Kenzz Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) Hei. Her hjemme har jeg på en god dag 6,2 mbps ned. Inn til huset er det ikke mulighet for fiber. Jeg tror bare det går vanlig telefonlinje inn til huset, og nettet er levert av Ventelo. Spørsmålet er egentlig bare om det finnes alternativer (uten å grave i jorden) som kan hjelpe for å forbedre hastigheten mer eller mindre. Jeg bor sammen med en hel familie, så det blir fort missnøye når flere skal spille online samtidig, som alle skal streame filmer. Endret 2. mars 2012 av KenMH Lenke til kommentar
Itek Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Velkommen i klubben, Hender jeg kobler opp telefonen og bruker tethering (eller mobilt bredbånd om du vil)... Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Er det en klubb for oss? Hvor melder jeg meg inn? 1 Lenke til kommentar
Kenzz Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 Hahaha. Nå følte jeg meg nesten heldig! Har dere undersøkt om det er noe andre alternativer da? Eller må vi leve med dette til vi graver ned nyere, moderne kabler i jorda? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 QOS er alltid en vinner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Du kan få VDSL over telelinjen dersom du bor nær nok sentralen, da får du 25-40 Mbps ned og 5-10 Mbps opp. Lenke til kommentar
Kenzz Skrevet 11. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2012 Du kan få VDSL over telelinjen dersom du bor nær nok sentralen, da får du 25-40 Mbps ned og 5-10 Mbps opp. Jasså? Hva er dette for noe da? Og jeg må vell ringe å høre om det er mulig å få det levert hit da? Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Haha. Bli studenter: Endret 12. mars 2012 av Kimma16 Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 vi er en familie på 8 med 5 aktive pc-er + tlefoner på et nett med 2/2 opp/nedlasting og greier oss fint til spill osv Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 http://www.nextgentel.no/privat/bredband/ er ofte de som kan levere best ytelse. Sjekk også Telenor. Har dere kabelTV, så levers ofte bredbånd den veien med gode hastigheter. Lenke til kommentar
Kenzz Skrevet 15. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2012 http://www.nextgente...rivat/bredband/ er ofte de som kan levere best ytelse. Sjekk også Telenor. Har dere kabelTV, så levers ofte bredbånd den veien med gode hastigheter. Der ligger problemet.. Det er ikke kabeltv vi har i hus Lenke til kommentar
Itek Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Haha. Bli studenter: Det var UIO? Denne er fra UIS: Grunnen til at jeg har så dårlig nettverk hjemme er visstnok at sentralen ligger for langt unna huset, finnes vel ikke andre muligheter enn mobilt bredbånd da? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Du har antakelig bare et alternativ, og det er å skaffe en ekstra linje inn. Det vil nok koste litt, men vil neppe kreve mer graving i hvert fall, og blir naturligvis dobbelt så dyrt hver måned i månedskostnader. Men da har du i hvert fall mulighet til å kjøre en form for lastbalansering mellom linjene, og kan evt. sørge for at en type trafikk alltid går på den ene linjen, mens andre typer kan bruke begge ved behov... Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Det var UIO? Denne er fra UIS: Grunnen til at jeg har så dårlig nettverk hjemme er visstnok at sentralen ligger for langt unna huset, finnes vel ikke andre muligheter enn mobilt bredbånd da? Nei, BI Lenke til kommentar
Kenzz Skrevet 18. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2012 Du har antakelig bare et alternativ, og det er å skaffe en ekstra linje inn. Det vil nok koste litt, men vil neppe kreve mer graving i hvert fall, og blir naturligvis dobbelt så dyrt hver måned i månedskostnader. Men da har du i hvert fall mulighet til å kjøre en form for lastbalansering mellom linjene, og kan evt. sørge for at en type trafikk alltid går på den ene linjen, mens andre typer kan bruke begge ved behov... Hører interessant ut, men vil det hjelpe stort? Det begynner å bli et must å få gjort noe. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Eller du kan håpe på at noen bygger fiber i området ditt. Da får du god hastighet Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 (endret) - med mulighet for 100Mbit hvis jeg ønsker det. Men det holder med 50Mbit enda i alle fall. Dette er da hjemme hos meg selv. Ikke på arbeid eller noe universitet. Endret 18. mars 2012 av SilentNET Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Dette er da hjemme hos meg selv. Ikke på arbeid eller noe universitet. Mitt er da også hjemme hos meg. På BSN (Boligstiftelsen Nydalen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå