Gå til innhold

Overbevis meg til å stemme på et parti!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

.... om alternativet er NordKorea

 

Så du mener Norge er verdens nest verste land? Etter Nord-Korea?

 

Rett meg om jeg tar feil. Noen ganger trur jeg du bare troller for å provosere, for jeg har null forståelse for meningene dine. Spartapus klarer i hvert fall å argumentere logisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Så du mener Norge er verdens nest verste land? Etter Nord-Korea?

 

Nei, jeg mener Norge er omtrent midt på treet, blandt de såkalte demokratiene, men det er klart at en slik vurdering avhenger av din verdiskala, og vil derfor være forskjellig fra person til person.

 

Min observasjon var ment å, på en ironisk måte, påpeke at din observasjon

 

Velferdstaten vår er langt fra perfekt, men det er bedre enn alternativet.

 

Kommer an på hvilket alternativ du refererer til

 

Rett meg om jeg tar feil. Noen ganger trur jeg du bare troller for å provosere,

Mine observasjoner om den norske Staten ER provoserende for de som tror at de lever i ett fritt land.

 

 

for jeg har null forståelse for meningene dine. Spartapus klarer i hvert fall å argumentere logisk.

Det kan nok jeg og, men det er ikke logikk som har gjort deg til en sosialist. Ei heller er det logikk som gjør at du stemmer.

Lenke til kommentar

Jeg kan gjøre det veldig enkelt for deg, TS.

Jeg bor nå i bibel-beltet. I forrige uke var det en avissak om hvordan naboer forsøkte å få et turkis rekkehus malt om, fordi det ikke var vakkert hvitt og sørlandsk. Fevennen (fvn.no) siterte noen på hvilke lover det kunne være aktuelt å bruke, osv.

Faren min er arkitekt. Nabokrangler og protester mot bygg som er kreative, annerledes osv er standard for ham. Nå gidder han ikke tegne hus mer annet enn i unntakstilfeller, da han tjener nok på å leie ut leiligheter, og det er for mye ubehageligheter og for mye byråkratisk ansvar som skyves over på arkitekter. Han har vunnet en haug med saker, hvor kommuner har tatt seg til rette, og lagt kjepper i hjulene på byggeprosjekter, til tross for at reglene skulle være grei skuring.

 

Dersom du syns det er OK at du aldri vet hva du har å forholde deg til, dersom du syns det er greit at alt i livet ditt, inklusive veggmalinga, skal godkjennes sentralt før du får lov, dersom du syns folk flest har god oversikt, og gode forutsetninger for å bestemme over deg, så bør du stemme på et sosialdemokratisk parti. Du bør også stemme, for å legitimere samfunnet.

 

I det store og det hele kommer veldig lite til å forandre seg. Norge vil fortsatt være sosialtotalitært. Det du bør gjøre, er å finne hvilke løfter og enkeltsaker som du kan ha størst økonomisk fordel av, og så stemme på det partiet. Jeg stemte f.eks på Frp da de skulle fjerne eiendomsskatten, men de fikk ikke makta. Da kunne jeg like godt stemt Dlf.

Endret av Nihilist1
  • Liker 4
Lenke til kommentar

- Høyre har en langt mer bærekraftig, økonomisk politikk. FRP vil bryte handlingsregelen for offentlig pengebruk. De ønsker å redusere skatter og avgifter, samtidig som de vil bruke større deler av oljefondet på offentlige budsjetter. Dette på lik linje med SV. Høyre vil derimot ta vare på oljeformuen og stiller derfor større krav til bruk av skattepengene.

Først av alt; FrP mener at handlingsregelen ikke bør gjelde ved utenlandskjøp, fordi det ikke vil skape inflasjon i Norge. Dem er også uenig i handlingsregelen for bruk innelands, nettopp fordi ingen klarer å forklare hvorfor det nettopp skal være 4 %, og hvorfor akkurat dette tallet ikke skaper inflasjon.

 

Å blande SV inn i FrPs politikk sier meg at trenger å lese et partiprogram og to.

 

- FRP har en direkte inhuman asylpolitikk. De møter mennesker fra andre kulturer med en strek og fiendtlig fremmedfrykt. Det bør nevnes at å søke og få innvilget asyl ved behov er faktisk en menneskerett.

Vennligst utdyp hvorfor FrPs asylpolitikk er inhuman. Har du noen gang tenkt over at jo færre asylsøkere som får innvilget sin søknad, jo mer penger har vi på integrering av disse menneskene? Slik det er i dag er vi inhumane mot asylsøkerne, fordi dem ikke blir ordentlig integrert.

 

- FRP er norges minst miljøvennlige parti. De tror ikke på klimaendringene, så politikken deres på det området legger jo nærmest opp til at forurensning er et positivt bidrag til samfunnet.

Til og med LO har uttalt at en borgerlig regjering med FrP ville vært bedre for miljøet enn den som føres i dag. Men ellers er jeg enig. Global oppvarming er en skrøne som altfor mange har gått på. Den siste setningen om at FrP nærmest legger opp til at forurensing er et positivt bidrag tror jeg til og med ikke du tror på.

 

- FRP er i mot og vil reversere den kjønnsnøytrale ekteskaptsloven.

Takk Gud for det. FrP er opptatt av barns rettigheter, og en oppvekst med to mannlige eller to kvinnelige foreldre kan skade barnet og få uante konsekvenser under oppveksten som mobbing og depresjon senere i livet. Her må vi tenke med hodet! Flere homofile har de samme meningene, barn har rett til å vokse opp med både en mor og en far.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vennligst utdyp hvorfor FrPs asylpolitikk er inhuman. Har du noen gang tenkt over at jo færre asylsøkere som får innvilget sin søknad, jo mer penger har vi på integrering av disse menneskene? Slik det er i dag er vi inhumane mot asylsøkerne, fordi dem ikke blir ordentlig integrert.

 

Hva er mest inhumant? Er det verre å bo uintegrert i Norge enn landene de kommer fra?

 

Takk Gud for det. FrP er opptatt av barns rettigheter, og en oppvekst med to mannlige eller to kvinnelige foreldre kan skade barnet og få uante konsekvenser under oppveksten som mobbing og depresjon senere i livet. Her må vi tenke med hodet! Flere homofile har de samme meningene, barn har rett til å vokse opp med både en mor og en far.

 

Hadde de virkelig vært opptatte av barns rettigheter, så ville de forbydd all form for barnelaging. Alle barn kan tross alt bli mobbeoffer, selv de med perfekte foreldre. Vi må tenke med hodet. /sarkasme

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er mest inhumant? Er det verre å bo uintegrert i Norge enn landene de kommer fra?

Så det du sier er at det er ikke så nøye med integreringen, så lenge dem har det bedre enn der dem kom fra?

 

Hadde de virkelig vært opptatte av barns rettigheter, så ville de forbydd all form for barnelaging. Alle barn kan tross alt bli mobbeoffer, selv de med perfekte foreldre. Vi må tenke med hodet. /sarkasme

Men det er ikke nødvendig å fremprovosere mobbing og selvmord, når vi kan unngå dette. Glem ikke heller at homofile ikke kan få barn. Det må enten adopteres eller tukles med.

Lenke til kommentar

Hva er mest inhumant? Er det verre å bo uintegrert i Norge enn landene de kommer fra?

Come again? Det var ikke det som var spørsmålet.

 

Norge har ikke resurser og plass til å redde hele verdenen som er i nød. Vi har en kapasitet som er sprengt etter dagens målestokk. Folk kommer til Norge, lever på trygd og ender opp i ghettoer på østkanten i Oslo. Ja, de har det nok bedre enn å bli skutt, men faen òg, det er ikke mye trygd å få om vi får flere millioner med trygdesnyltere.

Ta det heller roligere og tryggere, slik at de kan få seg norskkurs, en liten leilighet og en jobb. Da kommer de seg inn i det norske samfunnet, og har mye, mye større sjans for å klare seg selv.

Hadde de virkelig vært opptatte av barns rettigheter, så ville de forbydd all form for barnelaging. Alle barn kan tross alt bli mobbeoffer, selv de med perfekte foreldre. Vi må tenke med hodet. /sarkasme

Sarkastiske innlegg hjelper virkelig på saken din. Fortsett slik!

 

Personlig er jeg litt uenig i Frp på akkurat det. Men det er mest med at jeg ikke kjenner til noen studier eller undersøkelser som tilsier at barn med homoseksuelle foreldrepar er mer disponert for problemer senere i livet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke først og fremst av hensyn til asylsøkerne at vi begrenser antallet vi slipper inn, men av hensyn til borgerne som allerede er her i landet. Høy innvandring og dårlig integrering skaper mer kriminalitet og store offentlige kostnader. Fra enkelte land ender innvandrerne oftere på trygd enn i arbeid. Det er ingen tjent med.

 

Jeg er nøytral i forhold til foreldreretten til homofile, men her er en artikkel som kan være interessant: http://folk.uio.no/sigurds/familie/Barn_uten_fedre.htm

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er mest inhumant? Er det verre å bo uintegrert i Norge enn landene de kommer fra?

Så det du sier er at det er ikke så nøye med integreringen, så lenge dem har det bedre enn der dem kom fra?

 

Nei, det var ikke det jeg skrev. Les om igjen.

 

Hadde de virkelig vært opptatte av barns rettigheter, så ville de forbydd all form for barnelaging. Alle barn kan tross alt bli mobbeoffer, selv de med perfekte foreldre. Vi må tenke med hodet. /sarkasme

Men det er ikke nødvendig å fremprovosere mobbing og selvmord, når vi kan unngå dette.

 

Du må gjerne dokumentere påstanden. På en annen side, burde vi ikke framprovosere psykisk sunnhet, når vi kan gjøre dette?

 

Glem ikke heller at homofile ikke kan få barn. Det må enten adopteres eller tukles med.

 

Når ble dette relevant?

 

Hva er mest inhumant? Er det verre å bo uintegrert i Norge enn landene de kommer fra?

Come again? Det var ikke det som var spørsmålet.

 

Det var ikke et spørsmål i det hele tatt.

 

Hadde de virkelig vært opptatte av barns rettigheter, så ville de forbydd all form for barnelaging. Alle barn kan tross alt bli mobbeoffer, selv de med perfekte foreldre. Vi må tenke med hodet. /sarkasme

Sarkastiske innlegg hjelper virkelig på saken din. Fortsett slik!

 

Jeg skal gjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...