Gå til innhold

Kun 65mbps ?

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å få opp farten på min laptopp, ser ut om den ikke vil høyere en 65 mbps, de to andre laptoppene i huset oppnår 300 mbps over the tråløse nettet. Jeg har satt opp farten på Netgear routeren på 2,4 ghz til 300 mbps og ønsker selvsagt å oppnå dette jeg også. Jeg har en samsung rf 712 pc med broadcom 802 11n nettverkskort som jeg nå har oppgratdert driver på, jeg har virkelig prøvd alt får å finne ut hvorfor min nye pc ikke har bedre hastighet, noen som vet ?? vurderer å bytte nettverkskort hvis dette ikke bedrer seg, men synes det er rart at en så ny og "dyr" pc ikke skal ha mulighet for bedre fart.

Legger ved ett bilde av egenskapende på nettverkskortet mitt.

avansert.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

20MHz gir en max på 300Mbit/s, så dette er korrekt så lang jeg kan se, har du forsøkt med forskjellige kanaler på ruteren?

20MHz med to datastrømmer gir ikke 300Mbit. Man skal oppnå 130Mbit som er det dobbelte av det trådstarter har nå.

En forklaring kan være at den ene antennen har falt av på nettverkskortet. Da vil man oppnå 65Mbit @ 20MHz.

Prøv å flytte PC ved siden av routeren, for å se om det er problem med signal/støy eller noe annet.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Kan jeg spørre om hvorfor du ønsker 300Mbps ?

Ofte i vanlige hjem så bruker man mer tid på å feilsøke enn man faktisk taper i tid på å ha lavere hastighet. :whistle: Det er selvsagt kun når man overfører store filer ofte over nettverket at noe raskere vil lønne seg. Eller at man rett og slett har veldig raskt nettlinje (100Mbps)

Lenke til kommentar

20MHz gir en max på 300Mbit/s, så dette er korrekt så lang jeg kan se, har du forsøkt med forskjellige kanaler på ruteren?

20MHz med to datastrømmer gir ikke 300Mbit. Man skal oppnå 130Mbit som er det dobbelte av det trådstarter har nå.

En forklaring kan være at den ene antennen har falt av på nettverkskortet. Da vil man oppnå 65Mbit @ 20MHz.

Prøv å flytte PC ved siden av routeren, for å se om det er problem med signal/støy eller noe annet.

Ja min feil, jeg tenkte på 4x4 som gir 288,8MBit/s maks. Av Broadcomm sine sider så kan det se ut som at dette nettverkskortet ikke støtter høyere enn 65 i den konfigurasjonen.

@Ralena - hvis du har mulighet til å finne ut hvilken Broadcom-chip som står i laptoppen så er det litt lettere å bestemme om dette faktisk stemmer

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hadde akkurat samme problemet her med min Samsung rf712, løsninga ble til slutt etter å ha sendt pc'en inn til infocare for 3 gang, å skifte nettverkskort og antenne. Det ble skiftet til Intel® Centrino® Advanced-N 6230 og nå er hastigheten en annen, kan også koble meg til 5Ghz(150 mbps ved 2,4ghz b/g/n og 300 ved 5ghz a/n)

Med broadcom kortet som står i vil du aldri oppnå mer enn ca 72 mbps.

Bare som en tilleggs opplysning så er dette en garantisak

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...