Gå til innhold

Hvordan kan man lage en Røykbombe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

45 kno3/ 55 sukker, røres sammen under lav varme til det danner en karamellaktig farge og konsistens. Viktig å røre hele tiden.

 

Om du ønsker kan du tilsette jern for å få rød farge på røyken. Du kan også øke mengden salpeter for å få en raskere forbrenning, men ikke like optimalt for en røykbombe.

Lenke til kommentar

salpetter og sukker...

tror vi snakker u-proff her.

her overraska jeg meg selv med og kunne kno3 som salpetter, det betyr at jeg har fått med meg noe i kjemien :p

 

får man tak i salpetter som privatperson?

Hvorfor er det uprofft? en halv kilo røykbombe røykla hele nabolaget mitt her i en god stund på nyttår. Noen kom til og med ut med brannslukker. Og du sier uprofft? Røykbomba er fantastisk.

 

 

salpetter og sukker...

tror vi snakker u-proff her.

her overraska jeg meg selv med og kunne kno3 som salpetter, det betyr at jeg har fått med meg noe i kjemien :p

 

får man tak i salpetter som privatperson?

Apoteket har salpeter.

Ekstremt dyrt på apoteket. Kjøp heller på diverse hageforhandlere, før hetet det krista K men har endret navn. Eventuelt kan man bestille fra utlandet om man vil ha høyere renhetsgrad.

Lenke til kommentar

salpetter og sukker...

tror vi snakker u-proff her.

her overraska jeg meg selv med og kunne kno3 som salpetter, det betyr at jeg har fått med meg noe i kjemien :p

 

får man tak i salpetter som privatperson?

Hvorfor er det uprofft? en halv kilo røykbombe røykla hele nabolaget mitt her i en god stund på nyttår. Noen kom til og med ut med brannslukker. Og du sier uprofft? Røykbomba er fantastisk.

 

 

salpetter og sukker...

tror vi snakker u-proff her.

her overraska jeg meg selv med og kunne kno3 som salpetter, det betyr at jeg har fått med meg noe i kjemien :p

 

får man tak i salpetter som privatperson?

Apoteket har salpeter.

Ekstremt dyrt på apoteket. Kjøp heller på diverse hageforhandlere, før hetet det krista K men har endret navn. Eventuelt kan man bestille fra utlandet om man vil ha høyere renhetsgrad.

 

u-proff TS, ikke bomba.

Lenke til kommentar

tja, er jo en bombe da.

bytt ut skkeret med disel og sagflis, så har du en skikkelig en.

Men dette er vel kanskje ikke noe alle burde kunne?

 

sukkeret bare sinker farta på forbrenninga så det ryker istedenfor eksploderer.

en vanlig kunstgjødselbombe bruker disel så det brenner kjappere og vamere.

 

BTW - i stad lurte jeg på rent salpeter ikke i gjødsel osv.

Endret av settings
Lenke til kommentar

Sukkeret reduserer ikke bare forbrenningsfarten, det tilfører også salpeteret oksygen og fungerer som en <kommer ikke på navn akuratt nå>.

 

I gjødsel finner man ikke mer enn 40% salpeter etter A.B.B. Bonder får fortsatt tilgang på sterkere gjødsel, men det kreves bonde-lisens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...