brukar2341 Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) God dagen. Så nå er det snart komfirmasjon for meg, og jeg planlegger å bruke alle pengene opp på pc Neida, men jeg tenker å bruke ca 16-19k.. Jeg har på forhånd bestemt meg for hva utstyr jeg skal ha, så det eneste jeg trenger nå er innmaten, har allerede valgt tower også, og det er NZXT's Phantom big tower. Dette er stort, og ser faenmeg rått ut! Jeg vil kunne spille Battlefield på høyest mulig grafikk, uten lagg. Jeg og en venn(som kan MYE mer enn meg) har hatt en lang diskusjon, men klarer ikke komme frem til hvor god pc jeg må ha for å spille det på ultra med ca 40 fps.. Takk! Lurer du på hva skjerm, mus og shit jeg kjøpte, spør.. EDIT: Åja! Jeg glemte å si at jeg vil ha det fra komplett, vet jeg er litt kravstor, men trenger virkelig hjelp her Endret 2. mars 2012 av DahPain Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) hei først vil jeg bare si noe på kabinettet, mange som synes det ser rått ut, inkludert 3 av vennene mine, de angrer alle sammen fordi det er mye plast og det knirker når man rører ved det her er ett oppsett til deg: hvis det går dårlig med at det koster 100kr mer så kan du bytte hovedkort til Gigabyte GA-Z68X-UD3H grunnen til at det er laget på Dustinhome.no er at det blir garantert dyrere på komplett og du vil ikke kunne få like bra der... Edit: regnet ut at samme oppsett koster tilnærmet lik 950kr mer Endret 2. mars 2012 av olestokk Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 2. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2012 hei først vil jeg bare si noe på kabinettet, mange som synes det ser rått ut, inkludert 3 av vennene mine, de angrer alle sammen fordi det er mye plast og det knirker når man rører ved det her er ett oppsett til deg: hvis det går dårlig med at det koster 100kr mer så kan du bytte hovedkort til Gigabyte GA-Z68X-UD3H grunnen til at det er laget på Dustinhome.no er at det blir garantert dyrere på komplett og du vil ikke kunne få like bra der... Edit: regnet ut at samme oppsett koster tilnærmet lik 950kr mer Og det runner bf3 på ultra 64 spillere uten lag, det er egentlig et viktig spørsmål.. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Dette oppsettet vil kjøre BF3 på ultra med rundt 50fps+. Siden det er en stund til du skal kjøpe maskinen ville jeg heller valgt et HD7970 med aftermarket kjøleløsning som f.eks Asus DCII. Godt mulig det vil skje noe med prisene innen den tid også da Nvidia kommer med nye skjermkort om en måneds tid. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Og det runner bf3 på ultra 64 spillere uten lag, det er egentlig et viktig spørsmål.. hehe, glemte vist å svare på det (/facepalm) ja, det skal den. kan droppe ned i 50FPS i aller verste tilfeller, men ellers går det smooth over 60FPS Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 2. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2012 Og det runner bf3 på ultra 64 spillere uten lag, det er egentlig et viktig spørsmål.. hehe, glemte vist å svare på det (/facepalm) ja, det skal den. kan droppe ned i 50FPS i aller verste tilfeller, men ellers går det smooth over 60FPS Ok, men hva er det med de viftene, det følger jo med vifter allerede til Phantomet. Og en ting til, jeg ser ikke andre som har klaget på Phantomet, har du kanskje noen andre forslag? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Ok, men hva er det med de viftene, det følger jo med vifter allerede til Phantomet. Og en ting til, jeg ser ikke andre som har klaget på Phantomet, har du kanskje noen andre forslag? vifta som er i oppsettet er til prosessoren det er ikke noe galt med phantomen annet enn plasten, dette skal vel egentlig være bedre i "lillebroren"; Phantom 410, men den er litt mindre da... ellers er det ikke det største problemet egentlig, kan bare være fint å vite. jeg vet egentlig ikke om noen andre kabinetter som ser ut som noe i nærheten av phantom, så jeg har ikke noen andre forslag Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 2. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2012 Ok, jeg kom fram til 13920 kr på komplett.no, pluss at det andre kostet rund 6000 kr, det blir 20k, hmm, var litt mye, men det får gå, prisene går vell litt nedover i løpet av to måneder uansett. Er du noe du vil at jeg swkal endre på, så si ifra. Det er forstatt to måneder igjen, så kan godt bli litt endring i hva jeg skal kjøpe også.. Her er det.. 618010 Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 512803 Noctua NH-D14 CPU Kjøler 631303 Intel® SSD 320 Series 80GB 2.5", 25nm 619274 Intel® Core i5-2500K Processor 630907 Microsoft Windows 7 Home Premium NO 650764 ASUS P8Z68-V/GEN3, Socket-1155 659711 Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5 657691 XFX ProSeries XXX Edition 750W PSU 653050 Seagate Barracuda® 1TB 605768 NZXT Phantom Big Tower Sort Glemte den samsung CD shiten, men klarte ikke finne den.. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 søk bulk så finner du den nok skjønner ikke hvorfor alle handler på komplett, det er jo så utrolig dyrt... det er alltid endringer, kommer vel nye prosessorer snart, og nye skjermkort fra Nvidia å greier Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 (endret) søk bulk så finner du den nok skjønner ikke hvorfor alle handler på komplett, det er jo så utrolig dyrt... det er alltid endringer, kommer vel nye prosessorer snart, og nye skjermkort fra Nvidia å greier Ok greit, fant det. Men jeg har snakket med mange, og de lurer på hvorfor du velger i5 isteden for i7. Og hvorfor du tar et dyrt skjermkort isteden for to billige. Kabinettet høres ganske bra ut i forhold til kontakter, men jeg hører selv(via videoer) at det bråker litt, men det bryr ikke jeg meg så mye om.. Noen få som klager på f.eks viftene til nzxt, og at det er vanskelig å montere andre vifter, da kan det sikkert bli vanskelig for meg å montere den til prosessoren.. Hjelp Endret 3. mars 2012 av DahPain Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 (endret) Fordi 2500k er best for gaming, hvert fall iforhold til hva du betaler. Mener du at det er vanskelig og montere cpu kjøleren? Det går fint, kan være litt vrient fordi jeg bare har 2 hender, men fikk hjelp av mamma til og holde. Endret 3. mars 2012 av Wizzlee Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Prosessorkjøleren kobles ikke til kabinettet, men til hovedkortet, jeg har også hørt at det ikke skal være vanskelig med den vifta der i7 og i5 er samme greia bare at i7 har noen egenskaper som virker bedre i videoredigering og lignende Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 Ok, takk begge to, veldig nyttig informasjon! Men det med overklokking, jeg vet jeg maser nå, men har dere peiling på hva det er, har dere en link til informasjon eller noe ? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Ok, takk begge to, veldig nyttig informasjon! Men det med overklokking, jeg vet jeg maser nå, men har dere peiling på hva det er, har dere en link til informasjon eller noe ? det gjør ikke noe med mas, bare pøs ut med spørsmål om du vil, det er bare hyggelig å svare jeg har ikke noe link til info eller noe, men en kort forklaring av hva overklokking er; det er at du kan sette prosessor og/eller skjermkort til å gå fortere en det de gjør ut av boksen, men dette betyr også at de lager mer varme som betyr at man burde ha god kjøling (den prosessorkjøleren som du har på lista er en av de beste med mindre man skal bruke mangfoldige tusen på vannkjøling) man må også passe på å ha prosessoren under en viss temperatur, ellers så skrur den seg av eller skrur seg nedover igjen for å ikke bli skadet men hvis du har lyst på skikkelig info om det og hvordan du gjør det så er overklokkings delen av forumet et fint sted å spørre Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 Ja, jeg har hørt mange som har prossesorer som kommer opp i 70 grader n shit.. Hvor er "grensepunktet" Det eneste jeg vet, er at jeg synes mobilen min blir varm når den er 45 haha. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Ja, jeg har hørt mange som har prossesorer som kommer opp i 70 grader n shit.. Hvor er "grensepunktet" Det eneste jeg vet, er at jeg synes mobilen min blir varm når den er 45 haha. grensepunkt for skjermkort er 99 grader grensepunkt for den prosessoren der er 72.6 grader men hvis du ikke skal bestille før om 2 måneder kan det være lurt å tenke at det kommer vel noen nye prosessorer rundt den tiden med mindre de også har blitt utsatt (tror det bare var de bærbare som ble utsatt) disse bil overklokke bedre og yte litt bedre ut av boksen samt at de produserer mindre varme 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Prosessoren har innebygget sikkerhetsmekanisme som gjør at den slår seg av viss det blir for varmt. Prosessorene tåler fint opp i mot 100grader for en liten stund. Skjermkorta tåler opp mot 120 grader for en liten stund. Men Intel/AMD har sakt at du ikke bør kommer over en viss temperatur på sine prosessorer. Viss jeg ikke husker feil så er vel den grensa hos Intel 80grader ? Ang overklokking. Er så og si akkurat det samme som å trimme en moped eller bil Du får større fart, men "motoren" slites ut fortere Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 (endret) Ok, takk! Men nå får jeg komme meg ut i sosialen i et par timer EDIT: Fant ut at sluttsummen ble 18600, og det er jo egentlig ganske greit, for noe går vell litt ned i pris også Og en ting til, siden jeg ikke har noen serlige egenskaper med å bygge den, er det noen gode toturials der ute ? Endret 3. mars 2012 av DahPain Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Kan du liket til oppsettet du havnet på? siden det ble 18600 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå