RamGuy Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Vurderer sterkt å gå til anskaffelse av mitt første nettbrett om ikke iPad lanseringen 7. Mars skulle vise seg å være en gigantisk nedtur. Per i dag bruker jeg iPhone 4 med Telenor Prat 100 kombinert med et Telenor Mobilt "Super"bredbånd M (medium) abonnement og dette fungerer helt ok, intet mer og intet mindre. For vanlig mobilsurfing så fungerer det mer enn bra nok, men skal jeg forsøke å se en eller annen fotballkamp via TV2 Sumo / TV2 Sport eller et eller annet hopprenn via NRK sin NETT-TV applikasjon så fungerer det langt ifra tilfredsstillende, det fungerer greit i perioder men min daglige strekning fra Nittedal (Akershus) til Oslo sentrum så har jeg alt fra temmelig oppegående bilde og lydkvalitet til noe som overhode ikke er synkronisert og med en bildekvalitet som ikke ligner grisen. Så i 9 av 10 tilfeller så gir jeg opp hele forsøket på streaming av NRK eller TV2 på min iPhone 4. Dette skyldes jo hovedsaklig at 3G-dekningen kan gå fra maks til knapt dekning på null, komma null når bussen kjører på Trondheimsveien mellom Oslo og Nittedal. Hvorfor det fungerer så dårlig kan tildels skyldes iPhone 4 sin HDSPA og antenne? Ikke vet jeg men heller dårlig fungerer det hvertfall. Med en eventuelt iPad 3 som mest sannsynlig vil støtte LTE, hvertfall HDSPA+ så håper jeg på å kunne få til en halvveis god og stabil streaming av TV2 Sumo og NRK Nett-TV og til det så må jeg vurdere om jeg skal kjøre datatvilling på mitt Telenor Mobilt Superbredbånd M, eller om jeg skal oppgradere til L (large) varianten som potensielt gir bedre ytelse på grunn av kunstige begrensinger satt fra Telenor eller om jeg kanskje skal gå over til et dedikert dataabonnement fra Netcom, eller noen andre? Hører jo at Telenor har godt rykte for seg når det kommer til god 3G-dekning på landsbasis forhold til de fleste andre, men når det gjelder i all hovedsak strekningen Oslo - Akershus via buss på Trondheimsveien så kan kanskje andre tilby det samme om ikke bedre dekning og ytelse? Hvilke erfaringer har dere med mobilt bredbånd og videotjenester som TV2 Sumo osv.. på tablets og mobiler i Oslo og Akershusområdet? Er det et dødfødt tema, eller burde det la seg løse og hvilket abonnement fra hvilken leverandør burde jeg eventuelt da gå for? Lenke til kommentar
Q.Q Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Brukte Telenor før. Må si det gikk ekstremt tregt. Nå bruker jeg ICE som fungerer bra med både pc, nettbrett og Xbox360, men der må du huske på at når du har brukt så å så mye GB i en måned vil det bli tregere. Jo mer GB jo mer koster det. "Med mobilt bredbånd fra ice.net får du: Uslåelig dekning over hele landet Markedets enkleste løsning – uten SIM-kort og PIN-koder Mulighet for trådløst internett for hele familien Inkludert bruk i Skandinavia En leverandør som lever av mobilt bredbånd alene, ikke noe annet Opp til 9,3 Mbit/s nedlastingshastighet og 3,1 Mbit/s opplastingshastighet" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå