Gå til innhold

Noen som har fått Sobig-F viruset eller?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
de som lager sånne virus har lite liv asså

 

Hva får deg til å tro at ikke det er antivirus produsentene som som lager eller bestiller virusene? De tjener jo penger på dette, og da er det nettopp liv de skaffer seg.

 

Det er forresten ganske enkelt å unngå datavirus. Jeg har selv vært på nett i over 8 år og har til gode å bli smittet.

 

Hvis du følger disse enkle reglene, blir du aldri smittet:

 

*Ikke åpne vedlegg som er tvilsomme.

 

*Ikke bruk Outlook eller Outlook Express. Hvis du føler at du må bruke disse programmene, bør du laste ned siste oppdateringer.

 

*Last ned alle patcher for Windows, når de dukker opp

 

*Bruk oppdatert antivirus program.

 

*Bruk brannmur.

 

Det er spesielt den første regelen de fleste brukere ser ut til å gi blaffen i. Jeg er faktisk overrasket hvor mange brukere av hardware.no forum som er blitt smittet. Jeg trodde brukerne var klar over risikoen og at de var klar over hvordan de unngår å bli smittet. Jeg har åpenbart tatt feil

Lenke til kommentar

Det er forresten ganske enkelt å unngå datavirus. Jeg har selv vært på nett i over 8 år og har til gode å bli smittet.

 

Helt enig! Jeg ser ikke på virus som en trussel i det hele tatt. Det er kun .virus i form av exe filer som er skumle. Dvs, egentlig kun hvis de er joinet inn i en annen exe fil, slik at det egentlig programmet også starter, og det vil være helt umulig å vite at viruset også ble kjørt.

 

Btw, sist gang jeg kom med samme uttalelse som deg ble jeg nesten flamet...

 

Forresten Msblast var også skummel, siden det installerer seg automatisk - helt uten at du trenger å være tilstede...

 

Men det er en ting jeg er uenig med deg i: Outlook er jo idiotsikkert å bruke. Jeg deler ut premie til den som klarer å installere et virus gjennom Outlook. Den sperrer jo både vedlegg og "usikker kode" enten du vil eller ikke!

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke på virus som en trussel i det hele tatt. Det er kun .virus i form av exe filer som er skumle. Dvs, egentlig kun hvis de er joinet inn i en annen exe fil, slik at det egentlig programmet også starter, og det vil være helt umulig å vite at viruset også ble kjørt.

 

Har du et oppdatert antivirus program og lar være å åpne ukjente vedlegg, så er ikke dette noe problem.

 

 

Forresten Msblast var også skummel, siden det installerer seg automatisk - helt uten at du trenger å være tilstede...

 

 

Brukere av Windows hadde meget god tid på seg å installere patchen fra Microsoft, slik at dette var i utgangspunktet ikke skummelt i det hele tatt.

 

Det som overrasker meg mest er hvor mange brukere i dette forumet ser ut til i gi blaffen i Windows Update. Jeg trodde disse brukerne var bedre opplyste.

 

 

Men det er en ting jeg er uenig med deg i: Outlook er jo idiotsikkert å bruke. Jeg deler ut premie til den som klarer å installere et virus gjennom Outlook. Den sperrer jo både vedlegg og "usikker kode" enten du vil eller ikke!

 

Bruker man en eldre versjon av Outlook, uten oppdateringer, og det er det sikkert mange som gjør, er Outlook slett ikke "idiotsikker". Men på en annen side, Outlook Express har ennå flere sikkerhetshull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...