'dharma_boy' Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Hei.. Nå er jo det Blaster viruset ute og går, men det er greit nokk. Derfor skal jeg ta en update nå.. Men det jeg lurer på er om noen av dere vet hvordan jeg kan få automatisk oppdatering altså at jeg får en beskjed når updaten er klare til innstallasjon???? Jeg har windows XP.. Vær så snill og hjelp meg, jeg trenger det snarest.. :wink: Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Høyreklikk på min datamaskin -> egenskaper -> automatisk oppdatering -> pass på at det er hake på "hold datamaskinen oppdatert" - > still inn på "last ned oppdateringene automatisk..." -> OK Lenke til kommentar
'dharma_boy' Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 Høyreklikk på min datamaskin -> egenskaper -> automatisk oppdatering -> pass på at det er hake på "hold datamaskinen oppdatert" - > still inn på "last ned oppdateringene automatisk..." -> OK Tusen tusen takk.. :smile: :wink: Men jeg har en til pc jeg som jeg skulle gjerne gjort det samme med.. Hvordan gjør jeg det da?? Det gikk ikke å gjøre det samme som i winsows xp.. Den maskina har windows 2000 Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Nå har jeg bare wxp installert på maskinene mine, så jeg kan ikke hjelpe deg, men jeg går ut ifra at man aktiverer automatisk oppdatering en plass på egenskaper til min datamaskin i w2k også. Lenke til kommentar
'dharma_boy' Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 ok, andre som vet??? Lenke til kommentar
abene Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Den maskina har windows 2000 Start, Innstillinger, Kontrollpanel, Automatiske oppdateringer. NB. Dette krever at Windows 2000 har minst SP3 installert. Lenke til kommentar
'dharma_boy' Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 Det går ikke.. Andre muligheter f.eks at jeg kan velge det på microsoft sin side?? Eller windows2000.com eller?? Kan dere gi meg en link?? Lenke til kommentar
abene Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Det går ikke.. Andre muligheter f.eks at jeg kan velge det på microsoft sin side?? Eller windows2000.com eller?? Kan dere gi meg en link?? Det kan være pga ormen Sobig.F, har hørt rykter om at en rekke Internett tjenester ikke virker som de skal. Du må trolig vente til ormen har roet seg ned. Prøv denne http://windowsupdate.microsoft.com/ Lenke til kommentar
'dharma_boy' Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 Det går ikke.. Andre muligheter f.eks at jeg kan velge det på microsoft sin side?? Eller windows2000.com eller?? Kan dere gi meg en link?? Det kan være pga ormen Sobig.F, har hørt rykter om at en rekke Internett tjenester ikke virker som de skal. Du må trolig vente til ormen har roet seg ned. Prøv denne http://windowsupdate.microsoft.com/ TAkker, men deter å finne ut hvordan jeg kan få en automatisk oppdatering som spretter opp på skrive bordet når den er klar til instalasjon.. Deter det jeg ikke finner ut av Lenke til kommentar
abene Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 TAkker, men deter å finne ut hvordan jeg kan få en automatisk oppdatering som spretter opp på skrive bordet når den er klar til instalasjon.. Deter det jeg ikke finner ut av Det er jo nettopp dette du kan velge hvis du går til Start, Innstillinger, Kontrollpanel, Automatiske oppdateringer. Hvis ikke du ser denne muligheten, har du ikke installert SP3 eller SP4. Lenke til kommentar
'dharma_boy' Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 TAkker, men deter å finne ut hvordan jeg kan få en automatisk oppdatering som spretter opp på skrive bordet når den er klar til instalasjon.. Deter det jeg ikke finner ut av Det er jo nettopp dette du kan velge hvis du går til Start, Innstillinger, Kontrollpanel, Automatiske oppdateringer. Hvis ikke du ser denne muligheten, har du ikke installert SP3 eller SP4. Det er ikke noe som heter det der Lenke til kommentar
abene Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Det er ikke noe som heter det der Hva? Hvor? Vær litt mer spesifikk hva og hvor problemet er. Jeg har selv Windows 2000 og jeg har ikonet Automatiske oppdateringer i Kontrollpanel, med blant annet følgende valg: "Gi meg beskjed før oppdateringer blir lastet ned, og gi meg beskjed igjen når de er klare til å bli installert" Du har ikke noe som heter dette? Hvis svaret er nei, så må du installere siste service pack for Windows 2000 Eller var det noe annet du mente? Lenke til kommentar
'dharma_boy' Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 Det er ikke noe som heter det der Hva? Hvor? Vær litt mer spesifikk hva og hvor problemet er. Jeg har selv Windows 2000 og jeg har ikonet Automatiske oppdateringer i Kontrollpanel, med blant annet følgende valg: "Gi meg beskjed før oppdateringer blir lastet ned, og gi meg beskjed igjen når de er klare til å bli installert" Du har ikke noe som heter dette? Hvis svaret er nei, så må du installere siste service pack for Windows 2000 Eller var det noe annet du mente? Jeg har den engelske utgaven av windows 2000 :-? Lenke til kommentar
abene Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Jeg har den engelske utgaven av windows 2000 Og du kan ikke oversette? Du får vel 3 muligheter under "Automatic Update"? Det aktuelle alternativet er det første valget. Eller ser du ikke dette heller? Lenke til kommentar
'dharma_boy' Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 Jeg har den engelske utgaven av windows 2000 Og du kan ikke oversette? Du får vel 3 muligheter under "Automatic Update"? Det aktuelle alternativet er det første valget. Eller ser du ikke dette heller? Jeg kan oversette, men merkelig nokk så er det der ikke :-? Lenke til kommentar
abene Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Jeg kan oversette, men merkelig nokk så er det der ikke Ok, da gjenstår det to alternativer 1. Du har ikke installert siste service pack 2. Du har et datavirus som fjerner denne muligheten Det første alternativet virker mer sannsynlig. Prøv evt å installere Windows 2000 på nytt. Lenke til kommentar
'dharma_boy' Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 Jeg kan oversette, men merkelig nokk så er det der ikke Ok, da gjenstår det to alternativer 1. Du har ikke installert siste service pack 2. Du har et datavirus som fjerner denne muligheten Det første alternativet virker mer sannsynlig. Prøv evt å installere Windows 2000 på nytt. OK :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå