Gå til innhold

Dårlig airflow? graphite 600t + 6950 1gb CFX = bråk

Anbefalte innlegg

kabinettet har dårlig kjøling + skjermkortene er kjent for å produsere varme = Bråk

JA, jeg er kjent med varmen og støyet 6950 i crossfirex gir, men det må jo være en eller annen måte å lindre dette på?

Tempen på det ene kortet er 89C, mens det andre ligger et noen få grader under. Det er jo egentlig ganske normalt for 6950 i crossfire, men det må jo gå ann å minke dette litt?

Når jeg tar av sidepanelet på kabinettet, forandrer ikke gradene seg nesten i det hele tatt

post-193792-0-17905300-1330717431_thumb.jpg

Kanskje montere vifte på siden? Isåfall må den ikke være for stor da vil den komme bort i vannkjølinga.

Hva ville DU ha gjort?

Endret av gallsman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ha front og topp til å blåse inn.

Så sjekker du tempen.

Du må alltid ha minst en vifte som blåser ut.

Så eksos viften bak må blåse ut :)

Tror ikke det er noe vits å ha topp inn. Dataen står under en pult og dermed er jeg redd for at lufta vil komme ut bak, opp under pulten og ned på toppen igjen. En evig sirkulasjon som fører til varm luft:S

Lenke til kommentar

hva slags kjølere er det på kortene? er det tredjeparts som spyr ut varme i alle retninger eller referanse?

hvor stor avstand er det mellom kortene?

Kortene bruker standard kjøler som er kun en vifte. Avstanden mellom de er tja, 2-3 cm. Slik at bridgen strekker seg helt ut.

Endret av gallsman
Lenke til kommentar

Kortene bruker standard kjøler som er kun en vifte. Avstanden mellom de er tja, 2-3 cm. Slik at bridgen strekker seg helt ut.

Ja, da er det egentlig ingenting billig du kan gjøre. Referansekjølere bryr seg fint lite om luftflyt i kabinettet så lenge det ikke skapes et lokalt undertrykk, at dette oppsettet bråker som en støvsuger forundrer meg ikke i det hele tatt.

Løsning: tredjepartskjølere fra Arctic cooling, vannkjøling eller nye/nytt kort.

Lenke til kommentar

Ja, da er det egentlig ingenting billig du kan gjøre. Referansekjølere bryr seg fint lite om luftflyt i kabinettet så lenge det ikke skapes et lokalt undertrykk, at dette oppsettet bråker som en støvsuger forundrer meg ikke i det hele tatt.

Løsning: tredjepartskjølere fra Arctic cooling, vannkjøling eller nye/nytt kort.

takker for svar:) For se med tiden:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...