mitt bruk.

Jeg må jo sjekke opp i dette. Siden du har fått bekreftet at det faktisk er sånn, må jeg jo si at det er jo helt horribelt at adobe har et program med en slik "bug" jeg vil i alle fall kalle det en bug!

Tusen takk for tipset!

Nils Erik

Lenke til kommentar

Har du installert nyeste FW på router? Støtter den bærbare PCen 802.11g eller n? Dersom alle enheter du bruker støtter n, kjører du router i ren n-mode? Har du bra signal når du tester?

Jeg prøvde å kjøre etter kun n og kun g uten at jeg synes det hjalp noe videre.

Prøvde også å kjøre på kun en kanal og byttet mellom flere enkelt kanaler uten at jeg

synes det heller hjalp...

Virker så langt som auto når det gjelder kanal gir best resultat.

Har riktignok kommet opp i nesten 40 mbit/s siden jeg spurte om hjelp her men det er alt.

Hele grunen til at jeg kjøpte ny router var jo at den gamle var moden for bytting.

Så trodde jeg skulle få bedre hastighet både på nettet og innad i det trådløse nettet, men så langt er det i alle fall langt fra tilfellet.....

Tusen takk for svaret!

Jeg trenger nok all hjelp jeg kan få her føler jeg!

Nils Erik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...