Gå til innhold

[Løst] Feil på Olympus E-400!

Anbefalte innlegg

Det er ikke tilgjengelig, men tømmes etter et ca døgn. Det eneste som skjer etter en slik utlading, er at klokken/dato må/kan stilles på nytt :-)

Det er verdt et forsøk - min E-420 hadde stått uten batteri i to-tre måneder, og der var klokka fortsatt intakt ...

Been there, done that! Still no picture... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Advarsel: potensielt arbeidskrevende :whistle:

Hvis du følger oppskriften her:

E-system Hidden Information

…vil du hvis du blar til skjerm 4 (Damage Codes) kunne lese av koder på eventuelle feil og skader kameraet har notert. Pass på å ikke trykke OK mens du er på siden – da slettes kodene.

Står det noen koder der, kan du kanskje finne ut hva de betyr gjennom diskusjonsforumet her eller Google.

Slike inngrep er selvsagt forbundet med risiko, men hvis ikke kameraet vil virke ellers, e det vel verdt et forsøk? Uansett, lykke til. :thumbup: Flott lite kamera – det siste Olympus laget med Kodak-sensor, tror jeg.

Har sett denne siden på Biofos tidligere ja, men venter med å prøve meg på dette til alt annet "håp" er ute..... :thumbup: (har et annet og nesten ikke brukt E-400 som heldigvis virker fortsatt...., og ja det har denne gode Kodak-sensoren)

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Been there, done that! Still no picture... :hmm:

Hvis du setter i et kort med noe data på, og formaterer det i kamera. Hva skjer da?

1) Forsvinner det som var der?

2) Kan du da skrive til kortet?

1: alt forsvinner

2: kan skrive til kortet i et annet kamera men ikke i denne E-400 nei....

:hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...