amumar Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Noken kloke mennesker der ute? 1: Kva fag treng eg for å oppnå Generell Studiekompetanse? 2: Kva privatskule, fortrinnsvis i Ålesund, er best?? Eg har: 1: gode karakterar i allmennfaga, samt valfag, ifrå GK og VK1 på Ørsta Vgs (yrkes) 2: Svennebrev/Fagbrev som Tømrar Har funne ut at tømraryrket ikkje lenger er noko for meg, og har bestemt meg for å kome meg vidare og ta meir utdanning - men før den tid må eg skaffe meg generell studiekompetanse. Ropar ut etter råd og hjelp! Lenke til kommentar
robsen Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 du trenger 1 år allmen påbygg, hvilken fag det er aner jeg ikke. Lenke til kommentar
amumar Skrevet 2. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2012 du trenger 1 år allmen påbygg, hvilken fag det er aner jeg ikke. Ja, eg veit det er eit alternativ - men ikkje for meg. Så har sett meg ut privatskule - der dei tilbyr forskjellige "pakkar" med ulike mengder fag - som tydeligvs skal gi generell studiekompetanse alle i hop - og er ikkje 100% sikker på kva eg skal/må velge. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) Ettersom du har fagbrev slipper du gym, samfunnsfag, engelsk og religion. De fagene du må ha er matte (minimum er vel 1p+2p), norsk. Nyere historie og naturfag Hvilken skole som er best kan jeg dessverre ikke svare deg på. Endret 2. mars 2012 av toy_man Lenke til kommentar
amumar Skrevet 2. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2012 Ettersom du har fagbrev slipper du gym, samfunnsfag, engelsk og religion. De fagene du må ha er matte (minimum er vel 1p+2p), norsk. Nyere historie og naturfag Hvilken skole som er best kan jeg dessverre ikke svare deg på. takk så mykje for klart svar Så då er første alternativet her evt nok:? http://www.akademiet.no/Privatist/Skolesteder/Alesund/Timeplan-og-priser.aspx Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Ettersom du har fagbrev slipper du gym, samfunnsfag, engelsk og religion. De fagene du må ha er matte (minimum er vel 1p+2p), norsk. Nyere historie og naturfag Hvilken skole som er best kan jeg dessverre ikke svare deg på. takk så mykje for klart svar Så då er første alternativet her evt nok:? http://www.akademiet.no/Privatist/Skolesteder/Alesund/Timeplan-og-priser.aspx Ja, det vil være nok så lenge du bare skal ha studiekompetanse Lenke til kommentar
amumar Skrevet 2. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2012 Ettersom du har fagbrev slipper du gym, samfunnsfag, engelsk og religion. De fagene du må ha er matte (minimum er vel 1p+2p), norsk. Nyere historie og naturfag Hvilken skole som er best kan jeg dessverre ikke svare deg på. takk så mykje for klart svar Så då er første alternativet her evt nok:? http://www.akademiet.no/Privatist/Skolesteder/Alesund/Timeplan-og-priser.aspx Ja, det vil være nok så lenge du bare skal ha studiekompetanse I første omgang tenkjer eg kun studiekompetanse ja Men for nyskjerrigheta mi si skuld, det var karakterforbetring du sikta til med den kommentaren sant? Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) Ettersom du har fagbrev slipper du gym, samfunnsfag, engelsk og religion. De fagene du må ha er matte (minimum er vel 1p+2p), norsk. Nyere historie og naturfag Hvilken skole som er best kan jeg dessverre ikke svare deg på. takk så mykje for klart svar Så då er første alternativet her evt nok:? http://www.akademiet.no/Privatist/Skolesteder/Alesund/Timeplan-og-priser.aspx Ja, det vil være nok så lenge du bare skal ha studiekompetanse I første omgang tenkjer eg kun studiekompetanse ja Men for nyskjerrigheta mi si skuld, det var karakterforbetring du sikta til med den kommentaren sant? Siktet til både karakter forbedring og eventuelt realfag for å komme inn på enkelte linjer Endret 2. mars 2012 av toy_man Lenke til kommentar
amumar Skrevet 2. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2012 Ettersom du har fagbrev slipper du gym, samfunnsfag, engelsk og religion. De fagene du må ha er matte (minimum er vel 1p+2p), norsk. Nyere historie og naturfag Hvilken skole som er best kan jeg dessverre ikke svare deg på. takk så mykje for klart svar Så då er første alternativet her evt nok:? http://www.akademiet.no/Privatist/Skolesteder/Alesund/Timeplan-og-priser.aspx Ja, det vil være nok så lenge du bare skal ha studiekompetanse I første omgang tenkjer eg kun studiekompetanse ja Men for nyskjerrigheta mi si skuld, det var karakterforbetring du sikta til med den kommentaren sant? Siktet til både karakter forbedring og eventuelt realfag for å komme inn på enkelte linjer Tek sikte på Sosionom eller barnevernspedagog, så treng vel ikkje fleire realfag - men hadde kanskje ikkje skada å forbetra engelsk og naturfag (kun 3 i dei faga) resten er bra Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Naturfag er veldig lett å forbedre. Er et nokså enkelt fag. Men det er jo med i den pakken du må ha. Engelsk har jeg ikke tatt som privatist. Så kan ikke si noe om det :s Lenke til kommentar
amumar Skrevet 2. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2012 Stemmer det, naturfag var med trur eg skal vurdere sterkt å ta med engelsk, er ikkje heilt nøgd med den 3aren - har hatt han i 7-8 år no Lenke til kommentar
Samara Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Har sendt deg en PM (2.mars) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå