Gå til innhold

Noen som har fått Sobig-F viruset eller?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ihvertfall fått over 80 mail's de siste 24 timene med en sobig f virus attachment på samme email adresse... Noen som kan slå den? :lol:

 

Fant dog ett sobig virus når jeg kjørte virussjekk i går (housecall fra antivirus.com). Aner ikke hvordan det kom inn da... Men alt er som det skal.. (untatt at ****** Intel Inf driverne har kødda med en del... lol (installerte dem på feil tidspunkt))....

 

 

Joachim

Lenke til kommentar

Hmm hvor kan jeg finne høvelig live news om dette virus angrepet så det går ann å følge med på tro...

 

Nettavisen følger med litt ser jeg .....

 

Jeg fikk et lite besøk av to eksemplarer av dette viruset på den ene hotmailadressen min. En liten gave fra studentfestivalen (studio'03) :D Og ja, de bekreftet at de hadde vært angrepet ganske hardt 8)

Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet: 22 Aug 2003 22:01    Tittel:  

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Jeg har ihvertfall fått over 80 mail's de siste 24 timene med en sobig f virus attachment på samme email... Noen som kan slå den?  

 

Fant dog ett sobig virus når jeg kjørte virussjekk i går (housecall fra antivirus.com). Aner ikke hvordan det kom inn da... Men alt er som det skal.. (untatt at ****** Intel Inf driverne har kødda med en del... lol (installerte dem på feil tidspunkt))....  

 

 

Joachim  

 

Jeg fikk 60 mails. Slår ikke deg, men det er ganske mange uansett. Skjønner ikke.... er det ikke bare å være litt våken når man får emails og slette alt som ser mistenksomt ut, så klarer man seg helt fint? Synes ikke det er så gærli egentlig.. eller hva?

 

Kan man bli infisert ved å bare motta virusen uten å kjøre den? Eller må den bli kjørt for å kunne infisere pc'en?

Lenke til kommentar

Jeg fikk 60 mails. Slår ikke deg, men det er ganske mange uansett. Skjønner ikke.... er det ikke bare å være litt våken når man får emails og slette alt som ser mistenksomt ut, så klarer man seg helt fint? Synes ikke det er så gærli egentlig.. eller hva?

 

Kan man bli infisert ved å bare motta virusen uten å kjøre den? Eller må den bli kjørt for å kunne infisere pc'en?

 

Det er akkurat slik jeg har gjort. Men likevel fant jeg ett sobigf virus når jeg kjørte virussjekk. Men den kan ha ligget i søppelkurven da. Ettersom jeg bruker Eudora og må i tilegg til å slette mailen slette hver attachement manuelt (og Eudora "kaster" dem da til papirkurven).

 

Så jeg har nok egentlig aldri hatt noe slikt problem med virus nei.

 

Men jeg mottar mail hele tiden om at jeg har sendt ut virus og greier. Noe jeg ikke har gjort. Og noe som får det til å se ut som om jeg skulle ha Outlook og den videresender viruset fra min email. Men Outlook har jeg ikke.. lol... Vet ikke helt hva som foregår... :shrug:

Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet: 22 Aug 2003 22:01    Tittel:  

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Jeg har ihvertfall fått over 80 mail's de siste 24 timene med en sobig f virus attachment på samme email... Noen som kan slå den?  

 

Fant dog ett sobig virus når jeg kjørte virussjekk i går (housecall fra antivirus.com). Aner ikke hvordan det kom inn da... Men alt er som det skal.. (untatt at ****** Intel Inf driverne har kødda med en del... lol (installerte dem på feil tidspunkt))....  

 

 

Joachim  

 

Jeg fikk 60 mails. Slår ikke deg, men det er ganske mange uansett. Skjønner ikke.... er det ikke bare å være litt våken når man får emails og slette alt som ser mistenksomt ut, så klarer man seg helt fint? Synes ikke det er så gærli egentlig.. eller hva?

 

Kan man bli infisert ved å bare motta virusen uten å kjøre den? Eller må den bli kjørt for å kunne infisere pc'en?

Tror jeg har fått rundt 80-100 med mail med denna meldingen:

"Please see the attached file for details."

hvem Virus er det?

Det er vertfall meget irriterende å få all denna drittenpå online.no mailen min!

Lenke til kommentar

Et eller annet skjer iallefall rundt omkring på nettet nå, for jeg har problemer med å nå mange websider, og en 'tracert WEBSIDE' gir meg svært ulikt resultat fra webside til webside. Ofte kommer jeg ikke lenger enn til NGT's (min ISP) nett...

 

Sykt nett, overbelastet nett eller bare jeg som er paranoid?

 

Hw.no's servere ser ut til å ha det bra.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

(.......)

Men jeg mottar mail hele tiden om at jeg har sendt ut virus og greier. Noe jeg ikke har gjort. Og noe som får det til å se ut som om jeg skulle ha Outlook og den videresender viruset fra min email. Men Outlook har jeg ikke.. lol... Vet ikke helt hva som foregår... :shrug:

 

Dette kan vel være fordi andre som har e-mailadressen din har viruset. Ofte bruker vel virus eksisterende e-poster og adresser til å generere mer troverdige virusmail.

 

En på jobben fikk en feilmelding på en mail han liksom skulle ha sendt ut. Der stod det også Outlook som avsender, men han bruker kun Mozilla, så det var nok et virus som hadde gjort det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...