Handl3vogn Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) Hei kan noen hjelpe meg med og anbefale meg et nytt ADSL modem? Jeg har fra før et zyxel modem fra telenor som er ustabilt restarter flere ganger om dagen, Ønsker derfor og kjøpe et nytt. Ting jeg ønsker på nytt modem er gigabitt nettverk og wireless N Edit Har sett lit på denne fra Linksys http://www.netshop.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=184794&ref=prisjakt Men er litt usikker på om denne er annex a eller b.. slik jeg har forstått skal jeg ha annex b her i norge. rett meg gjerne om jeg tar feil. Endret 2. mars 2012 av Handl3vogn Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Hvilket Zyxel modem har du? Fungere skal det uansett. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 2. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2012 Det fra telenor. Zyxel P2602HWT Lenke til kommentar
j-- Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Har enda ikke sett noe Annex A i Norge, kun annex B. Så den skal være ganske bankers. Kan også være greit å sjekke med ISP-en din hvilke VP/VC-verdier de opererer med. Trolig 0/35 eller 8/35 - ser ut til å være de facto standard i Norge. Kjapt spørsmål: Er du sikker på at det er modemet som restarter? Kan jo like gjerne være linja som dropper. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 2. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) VP/VC verdiene er 8/35. Er ganske sikker på at det er modemet for restarter helt sånn at både kablet og trådløst nett detter ut. Ser også at power lyset på modemet begyner og blinke. Om det var linja som datt ut ville vel bare den Adsl lampen sluttet og lyse dereter begyne og blinke igjen? Edit Ser også at Uptime fra config sia til modemet blir resatt Så du trur det Linksys modemet vil fungere greit? Endret 2. mars 2012 av Handl3vogn Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) Hei Den kan også være batteri eliminatoren til ADSL modemet sin skyld. Har selv hatt noen sånne . Edit: Newer mind. Google P2602HWT og ser at det er et produkt med "bugs" og andre med problemer. Bytte til noe "annet" er vel det beste tipset. Endret 2. mars 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) Har enda ikke sett noe Annex A i Norge, kun annex B. Så den skal være ganske bankers. Det finnes/fantes faktisk ganske mange modem med Annex_A i norske webshopper. Ville valgt et som det står spesifikt Annex_B i specs. Når det gjelder VPI/VCI så har NGT andre verdier på eget utstyr. (1/32 ?) Telenor og videresalg bruker 8/35 svjv. Endret 2. mars 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 2. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2012 Kan noen hjelpe meg med og finne et Annex_B modem som vil fungere med min ADSL fra telenor. Prøvde og Google Linksys X3000-en som netshop solgte og fant bare informasjon om at det var Annex_A. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=581504 sammen med f.eks Asus RT-N56U så blir det en bra og stabil combo. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 2. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2012 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=581504 sammen med f.eks Asus RT-N56U så blir det en bra og stabil combo. Ja kanskje det er en bedre løsning med et rent modem og en bedre router ved siden av. Et spørsmål til om jeg velger et slikt modem finnes det noen måte og konfigrere det på eller vil alt fungere når jeg kobler til kabelen? Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=581504 sammen med f.eks Asus RT-N56U så blir det en bra og stabil combo. Da valgte jeg modemet du foreslo + netgear wndr4500 og er kjempe fornøyd. Ikke mista nettet en eneste gang. 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Noen ringer leverandøren når modemet svikter, andre kaster penger etter problemet. Jeg vet hva jeg ville ha gjort, men det er jo bra at det løste seg. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Klart man kan ringe ISP om utstyret er defekt. Problemet er dessverre ofte at disse billigboksene ikke holder mål. Med krevende trafikk så er det godt å ha utstyr som er dimensjonert såpass at det har 100% oppetid. Prisen for dette er ikke mye i forhold til hva man betaler for internett pr år. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 (endret) Noen ringer leverandøren når modemet svikter, andre kaster penger etter problemet. Jeg vet hva jeg ville ha gjort, men det er jo bra at det løste seg. Jeg har ringt levrandør (telenor) og fått tilsent nytt modem som er identisk med det jeg hadde, Og nytt modem var like ustabilt. Derfor valgte jeg og kjøpte eget utstyr. Endret 19. mars 2012 av Handl3vogn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå