Gå til innhold

Acer AS5830TG : Bra nok til spilling , film og diverse?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal skaffe meg en ny bærbar pc og lurer på om noen kan hjelpe meg.

Jeg har sett på denne pcen som en mulig arvtaker til min nå 4 år gamle pc: Min lenke

Jeg er ikke en pc gamer, men liker å spille spill som Minecraft, Civilization og etc. Vil denne pcen klare å spille disse spillene uten problemer eller burde jeg skaffe meg noe dyrer og bedre? Veldig usikker så tenke at jeg kanskje kunne få litt hjelp her

Mvh

DumBoy

Endret av DumBoy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grei maskin det der, klarer det meste av spill på bra detaljnivå.

Det eneste som jeg vil nevne er at den har litt underdimensjonert kjølesystem, så ved svært hard belastning vil prosessoren klokke seg ned for å utvikle mindre varme. Dette er dog svært sjeldent, men er verdt å vite likevel.

På den positive siden har den svært god batteritid, du finner nesten ikke maskiner som er så kraftige (spesielt grafikk) og har like god batteritid. Og godt tastatur.

Om du går opp litt i størrelse og ned mye i batteritid er denne min favoritt: http://www.dustinhome.no/asus-k53sm-ci7-22-6gb-750-gt630m-156-w7hp/product/5010619963

Solid maskin med bedre kjølesystem og bedre CPU, grafikkortet er omtrent like bra.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Grei maskin det der, klarer det meste av spill på bra detaljnivå.

Det eneste som jeg vil nevne er at den har litt underdimensjonert kjølesystem, så ved svært hard belastning vil prosessoren klokke seg ned for å utvikle mindre varme. Dette er dog svært sjeldent, men er verdt å vite likevel.

På den positive siden har den svært god batteritid, du finner nesten ikke maskiner som er så kraftige (spesielt grafikk) og har like god batteritid. Og godt tastatur.

Om du går opp litt i størrelse og ned mye i batteritid er denne min favoritt: http://www.dustinhome.no/asus-k53sm-ci7-22-6gb-750-gt630m-156-w7hp/product/5010619963

Solid maskin med bedre kjølesystem og bedre CPU, grafikkortet er omtrent like bra.

Takk for svar :)

Fant ut at jeg burde se litt rundt før jeg kjøpte Pcen. Er ikke veldig flink med data så nå kan jeg begynne å tenke litt over hva jeg skal kjøpe.

Lenke til kommentar

Mye bra hjelp å få her på forumet! :)

Nvidia Geforce GT630m er egentlig et rebrandet GT540m. GT635m er egentlig rebranded GT555m. Kjekt å være klar over midt i disse "utskiftningstider"

I ren ytelse så er nok mitt valg også Asus K53SM. i7, 6GB RAM og GT630m er en god combo.

Er du student med skolemail kan du lage studentkonto på Dustinhome og få rabatter og gratis frakt på alle ordre over 2000kr også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...