Speider-gutten Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Noen som vet om en enkel (eller flere ) måter å lage en røykbombe? Har googlet rundt men har ikke funnet noe bra. Noen som har erfaring/oppskrift/tips osv... Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Ta en ballong og en sigarett. Tenn sigaretten og ta et drag og blås ut i ballongen. Gjenta til ballongen er full og spreng med en nål. 1 Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 2. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2012 Har du bilde eller video som kan forklare litt nærmere? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Spør noen hjemm(eldre) de kan lett hjelpe deg Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Klipp opp minst 2 bordtennis baller, legg bitene på aluminiumsfolie, sett en blyant i midten og brett opp kantene slik at plastikken blir liggende i ett "rom med pipe". Glem det. fant en link. 1 Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 Har prøv det men det gikk ikke så bra, kan være at jeg gjorde litt feil. Men det skal vel mye til på en så enkel oppskrift Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Om du ikke fikk til denne kan du bare glemme å lage noe som helst. å du kaller deg speider? Phøø Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 http://www.youtube.com/watch?v=Zdo2m0-o7Oo Lenke til kommentar
TommyHagen Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 (endret) Ta to ping pong baller og pakk den meg to lag folie tenn på, ferdig;) Endret 3. april 2012 av TommyHagen Lenke til kommentar
settings Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Om du ikke fikk til denne kan du bare glemme å lage noe som helst. å du kaller deg speider? Phøø problemet er vel at han er speider, ganske så pyromane den gjengen det som er viktig med pingpong røykbombe er at du ikke må bruke for mye varme. Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 hmmm.. kan være det som var problemet Men får prøve videre etter påskeferien, se om jeg får til noe da Lenke til kommentar
settings Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 hvor mange speidere er det egentlig på forumet her? har møtt en del. jeg er eks-speider Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 45 kno3/ 55 sukker, røres sammen under lav varme til det danner en karamellaktig farge og konsistens. Viktig å røre hele tiden. Om du ønsker kan du tilsette jern for å få rød farge på røyken. Du kan også øke mengden salpeter for å få en raskere forbrenning, men ikke like optimalt for en røykbombe. Lenke til kommentar
settings Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 salpetter og sukker... tror vi snakker u-proff her. her overraska jeg meg selv med og kunne kno3 som salpetter, det betyr at jeg har fått med meg noe i kjemien får man tak i salpetter som privatperson? Lenke til kommentar
Rattlebone Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 salpetter og sukker... tror vi snakker u-proff her. her overraska jeg meg selv med og kunne kno3 som salpetter, det betyr at jeg har fått med meg noe i kjemien får man tak i salpetter som privatperson? Apoteket har salpeter. Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 salpetter og sukker... tror vi snakker u-proff her. her overraska jeg meg selv med og kunne kno3 som salpetter, det betyr at jeg har fått med meg noe i kjemien får man tak i salpetter som privatperson? Hvorfor er det uprofft? en halv kilo røykbombe røykla hele nabolaget mitt her i en god stund på nyttår. Noen kom til og med ut med brannslukker. Og du sier uprofft? Røykbomba er fantastisk. salpetter og sukker... tror vi snakker u-proff her. her overraska jeg meg selv med og kunne kno3 som salpetter, det betyr at jeg har fått med meg noe i kjemien får man tak i salpetter som privatperson? Apoteket har salpeter. Ekstremt dyrt på apoteket. Kjøp heller på diverse hageforhandlere, før hetet det krista K men har endret navn. Eventuelt kan man bestille fra utlandet om man vil ha høyere renhetsgrad. Lenke til kommentar
settings Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 salpetter og sukker... tror vi snakker u-proff her. her overraska jeg meg selv med og kunne kno3 som salpetter, det betyr at jeg har fått med meg noe i kjemien får man tak i salpetter som privatperson? Hvorfor er det uprofft? en halv kilo røykbombe røykla hele nabolaget mitt her i en god stund på nyttår. Noen kom til og med ut med brannslukker. Og du sier uprofft? Røykbomba er fantastisk. salpetter og sukker... tror vi snakker u-proff her. her overraska jeg meg selv med og kunne kno3 som salpetter, det betyr at jeg har fått med meg noe i kjemien får man tak i salpetter som privatperson? Apoteket har salpeter. Ekstremt dyrt på apoteket. Kjøp heller på diverse hageforhandlere, før hetet det krista K men har endret navn. Eventuelt kan man bestille fra utlandet om man vil ha høyere renhetsgrad. u-proff TS, ikke bomba. Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Aha, jeg forstår. Blir strengt talt feil å kalle det en bombe. Lenke til kommentar
settings Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 (endret) tja, er jo en bombe da. bytt ut skkeret med disel og sagflis, så har du en skikkelig en. Men dette er vel kanskje ikke noe alle burde kunne? sukkeret bare sinker farta på forbrenninga så det ryker istedenfor eksploderer. en vanlig kunstgjødselbombe bruker disel så det brenner kjappere og vamere. BTW - i stad lurte jeg på rent salpeter ikke i gjødsel osv. Endret 5. april 2012 av settings Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Sukkeret reduserer ikke bare forbrenningsfarten, det tilfører også salpeteret oksygen og fungerer som en <kommer ikke på navn akuratt nå>. I gjødsel finner man ikke mer enn 40% salpeter etter A.B.B. Bonder får fortsatt tilgang på sterkere gjødsel, men det kreves bonde-lisens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå