Gå til innhold

Godt utvikler verktøy til Windows, evt. mac og linux.

Anbefalte innlegg

Heihei! Boka Accelerated C++ kom i posten i dag, og eg er eit skritt nærare min C++ "karriere". No berre lura eg på kva det beste utviklarverktøyet for windows er? Er det visual c++ som er "the way to go"? Eller er det andre der ute som er like gode/bedre?

Kjører også litt linux frå tid til anna, så vist de veit om eit godt uviklarverktøy der, så hadde deg og våre noke :) Har også ein Mac, har ikkje OSX Lion, så får ikkje lasta ned xCode der, så vist de veit om eit alternativ der så hadde det gjort seg og! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har tenkt til å utvikle for andre plattformer enn Windows så kan jeg anbefale Code::Blocks som finnes både til Windows og Linux (sikkert Mac OS også). Går det greit å bare gå mot Windows så vil jeg påstå at Visual Studio er noe av det beste du får tak i.

Code::Blocks er vesentlig enklere å få til å funke i Linux, så jeg ville anbefalt å starte på den siden.

Lenke til kommentar

Då kan eg evt. laste ned Visual Studio til windows, så kan eg heller kjøre Code::Blocks på linux. Har rota litt i Visual Studio, så er litt "kjend" med det programmet.

[EDIT]

umm ser ut til at visual express 2010 c++ ikkje var så glad i windows 8.... Laster ned 2012 preview.

Endret av eirikol1
Lenke til kommentar

Hvis du har tenkt til å utvikle for andre plattformer enn Windows så kan jeg anbefale Code::Blocks som finnes både til Windows og Linux (sikkert Mac OS også). Går det greit å bare gå mot Windows så vil jeg påstå at Visual Studio er noe av det beste du får tak i.

Code::Blocks er vesentlig enklere å få til å funke i Linux, så jeg ville anbefalt å starte på den siden.

Lasta ned Code::Blocks, men får opp ein error,

The debugger executable is not set.
to set it, go to "Settings/Compiler and Debugger", switch to the
"toolchain executables" tab,
and select the debugger program.

Då lura eg på kva debugger eg skal bruke...

Endret av eirikol1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Etter noen år med programmering i C++ på Mac har jeg funnet ut at det beste er å bruke en teksteditor (anbefaler Sublime Text 2 sterkt), og bruke CMake til å bygge Makefiles. CMake kan generere alt fra Code::Blocks-prosjekter til Visual Studio solutions, så det er bra hvis du veksler mellom flere maskiner.

Men i begynnelsen vil jeg anbefale å holde prosjektene til ett IDE/compiler, f.eks Visual Studio. :)

Endret av hare97op
Lenke til kommentar

Etter noen år med programmering i C++ på Mac har jeg funnet ut at det beste er å bruke en teksteditor (anbefaler Sublime Text 2 sterkt), og bruke CMake til å bygge Makefiles. CMake kan generere alt fra Code::Blocks-prosjekter til Visual Studio solutions, så det er bra hvis du veksler mellom flere maskiner.

Men i begynnelsen vil jeg anbefale å holde prosjektene til ett IDE/compiler, f.eks Visual Studio. :)

A

aha, skjønar, dette må eg skjekke ut! Men har du eit bra IDE til Mac, utanom xCode?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...