Gå til innhold

Noen som har fått Sobig-F viruset eller?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke sett virus her siste måneden her. Savner det i grunn, morro å ha noe å "sloss" mot. Men nå er vel ikke vi som privatpersoner målgruppen heller da. Har hørt ulike departement / offentlige etater har fått noe sånt som 1000 (tusen) e-post pr. minutt. Hva gjør man da? Skrur av maskinen/e-post serveren?

Lenke til kommentar
Hm. Aner ikke om dette har noe som helst med evt. virus å gjøre, men klokken på sidene her går vel litt galt. Omtrent en time for sakte.

(Sommertid-/Tidssoneproblemer?)

Dere kan jo prøve å gå inn i profilen deres å velge under tidsone;

"(GMT +1:00 time) Oslo, amsterdam osv. "

og prøve om det hjelper på problemet.

Lenke til kommentar

Er litt urovekkende hva som blir sagt at dette bare er en forsmak, og et hovedangrep ventes 11. September. Go figure.. Se bare hva denne "lille tassen" har forårsaket av problemer.

 

Selv har jeg fått 1 e-mail som jeg vet om med viruset. Norton AV 2003 fakket det øyeblikkelig og sa ifra (klapper sin NAV pet kjærlig på hodet). Spam pal hjelper jo og da.. og router med firewall. Jeg får overraskende lite SPAM nå faktisk mye mindre enn ellers (bruk av Spam pal innberegnet).

 

Jeg fikk en e-mail fra noen i dag med melding om at de hadde mottatt en e-mail fra min adresse med viruset. En jeg snakket med, sa at viruset bruker tilfeldige adresser som avsender for å gjøre det vanskelig å spore. Jeg har ikke lest en dritt om hvordan det fungerer. Et virus fra eller til.. Har ihvertfall ikke opplevd noen problemer ennå. Bank i bordet.

Lenke til kommentar
Jeg fikk en e-mail fra noen i dag med melding om at de hadde mottatt en e-mail fra min adresse med viruset. En jeg snakket med, sa at viruset bruker tilfeldige adresser som avsender for å gjøre det vanskelig å spore. Jeg har ikke lest en dritt om hvordan det fungerer. Et virus fra eller til.. Har ihvertfall ikke opplevd noen problemer ennå. Bank i bordet.

 

Hvis din epostadresse ligger på en vennlig PC som angripes av en epostorm, så vil ormen spre seg til alle epostadressene i den og fra den PC-en. Og med tilfeldige "avsendere" hentet fra den samme PC's adresseliste - det er lett å jukse til en falsk avsender. En som mottar en slik fake epost vil tro den kommer fra deg, siden ormen har oppført deg som avsender på eposten.

 

Å lage et sånt virus tar ikke mer enn et par timer. Med Delphi, C++ eller VB.

Lenke til kommentar

du er nok ikke alene om å vere en av dem som håpet på at viruset skulle få oppdatert seg :p

 

mon tro hva den nye muterte SoBig.F (eller blir det .G?) villet ha gjort..

 

DDoS? slettet filer? ødelagt filer? sent dokument til vilkårlige? ødelagt bios'en til maskiner? enda mer Spam? 'insert possible action here' .. hvem vet? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...