settings Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 haha http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/143421779-haper-kuntgj%C3%B8dsel-blir-forbudt-i-norge-hva-er-kunstgj%C3%B8dsel/ lurer på hva folk vi egentlig har i norge jeg... ordet du leter etter er kanskje trigger?, ved oksygen øker man forbrenninga, men ved at sukkeret bremser vil det bli mye u-forbrent matriale(røyk). hvordan var det med fargene igjen? Rød er jern men husker ikke resten. Lenke til kommentar
krakereid1 Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 (endret) tja, er jo en bombe da. bytt ut skkeret med disel og sagflis, så har du en skikkelig en. Men dette er vel kanskje ikke noe alle burde kunne? sukkeret bare sinker farta på forbrenninga så det ryker istedenfor eksploderer. en vanlig kunstgjødselbombe bruker disel så det brenner kjappere og vamere. BTW - i stad lurte jeg på rent salpeter ikke i gjødsel osv. Du kan få noe som kalles Krista K (96% kaliumnitrat / salpeter) på Felleskjøpet i sekker på 25kg. Det koster ca 300kr tror jeg. Krista K er bare navnet Felleskjøpet bruker. Har ikke spurt etter det selv, men har hørt at du må vere bonde og bevise at du er det, for å få kjøpt. Visst en ung gutt valser inn på Felleskjøpet og spør etter det, vet de fleste hva han skal med det. Få foreldre eller lignende til å kjøpe for deg. NB: Det er farlig å leke seg med det, du må i allefall vite litt hva du skal gjør. Anders Breivik brukte kunstgjødsel og diesel for å lage bomba si... Endret 12. april 2012 av krakereid1 Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 12. april 2012 Forfatter Del Skrevet 12. april 2012 Det med å kjøpe på felleskjøpet gjorde speiderlederen min, men han fikk det i kuler. Ikke pulver og da gikk det selvfølgelig ikke (vi hadde et speidermøte der vi skulle lage en røykbombe) Jeg vet at det er farlig og jeg tar mine forhåndsregler. Har alltid minst en bøtte med 10 liter vann stående i nærheten, begynner i det små. Bedre å feile de 2 første gangene enn å sprenge av seg hånda Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Felleskjøpet selger ikke salpeter under krista-k lengre, det har fått et nytt navn som jeg ikke kommer på i dette øyeblikk. Speider-gutten, det nytter ikke å ha en bøtte vann til stede om røra tar fyr i kjelen... Er bare full utlufting som gjelder, for man får ikke slukket en slik røre under full flamme med å bare hive vann i den. Lenke til kommentar
krakereid1 Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Det med å kjøpe på felleskjøpet gjorde speiderlederen min, men han fikk det i kuler. Ikke pulver og da gikk det selvfølgelig ikke (vi hadde et speidermøte der vi skulle lage en røykbombe) Jeg vet at det er farlig og jeg tar mine forhåndsregler. Har alltid minst en bøtte med 10 liter vann stående i nærheten, begynner i det små. Bedre å feile de 2 første gangene enn å sprenge av seg hånda Er for lat til å bla om til neste side å se om noen allerede har skrevet dette; Du kan få kjøpt salpeter/kaliumnitrat på apoteket (er usikker om det er pulver eller kuler), men er dyrt da. Ca. 100kr for hekto eller noe sånt. Felleskjøpet selger ikke salpeter under krista-k lengre, det har fått et nytt navn som jeg ikke kommer på i dette øyeblikk. Speider-gutten, det nytter ikke å ha en bøtte vann til stede om røra tar fyr i kjelen... Er bare full utlufting som gjelder, for man får ikke slukket en slik røre under full flamme med å bare hive vann i den. Veit du om da om det er pulverform? Navnet har ingenting å si (ikke for min del i allefall). 100kr hektogram er en smule dyrt kan man si. Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Jeg kjøpte det alltid i pulverform, det gjør ikke noe om det er kuler så lenge du har en kulemølle eller lignende? Lenke til kommentar
krakereid1 Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Nei, er vel strengt tatt ikke det. Vet ikke om der er trygt å knuse det med forskjellige andre ting heller? Så lenge det er høy prosent så skal det i grunnen gå fint. En kompis av meg prøvde å lage røykbombe med kunstgjødsel (20% eller noe), den var latterlig dårlig. Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Det er ikke farlig å kjøre det i kulemølle, du kan knuse det med en planke og slå med hammer på den men er tungvint. Du kan kjøpe ferdig godt fra utlandet? Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 12. april 2012 Forfatter Del Skrevet 12. april 2012 Har prøvd nå på noen apoteker men de har det ikke inne :/ Okay, det med vannbøtte har vært til store bål med litt futt i Dette med røykbombe er det første jeg prøver meg på med kjemikalier ol. Og tenker at det er bedre med en bøtte vann enn en bøtte uten vann De speideren kjøpte var en sånn 25 kilos pose med kaliumnitrat fra felleskjøpet, har ikke så velig lyst til å ha en 25 kilos sekk stående på rommet Men jeg kan jo spørre om de har igjen fra forrige gang og låne en kopp eller lignende Sånn forresten, en av farmasøytene på apoteket forslo hornsalt. Noen som vet om det fungerer? Det er jo i pulverform. Hun sa at det blir jo ikke helt det samme da. Lenke til kommentar
JAYZ Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Det enkleste er vel å klippe opp ping.pong baller og legge det i en bit innkrøllet aluminiumsfolie? Deretter tenner du opp aluminiumen underifra og vips, tidenes røykbombe. Lukter litt vondt, ikke pust inn, men den sykeste røyken oppstår. Lenke til kommentar
thwi0806 Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Hei, dette kommer litt RANDOM. Vet dere om det er noen nettsider som seler fyrverkeri utenom når det nermer seg nyttår? :-) Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 Er vel ikke umulig at du kan finne en amerikansk nettside som selger, men du får det vel sikkert ikke gjennom tollen da. Google søk kan hjelpe deg langt Lenke til kommentar
gjøken Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 salpetter og sukker... tror vi snakker u-proff her. her overraska jeg meg selv med og kunne kno3 som salpetter, det betyr at jeg har fått med meg noe i kjemien får man tak i salpetter som privatperson? Apoteket har salpeter. salpeter og sukker er definetivt det beste og bruke til røykbomber for privatpersoner. Aha, jeg forstår. Blir strengt talt feil å kalle det en bombe. tja, er jo en bombe da. bytt ut skkeret med disel og sagflis, så har du en skikkelig en. Men dette er vel kanskje ikke noe alle burde kunne? sukkeret bare sinker farta på forbrenninga så det ryker istedenfor eksploderer. en vanlig kunstgjødselbombe bruker disel så det brenner kjappere og vamere. BTW - i stad lurte jeg på rent salpeter ikke i gjødsel osv. nei, det er ikke noen bombe. en bombe smeller, salpeter er ikke brennbart engang, det er en kraftig oksidant. når man tilsetter sukker og varme antennes det og brenner sakte. hvis du derimot tilsetter svovel og karbon og pakker pulveret i en beholder så kan du kalle det en bombe Sukkeret reduserer ikke bare forbrenningsfarten, det tilfører også salpeteret oksygen og fungerer som en <kommer ikke på navn akuratt nå>. I gjødsel finner man ikke mer enn 40% salpeter etter A.B.B. Bonder får fortsatt tilgang på sterkere gjødsel, men det kreves bonde-lisens. salpeteret er ufarlig kunstgjødsel, det brenner ikke, og sukker senker ikke forbrennings hastigheten. sukker øker forbrenningshastigheten... tja, er jo en bombe da. bytt ut skkeret med disel og sagflis, så har du en skikkelig en. Men dette er vel kanskje ikke noe alle burde kunne? sukkeret bare sinker farta på forbrenninga så det ryker istedenfor eksploderer. en vanlig kunstgjødselbombe bruker disel så det brenner kjappere og vamere. BTW - i stad lurte jeg på rent salpeter ikke i gjødsel osv. Du kan få noe som kalles Krista K (96% kaliumnitrat / salpeter) på Felleskjøpet i sekker på 25kg. Det koster ca 300kr tror jeg. Krista K er bare navnet Felleskjøpet bruker. Har ikke spurt etter det selv, men har hørt at du må vere bonde og bevise at du er det, for å få kjøpt. Visst en ung gutt valser inn på Felleskjøpet og spør etter det, vet de fleste hva han skal med det. Få foreldre eller lignende til å kjøpe for deg. NB: Det er farlig å leke seg med det, du må i allefall vite litt hva du skal gjør. Anders Breivik brukte kunstgjødsel og diesel for å lage bomba si... krista K er salpeter i så ren form som du trenger, hvis du ikke skal drive med avansert lab kjemi så funker Krista K til alt fra røykbomber til shells. ABB brukte Amonium Nitrat, aluminiumspulver og disel i bomba si, salpeter har ikke noe noe med ABB og gjøre. hva han brukte natriumnitrit til vet jeg ikke, sikkert booster eller noe. uansett hva TS gjør så klarer ikke han/hun og sette fyr på bomba hvis h*n blander i disel. for og sette fyr på dette trenger man en fenghette og en booster. Det med å kjøpe på felleskjøpet gjorde speiderlederen min, men han fikk det i kuler. Ikke pulver og da gikk det selvfølgelig ikke (vi hadde et speidermøte der vi skulle lage en røykbombe) Jeg vet at det er farlig og jeg tar mine forhåndsregler. Har alltid minst en bøtte med 10 liter vann stående i nærheten, begynner i det små. Bedre å feile de 2 første gangene enn å sprenge av seg hånda knus kulene så har du pulver, ikke værre enn det. du kan bruke hammer hvis du vill, det antennes ikke UANSETT(!) før du tilsetter sukker, da bør du være litt mere forsiktig selv om det er veldig stabilt. Nei, er vel strengt tatt ikke det. Vet ikke om der er trygt å knuse det med forskjellige andre ting heller? Så lenge det er høy prosent så skal det i grunnen gå fint. En kompis av meg prøvde å lage røykbombe med kunstgjødsel (20% eller noe), den var latterlig dårlig. det er ikke farlig og knuse salpeter med midre du har blandet i noe som fungerer som fuel. såklart så funker det dårlig hvis det er kun 20% Kno3 Har prøvd nå på noen apoteker men de har det ikke inne :/ Okay, det med vannbøtte har vært til store bål med litt futt i Dette med røykbombe er det første jeg prøver meg på med kjemikalier ol. Og tenker at det er bedre med en bøtte vann enn en bøtte uten vann De speideren kjøpte var en sånn 25 kilos pose med kaliumnitrat fra felleskjøpet, har ikke så velig lyst til å ha en 25 kilos sekk stående på rommet Men jeg kan jo spørre om de har igjen fra forrige gang og låne en kopp eller lignende Sånn forresten, en av farmasøytene på apoteket forslo hornsalt. Noen som vet om det fungerer? Det er jo i pulverform. Hun sa at det blir jo ikke helt det samme da. siden salpeter og sukker liker seg sammen så kan du ikke slukke det med vann, siden salpeteret tilfører oksygen til sukkeret. ikke bruk hornsalt, bruk salpeter, ikke gidd og exprimentere med ting du ikke vet hvordan reagerer. Det enkleste er vel å klippe opp ping.pong baller og legge det i en bit innkrøllet aluminiumsfolie? Deretter tenner du opp aluminiumen underifra og vips, tidenes røykbombe. Lukter litt vondt, ikke pust inn, men den sykeste røyken oppstår. hvis TS ikke er 10-12 år så funker ikke dette, ping pong baller er elendige til røybomber som avfyres ute.(funker greit i klasserom osv. tho. anbefaler ikke dette siden røyken er giftig.) Hei, dette kommer litt RANDOM. Vet dere om det er noen nettsider som seler fyrverkeri utenom når det nermer seg nyttår? :-) hvis du googler så finner du altid en nettside. tja, er jo en bombe da.bytt ut skkeret med disel og sagflis, så har du en skikkelig en. Men dette er vel kanskje ikke noe alle burde kunne? sukkeret bare sinker farta på forbrenninga så det ryker istedenfor eksploderer. en vanlig kunstgjødselbombe bruker disel så det brenner kjappere og vamere. BTW - i stad lurte jeg på rent salpeter ikke i gjødsel osv. det er bedre at alle vet hvordan de lager en bombe på en sikker måte enn at de finner det ut ved og blande selv og kansje sprenge seg i fillebiter eller ødelegge seg. folk som ABB klarer altid og finne ut oppskrifter de trenger for og lage de jævligste bombene. Lenke til kommentar
settings Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 zip Enig. du quota et megalangt innlegg og sier enig -.- salpetter og sukker... tror vi snakker u-proff her. her overraska jeg meg selv med og kunne kno3 som salpetter, det betyr at jeg har fått med meg noe i kjemien får man tak i salpetter som privatperson? Apoteket har salpeter. salpeter og sukker er definetivt det beste og bruke til røykbomber for privatpersoner. Aha, jeg forstår. Blir strengt talt feil å kalle det en bombe. tja, er jo en bombe da. bytt ut skkeret med disel og sagflis, så har du en skikkelig en. Men dette er vel kanskje ikke noe alle burde kunne? sukkeret bare sinker farta på forbrenninga så det ryker istedenfor eksploderer. en vanlig kunstgjødselbombe bruker disel så det brenner kjappere og vamere. BTW - i stad lurte jeg på rent salpeter ikke i gjødsel osv. nei, det er ikke noen bombe. en bombe smeller, salpeter er ikke brennbart engang, det er en kraftig oksidant. når man tilsetter sukker og varme antennes det og brenner sakte. hvis du derimot tilsetter svovel og karbon og pakker pulveret i en beholder så kan du kalle det en bombe Sukkeret reduserer ikke bare forbrenningsfarten, det tilfører også salpeteret oksygen og fungerer som en <kommer ikke på navn akuratt nå>. I gjødsel finner man ikke mer enn 40% salpeter etter A.B.B. Bonder får fortsatt tilgang på sterkere gjødsel, men det kreves bonde-lisens. salpeteret er ufarlig kunstgjødsel, det brenner ikke, og sukker senker ikke forbrennings hastigheten. sukker øker forbrenningshastigheten... tja, er jo en bombe da. bytt ut skkeret med disel og sagflis, så har du en skikkelig en. Men dette er vel kanskje ikke noe alle burde kunne? sukkeret bare sinker farta på forbrenninga så det ryker istedenfor eksploderer. en vanlig kunstgjødselbombe bruker disel så det brenner kjappere og vamere. BTW - i stad lurte jeg på rent salpeter ikke i gjødsel osv. Du kan få noe som kalles Krista K (96% kaliumnitrat / salpeter) på Felleskjøpet i sekker på 25kg. Det koster ca 300kr tror jeg. Krista K er bare navnet Felleskjøpet bruker. Har ikke spurt etter det selv, men har hørt at du må vere bonde og bevise at du er det, for å få kjøpt. Visst en ung gutt valser inn på Felleskjøpet og spør etter det, vet de fleste hva han skal med det. Få foreldre eller lignende til å kjøpe for deg. NB: Det er farlig å leke seg med det, du må i allefall vite litt hva du skal gjør. Anders Breivik brukte kunstgjødsel og diesel for å lage bomba si... krista K er salpeter i så ren form som du trenger, hvis du ikke skal drive med avansert lab kjemi så funker Krista K til alt fra røykbomber til shells. ABB brukte Amonium Nitrat, aluminiumspulver og disel i bomba si, salpeter har ikke noe noe med ABB og gjøre. hva han brukte natriumnitrit til vet jeg ikke, sikkert booster eller noe. uansett hva TS gjør så klarer ikke han/hun og sette fyr på bomba hvis h*n blander i disel. for og sette fyr på dette trenger man en fenghette og en booster. Det med å kjøpe på felleskjøpet gjorde speiderlederen min, men han fikk det i kuler. Ikke pulver og da gikk det selvfølgelig ikke (vi hadde et speidermøte der vi skulle lage en røykbombe) Jeg vet at det er farlig og jeg tar mine forhåndsregler. Har alltid minst en bøtte med 10 liter vann stående i nærheten, begynner i det små. Bedre å feile de 2 første gangene enn å sprenge av seg hånda knus kulene så har du pulver, ikke værre enn det. du kan bruke hammer hvis du vill, det antennes ikke UANSETT(!) før du tilsetter sukker, da bør du være litt mere forsiktig selv om det er veldig stabilt. Nei, er vel strengt tatt ikke det. Vet ikke om der er trygt å knuse det med forskjellige andre ting heller? Så lenge det er høy prosent så skal det i grunnen gå fint. En kompis av meg prøvde å lage røykbombe med kunstgjødsel (20% eller noe), den var latterlig dårlig. det er ikke farlig og knuse salpeter med midre du har blandet i noe som fungerer som fuel. såklart så funker det dårlig hvis det er kun 20% Kno3 Har prøvd nå på noen apoteker men de har det ikke inne :/ Okay, det med vannbøtte har vært til store bål med litt futt i Dette med røykbombe er det første jeg prøver meg på med kjemikalier ol. Og tenker at det er bedre med en bøtte vann enn en bøtte uten vann De speideren kjøpte var en sånn 25 kilos pose med kaliumnitrat fra felleskjøpet, har ikke så velig lyst til å ha en 25 kilos sekk stående på rommet Men jeg kan jo spørre om de har igjen fra forrige gang og låne en kopp eller lignende Sånn forresten, en av farmasøytene på apoteket forslo hornsalt. Noen som vet om det fungerer? Det er jo i pulverform. Hun sa at det blir jo ikke helt det samme da. siden salpeter og sukker liker seg sammen så kan du ikke slukke det med vann, siden salpeteret tilfører oksygen til sukkeret. ikke bruk hornsalt, bruk salpeter, ikke gidd og exprimentere med ting du ikke vet hvordan reagerer. Det enkleste er vel å klippe opp ping.pong baller og legge det i en bit innkrøllet aluminiumsfolie? Deretter tenner du opp aluminiumen underifra og vips, tidenes røykbombe. Lukter litt vondt, ikke pust inn, men den sykeste røyken oppstår. hvis TS ikke er 10-12 år så funker ikke dette, ping pong baller er elendige til røybomber som avfyres ute.(funker greit i klasserom osv. tho. anbefaler ikke dette siden røyken er giftig.) Hei, dette kommer litt RANDOM. Vet dere om det er noen nettsider som seler fyrverkeri utenom når det nermer seg nyttår? :-) hvis du googler så finner du altid en nettside. tja, er jo en bombe da.bytt ut skkeret med disel og sagflis, så har du en skikkelig en. Men dette er vel kanskje ikke noe alle burde kunne? sukkeret bare sinker farta på forbrenninga så det ryker istedenfor eksploderer. en vanlig kunstgjødselbombe bruker disel så det brenner kjappere og vamere. BTW - i stad lurte jeg på rent salpeter ikke i gjødsel osv. det er bedre at alle vet hvordan de lager en bombe på en sikker måte enn at de finner det ut ved og blande selv og kansje sprenge seg i fillebiter eller ødelegge seg. folk som ABB klarer altid og finne ut oppskrifter de trenger for og lage de jævligste bombene. ok, fint du retter men angående ABB. hvis ikke infoen hadde blitt spredd videre ville mindre folk finne ut hvordan man lager bomber. så og si alle vet til en viss grad hvordan man lager bomber. men blandingsforholdet er det store spørsmålet. en røykbombe sakteforbrennende sukker og saltpeter miks er i seg selv rimlig ufalig. men hvis man går videre derfra sprenger man brått av seg armen. en hver 12 åring kan google dette emnet, han kan finne ut mengder, utstyr osv. mener bare at man kanskje burde være litt kritisk til hvem man gir infoen. TS - kommet noe lenger? Lenke til kommentar
gjøken Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 zip Enig. du quota et megalangt innlegg og sier enig -.- salpetter og sukker... tror vi snakker u-proff her. her overraska jeg meg selv med og kunne kno3 som salpetter, det betyr at jeg har fått med meg noe i kjemien får man tak i salpetter som privatperson? Apoteket har salpeter. salpeter og sukker er definetivt det beste og bruke til røykbomber for privatpersoner. Aha, jeg forstår. Blir strengt talt feil å kalle det en bombe. tja, er jo en bombe da. bytt ut skkeret med disel og sagflis, så har du en skikkelig en. Men dette er vel kanskje ikke noe alle burde kunne? sukkeret bare sinker farta på forbrenninga så det ryker istedenfor eksploderer. en vanlig kunstgjødselbombe bruker disel så det brenner kjappere og vamere. BTW - i stad lurte jeg på rent salpeter ikke i gjødsel osv. nei, det er ikke noen bombe. en bombe smeller, salpeter er ikke brennbart engang, det er en kraftig oksidant. når man tilsetter sukker og varme antennes det og brenner sakte. hvis du derimot tilsetter svovel og karbon og pakker pulveret i en beholder så kan du kalle det en bombe Sukkeret reduserer ikke bare forbrenningsfarten, det tilfører også salpeteret oksygen og fungerer som en <kommer ikke på navn akuratt nå>. I gjødsel finner man ikke mer enn 40% salpeter etter A.B.B. Bonder får fortsatt tilgang på sterkere gjødsel, men det kreves bonde-lisens. salpeteret er ufarlig kunstgjødsel, det brenner ikke, og sukker senker ikke forbrennings hastigheten. sukker øker forbrenningshastigheten... tja, er jo en bombe da. bytt ut skkeret med disel og sagflis, så har du en skikkelig en. Men dette er vel kanskje ikke noe alle burde kunne? sukkeret bare sinker farta på forbrenninga så det ryker istedenfor eksploderer. en vanlig kunstgjødselbombe bruker disel så det brenner kjappere og vamere. BTW - i stad lurte jeg på rent salpeter ikke i gjødsel osv. Du kan få noe som kalles Krista K (96% kaliumnitrat / salpeter) på Felleskjøpet i sekker på 25kg. Det koster ca 300kr tror jeg. Krista K er bare navnet Felleskjøpet bruker. Har ikke spurt etter det selv, men har hørt at du må vere bonde og bevise at du er det, for å få kjøpt. Visst en ung gutt valser inn på Felleskjøpet og spør etter det, vet de fleste hva han skal med det. Få foreldre eller lignende til å kjøpe for deg. NB: Det er farlig å leke seg med det, du må i allefall vite litt hva du skal gjør. Anders Breivik brukte kunstgjødsel og diesel for å lage bomba si... krista K er salpeter i så ren form som du trenger, hvis du ikke skal drive med avansert lab kjemi så funker Krista K til alt fra røykbomber til shells. ABB brukte Amonium Nitrat, aluminiumspulver og disel i bomba si, salpeter har ikke noe noe med ABB og gjøre. hva han brukte natriumnitrit til vet jeg ikke, sikkert booster eller noe. uansett hva TS gjør så klarer ikke han/hun og sette fyr på bomba hvis h*n blander i disel. for og sette fyr på dette trenger man en fenghette og en booster. Det med å kjøpe på felleskjøpet gjorde speiderlederen min, men han fikk det i kuler. Ikke pulver og da gikk det selvfølgelig ikke (vi hadde et speidermøte der vi skulle lage en røykbombe) Jeg vet at det er farlig og jeg tar mine forhåndsregler. Har alltid minst en bøtte med 10 liter vann stående i nærheten, begynner i det små. Bedre å feile de 2 første gangene enn å sprenge av seg hånda knus kulene så har du pulver, ikke værre enn det. du kan bruke hammer hvis du vill, det antennes ikke UANSETT(!) før du tilsetter sukker, da bør du være litt mere forsiktig selv om det er veldig stabilt. Nei, er vel strengt tatt ikke det. Vet ikke om der er trygt å knuse det med forskjellige andre ting heller? Så lenge det er høy prosent så skal det i grunnen gå fint. En kompis av meg prøvde å lage røykbombe med kunstgjødsel (20% eller noe), den var latterlig dårlig. det er ikke farlig og knuse salpeter med midre du har blandet i noe som fungerer som fuel. såklart så funker det dårlig hvis det er kun 20% Kno3 Har prøvd nå på noen apoteker men de har det ikke inne :/ Okay, det med vannbøtte har vært til store bål med litt futt i Dette med røykbombe er det første jeg prøver meg på med kjemikalier ol. Og tenker at det er bedre med en bøtte vann enn en bøtte uten vann De speideren kjøpte var en sånn 25 kilos pose med kaliumnitrat fra felleskjøpet, har ikke så velig lyst til å ha en 25 kilos sekk stående på rommet Men jeg kan jo spørre om de har igjen fra forrige gang og låne en kopp eller lignende Sånn forresten, en av farmasøytene på apoteket forslo hornsalt. Noen som vet om det fungerer? Det er jo i pulverform. Hun sa at det blir jo ikke helt det samme da. siden salpeter og sukker liker seg sammen så kan du ikke slukke det med vann, siden salpeteret tilfører oksygen til sukkeret. ikke bruk hornsalt, bruk salpeter, ikke gidd og exprimentere med ting du ikke vet hvordan reagerer. Det enkleste er vel å klippe opp ping.pong baller og legge det i en bit innkrøllet aluminiumsfolie? Deretter tenner du opp aluminiumen underifra og vips, tidenes røykbombe. Lukter litt vondt, ikke pust inn, men den sykeste røyken oppstår. hvis TS ikke er 10-12 år så funker ikke dette, ping pong baller er elendige til røybomber som avfyres ute.(funker greit i klasserom osv. tho. anbefaler ikke dette siden røyken er giftig.) Hei, dette kommer litt RANDOM. Vet dere om det er noen nettsider som seler fyrverkeri utenom når det nermer seg nyttår? :-) hvis du googler så finner du altid en nettside. tja, er jo en bombe da.bytt ut skkeret med disel og sagflis, så har du en skikkelig en. Men dette er vel kanskje ikke noe alle burde kunne? sukkeret bare sinker farta på forbrenninga så det ryker istedenfor eksploderer. en vanlig kunstgjødselbombe bruker disel så det brenner kjappere og vamere. BTW - i stad lurte jeg på rent salpeter ikke i gjødsel osv. det er bedre at alle vet hvordan de lager en bombe på en sikker måte enn at de finner det ut ved og blande selv og kansje sprenge seg i fillebiter eller ødelegge seg. folk som ABB klarer altid og finne ut oppskrifter de trenger for og lage de jævligste bombene. ok, fint du retter men angående ABB. hvis ikke infoen hadde blitt spredd videre ville mindre folk finne ut hvordan man lager bomber. så og si alle vet til en viss grad hvordan man lager bomber. men blandingsforholdet er det store spørsmålet. en røykbombe sakteforbrennende sukker og saltpeter miks er i seg selv rimlig ufalig. men hvis man går videre derfra sprenger man brått av seg armen. en hver 12 åring kan google dette emnet, han kan finne ut mengder, utstyr osv. mener bare at man kanskje burde være litt kritisk til hvem man gir infoen. TS - kommet noe lenger? 50/50 sukker salpeter er den perfekte blandingen, bland inn litt parafinvoks for lengre brennetid med 50/40/10 salpeter sukker parafinvoks. hvis ikke infoen hadde kommet ut kunne mange 12 åringer startet og demontere fyrverkeri(noe mange gjør desverre) det er bedre at de før et mye tryggere, billigere og bedre alternativ. de lager bomber uansett. de som vill lage bomber får det til, uansett om det er farlig eller ei. det er mange exempler på at personer har sprengt seg til døde på aceton peroxide fordi de ikke viste hvor farlig det var. Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Jeg har selv holdt på med enkelte eksplosiver, og har blant annet testet ut nitrogen triiodide. Svært spennende, men må behandles med respekt! Virker som om overnevnte også har holdt på? Lenke til kommentar
gjøken Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Jeg har selv holdt på med enkelte eksplosiver, og har blant annet testet ut nitrogen triiodide. Svært spennende, men må behandles med respekt! Virker som om overnevnte også har holdt på? jeg har ikke holdt på så alt for mye, fikk problemer med PST etter kjemikalie bestilling. men har da litt erfaring og mye teori kunskap. jeg klarer ikke og legge fra meg denne hobyen sprengstoff og andre oksiderende substanser SKAL(!) behandles med respekt, spessielt NT siden det er extremt ustabilt, men morro i små doser. Lenke til kommentar
settings Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 kan være enig i at fyrvekeri er farlig men det er mye morsomere og sprenge batterier på nye måter en den orginale rett opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå