Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tips til ny ruter - trenger god rekkevide

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenker å kjøpe ny ruter. Ønsker en forholdsvis billig ruter, men med bra rekkevidde. Bruker for øyeblikket et multimodem fra telenor (Zyxel P-2602HWT-F3), dette har for dårlig rekkevidde til mitt bruk (kun 50 % signal der jeg sitter). Noen som har noen tips til en god og forholdsvis billig ruter?

PS: Skal ikke har multimodem nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den modellen har vel bare 802.11g standard nettverk. Hvis du har støtte for det i PCene du har også (eller er villig til å oppgradere) så får du både bedre avstand og mye raskere overføring på ne ruter med 802.11n støtte.

I forhold til signal så er det forenklet sagt bedre mer flere antenner (da det gir signaldiversifisering), men om du virkelig skal ha betydeig bedre avstand så må du egentlig til med skikkelig antenne på enten rutersiden, PCsiden(e) eller begge deler. Alternativt kan du selvfølgleig bare droppe hele trådløsen og gå for homeplug (opp til 500Mbit/sek teoretisk hastighet i disse dager for en relativt rimelig penge). Det er dog ikke fullt så mobilt, og dermed ikke så egnet til å ta med laptoppen til frokostbordet f.eks. Hva som er best er dermed litt opp til bruksmønsteret ditt.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...