eirikol1 Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Heihei! Boka Accelerated C++ kom i posten i dag, og eg er eit skritt nærare min C++ "karriere". No berre lura eg på kva det beste utviklarverktøyet for windows er? Er det visual c++ som er "the way to go"? Eller er det andre der ute som er like gode/bedre? Kjører også litt linux frå tid til anna, så vist de veit om eit godt uviklarverktøy der, så hadde deg og våre noke Har også ein Mac, har ikkje OSX Lion, så får ikkje lasta ned xCode der, så vist de veit om eit alternativ der så hadde det gjort seg og! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Hvis du har tenkt til å utvikle for andre plattformer enn Windows så kan jeg anbefale Code::Blocks som finnes både til Windows og Linux (sikkert Mac OS også). Går det greit å bare gå mot Windows så vil jeg påstå at Visual Studio er noe av det beste du får tak i. Code::Blocks er vesentlig enklere å få til å funke i Linux, så jeg ville anbefalt å starte på den siden. Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 2. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) Då kan eg evt. laste ned Visual Studio til windows, så kan eg heller kjøre Code::Blocks på linux. Har rota litt i Visual Studio, så er litt "kjend" med det programmet. [EDIT] umm ser ut til at visual express 2010 c++ ikkje var så glad i windows 8.... Laster ned 2012 preview. Endret 2. mars 2012 av eirikol1 Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 2. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) Hvis du har tenkt til å utvikle for andre plattformer enn Windows så kan jeg anbefale Code::Blocks som finnes både til Windows og Linux (sikkert Mac OS også). Går det greit å bare gå mot Windows så vil jeg påstå at Visual Studio er noe av det beste du får tak i. Code::Blocks er vesentlig enklere å få til å funke i Linux, så jeg ville anbefalt å starte på den siden. Lasta ned Code::Blocks, men får opp ein error, The debugger executable is not set. to set it, go to "Settings/Compiler and Debugger", switch to the "toolchain executables" tab, and select the debugger program. Då lura eg på kva debugger eg skal bruke... Endret 2. mars 2012 av eirikol1 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 GDB som jeg tipper du bare kan apt-get-e (eller tilsvarende) så skal Code::Blocks finne ut av det. Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 GDB som jeg tipper du bare kan apt-get-e (eller tilsvarende) så skal Code::Blocks finne ut av det. Vist eg kjører dette i Win8....? Har litt strev igjen med Linux (skjermkort driverane) før eg kan begynne å code der. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 MinGW eller Cygwin skal ordne det i Windows. Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 Okay, fekk inn Developers Preview av VS11 på win8, så kjører det nett no, men kan ta å teste MinGW på Code::Blocks Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 (endret) Slik ser Compiler og debugger vinduget ut. Endret 3. mars 2012 av eirikol1 Lenke til kommentar
Sebbertsen Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 (endret) Etter noen år med programmering i C++ på Mac har jeg funnet ut at det beste er å bruke en teksteditor (anbefaler Sublime Text 2 sterkt), og bruke CMake til å bygge Makefiles. CMake kan generere alt fra Code::Blocks-prosjekter til Visual Studio solutions, så det er bra hvis du veksler mellom flere maskiner. Men i begynnelsen vil jeg anbefale å holde prosjektene til ett IDE/compiler, f.eks Visual Studio. Endret 7. april 2012 av hare97op Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 7. april 2012 Forfatter Del Skrevet 7. april 2012 Etter noen år med programmering i C++ på Mac har jeg funnet ut at det beste er å bruke en teksteditor (anbefaler Sublime Text 2 sterkt), og bruke CMake til å bygge Makefiles. CMake kan generere alt fra Code::Blocks-prosjekter til Visual Studio solutions, så det er bra hvis du veksler mellom flere maskiner. Men i begynnelsen vil jeg anbefale å holde prosjektene til ett IDE/compiler, f.eks Visual Studio. Aaha, skjønar, dette må eg skjekke ut! Men har du eit bra IDE til Mac, utanom xCode? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå