Tilfeldignavn4682 Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) kabinettet har dårlig kjøling + skjermkortene er kjent for å produsere varme = Bråk JA, jeg er kjent med varmen og støyet 6950 i crossfirex gir, men det må jo være en eller annen måte å lindre dette på? Tempen på det ene kortet er 89C, mens det andre ligger et noen få grader under. Det er jo egentlig ganske normalt for 6950 i crossfire, men det må jo gå ann å minke dette litt? Når jeg tar av sidepanelet på kabinettet, forandrer ikke gradene seg nesten i det hele tatt Kanskje montere vifte på siden? Isåfall må den ikke være for stor da vil den komme bort i vannkjølinga. Hva ville DU ha gjort? Endret 3. mars 2012 av gallsman Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Du må nok få deg noen vifter i sidedøren 2 stk nede på døren funker nok fint Lenke til kommentar
Tilfeldignavn4682 Skrevet 2. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) Det eneste "problemet" med å montere vifte på siden, er at jeg da må "borre" hull selv. Endret 2. mars 2012 av gallsman Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Du slipper jo det. Står jo her at det er plass til 4stk 120mm vifter i døren http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=646591 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Du slipper jo det. Står jo her at det er plass til 4stk 120mm vifter i døren http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=646591 det der er et 600TM h*n har 600T som har sidevindu... Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 AAah.. Min feil. Sorry TS. Lenke til kommentar
Tilfeldignavn4682 Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 Burde viftene båse inn eller ut? eller kanskje begge deler? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Du kan ha front og topp til å blåse inn. Så sjekker du tempen. Du må alltid ha minst en vifte som blåser ut. Så eksos viften bak må blåse ut Lenke til kommentar
Tilfeldignavn4682 Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 Du kan ha front og topp til å blåse inn. Så sjekker du tempen. Du må alltid ha minst en vifte som blåser ut. Så eksos viften bak må blåse ut Tror ikke det er noe vits å ha topp inn. Dataen står under en pult og dermed er jeg redd for at lufta vil komme ut bak, opp under pulten og ned på toppen igjen. En evig sirkulasjon som fører til varm luft:S Lenke til kommentar
Tilfeldignavn4682 Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 (endret) Hva om jeg gjør sånn da: (på en eller annen måte) Og så tar jeg topp vifta til å blåse inn Endret 3. mars 2012 av gallsman Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 hva slags kjølere er det på kortene? er det tredjeparts som spyr ut varme i alle retninger eller referanse? hvor stor avstand er det mellom kortene? 600T er ikke et svakt kabinett på kjøling, men det finnes bedre cfx vil alltid støye betydelig mer enn et kort. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Hva med å sette en vifte i der dvd-rommen står ? Trur du skal få plass til en 140mm viss jeg ikke tar feil. Prøv med strips å sjekk temperaturen da Lenke til kommentar
Tilfeldignavn4682 Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 (endret) hva slags kjølere er det på kortene? er det tredjeparts som spyr ut varme i alle retninger eller referanse? hvor stor avstand er det mellom kortene? Kortene bruker standard kjøler som er kun en vifte. Avstanden mellom de er tja, 2-3 cm. Slik at bridgen strekker seg helt ut. Endret 3. mars 2012 av gallsman Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Kortene bruker standard kjøler som er kun en vifte. Avstanden mellom de er tja, 2-3 cm. Slik at bridgen strekker seg helt ut. Ja, da er det egentlig ingenting billig du kan gjøre. Referansekjølere bryr seg fint lite om luftflyt i kabinettet så lenge det ikke skapes et lokalt undertrykk, at dette oppsettet bråker som en støvsuger forundrer meg ikke i det hele tatt. Løsning: tredjepartskjølere fra Arctic cooling, vannkjøling eller nye/nytt kort. Lenke til kommentar
Tilfeldignavn4682 Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 Kortene bruker standard kjøler som er kun en vifte. Avstanden mellom de er tja, 2-3 cm. Slik at bridgen strekker seg helt ut. Ja, da er det egentlig ingenting billig du kan gjøre. Referansekjølere bryr seg fint lite om luftflyt i kabinettet så lenge det ikke skapes et lokalt undertrykk, at dette oppsettet bråker som en støvsuger forundrer meg ikke i det hele tatt. Løsning: tredjepartskjølere fra Arctic cooling, vannkjøling eller nye/nytt kort. takker for svar:) For se med tiden:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå