asdubvb Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Hallo folkens, jeg har spilt gitar i rundt fem år nå og har tenkt til å prøve å lage noen videoklipp og legge ut på YouTube... også lurte jeg på noen ting. Jeg leste et sted her at man trengte en DI-boks for å få bedre lydkvalitet osv. hvis man skulle spille inn elektrisk gitar med pc. Også leste jeg om Line 6 Pocket POD på nettet. Og det syntes jeg virka kult og i tillegg ikke dyrt. Så også noen videoer på YouTube med folk som hadde spilt inn med denne, og det hørtes lovende ut. Tenker på å kjøpe denne og spille inn lyd med Audacity på pc-en + filme med kameraet på mobilen. Fungerer Pocket POD-en som en DI-boks? Og jeg vil jo trenge en kabel fra POD-en til mikrofonutgangen på pc-en. Holder det da med en 3,5mm hann-hann stereokabel fra Clas Ohlson e.l., eller må jeg ha en monokabel bergenet for innspilling eller noe? Sjangrene jeg spiller er rock og metall (eldre metall, hardrock, progrock/metall, thrash, hardcore, alternative, mer moderne metall osv..). Passer POD-en for disse stilene, og har noen av dere erfaringer å komme med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå