Gå til innhold

Hvorfor gidder folk godta hva det skal være når det gjelder spillserier?

Anbefalte innlegg

Dette tror jeg er ganske enkelt: Før var spill for spesielt interesserte. De var ofte vanskeligere, mer kompliserte, samt også mer tungvinte pga teknologiske begrensninger. Nå har spill blitt mer mainstream, og for å holde tritt på markedet så man lage det som selger. Siden målgruppen nå er "casual gamers" mer enn hardcore gamers, så må man først og fremst lage det casual gamers liker.

Poenget er at de som går på forum og klager på at spill var bedre før (besøk foraene til Bethesda, BioWare, SquareEnix osv, så kan jeg garantere deg at du vil finne mange tråder som klager på hvor simple og dårlige spillene har blitt nå i forhold til hva de var før) er mindretallet. Flertallet av de som kjøper spill er ikke interessert nok til å skrive innlegg på spillfora. Hvis utviklere faktisk skulle hørt på den lille gruppen med hardcore gamers og tilfredsstilt deres ønsker, så er det stor sjanse for at spillet hadde floppet. For selv om det kan virke som om det er mange som klager på nett, så er de likevel en liten del av det totale antallet som faktisk kjøpet spillene. Og spillene selger masse, ergo er det mange som liker dem slik de er i dag.

Dette er riktig, men selv flesteparten av de som skriver på spillforum liker casual spill. Det er ikke mye liv i trådene til de mer smale spillene, og heller ikke i kommentarene til de anmeldelsene Gamer har. Så jeg tipper at fordelingen mellom hardcore og casual gamers er til og med enda større enn det du tar til orde for. Dessverre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kommer til å le rått den dagen konsoll spill blir portet til browser baserte touch screen medier, da får dere se hvordan det føles å få grensenittet sitt voldtatt av ett underlegent, men mer utbredt, grensesnitt

Lol spørs om noen hører deg. Skal gjøre mitt beste med å overdøve deg med min latter. :]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...