zimulatorz Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) Hei. Siste uke så har musen helt uforklarlig begynt å skippe. Altså, den slutter å virke i kanskje 4-5 sekunder og begynner plutselig å virke igjen. Når jeg snur musen (USB) opp ned så lyser det som regel rødt som vanlig fra den, men noen ganger har lyset vært vekk. Noen som har aning om hva dette kan være, eller hva det skyldes? Igår fant norton en trojan for første gang på lenge, men problemet vedvarer fortsatt. Prøvde så godt jeg kunne å google meg fram til andre med lignende problemer, men fant ikke noe som var relevant. Jeg har W7 og "arvtagermusa" til mx518. Den er typ 90 dager siden jeg kjøpte den. Har heller ikke kvitteringen på at jeg køpte den på expert, så håper ikke at jeg er føcked. Optical Gaming Mouse G400 Endret 2. mars 2012 av zimulatorz Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 For noen uker siden slapp microsoft endel oppdateringer som forårsaket samme problem hos meg. Formaterte for å bli kvitt problemet. Har også lagt merke til at musmatta kan bli slitt så forsøk å snu matta 180 grader for å bruke den på andre områder... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 I slike tilfeller kan det være lurt å prøve å avinstallere driverne til musen, restarte Windows 7 og se hvor bra standard driveren til Windows fungerer. Går det uten problemer så vet man at problemet sannsynligvis ligger i driveren til Logitech eller var pga trojaneren (evt. falsk positiv). Som sagt fungerer den i Windows 7 med standard os driver så bør du også teste annen driver fra logitech. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Expert kan skrive ut en ny kvittering til deg. Du bør vite så presist som mulig når du kjøpte den (dato og helst ca. klokkeslett). Da kan expert finne salget og prine ut ny kvittering til deg. Poenget med driver er jo mye, fra at musa skal vises riktig i enheter og skrivere til å få høyere oppløsning til å velge knappefunksjoenr til å justere hastighet osv osv. Trådløse muser har jo også endel tilkoblingsløsninger der om man får problemer, samt at man skal bli varslet ved svakt batteri osv. Her er det jo snakk om en kablet versjon så slipper å tenke på det. Lenke til kommentar
zimulatorz Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 Testa å uinstallere drivere til musa (2006 driver). Da slutta musa å fungere, men etter å ha trykket litt rundt og sveive med musa begynner den å funke igjen. Står ikke noe om at nye drivere har blitt lastet ned automatisk ellerno. Uansett. Når jeg gjorde dette, så funka den feilfritt i en hel dag, og jeg var veldig fornøyd med at problemet var borte. Dagen etterpå funka den fortsatt ganske feilfritt, men nå skjedde denne skippingen 2-3 ganger. Dagen etter det igjen (altså igår/tidligere idag) så er problemet tilbake nok en gang. Testa å uinnstallere og restarte. Funket så fint i 6 timer og nå er den tilbake igjen. Har uinnstallert 3 ganger og restartet nå, begynner å bli helt utrolig lei. Får lyst til å kaste musa i veggen. Er kanskje ekstra gretten siden jeg ofte ender opp som et resultat med å daue på Insane i Mass Effect 3. Er det en standard driver jeg bør laste ned fra logitech, eller å man ha en som er spesialisert for G400 mon tro? Lenke til kommentar
zimulatorz Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 Er det normalt å innstallere drivere når man skaffer seg ny mus? Tror jeg aldri har gjort det en eneste gang siden jeg fikk min første pc i 2002. Aldri hatt problemer med musen før. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Det høres ut som om produktet ditt er defekt. Og ja, noen produsenter som feks Logitech bør man legge inn nyeste driver da den hjelper til å styre musa optimalt. Lenke til kommentar
zimulatorz Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 Fikk rotet meg fram til få lastet ned den aktuelle logitech driveren for G400. Så langt så er alt bra, men den driver fortsatt å skipper både her & der, så jeg tror egentlig bare at det er stille før stormen. Sendte mail til Xpert og forklarte problemstillingen, men forventer ikke å få mye hjelp siden jeg ikke vet nøyaktig tidspunkt for kjøpet, som kan ha vært når som helst innenfor 10 dager. Så jeg må nok bite i det sure eplet og kjøpe ny. DENNE gang skal jeg hvertfall ta vare på kvitteringen i lenger en 20 sek Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Ble den registrert på navn kan de søke på navnet ditt og se hva du har kjøpt. Har alltid lagt inn driver til musa som det første jeg gjør, og oppdaterer fortløpende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå