Gå til innhold

Oppgradering til IPB 3.2, den 14. mars kl 22:00

Anbefalte innlegg

Vis nytt innlegg? burde også være en for helt nye tråder, en tråd kan fort forsvinne hvis du skal bare ha nytt innlegg, da vil populære tråder gjøre at nye tråder forsvinner og aldri blir populære

en søkefunksjon som før hadde også vert greit :)

Endret av -=CH=-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvordan får jeg vekk gamle innlegg? jeg vil ha alt gammelt av meg vekk, men vet ikke hvordan jeg gjør det, og er vel sikker ikke her jeg spør om det heller :p

Det er ut i fra det jeg vet, ikke mulighet for å få slettet eldre innlegg.

Lenke til kommentar

Vennligst ta kontakt med en administrator hvor du forklarer situasjonen, så blir det tatt en vurdering på det. Vi ønsker generelt ikke å slette eldre innlegg, dette for å ta vare på sammenhengen i eldre tråder. Personsensitiv eller -identifiserende informasjon er vi behjelpelige med.

Ikke riktig tråd å ta dette i forøvrig, vennligst henvend deg i tilbakemeldingsdelen eller private tilbameldinger.

Lenke til kommentar

Savner muligheten til å klikke inn på et emne via "mine innlegg" på mobilskinnet.

Før kunne eg finne siste kamptråd eg var innom i listen, og klikke meg direkte til emnet "kamptråder" under tittelen. Nå må eg inn via tråden. Eller via forumet, som er en kjempeomvei.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva har blitt mer brukervennlig?

Svarknappen, multisitat og spesielt innboksen. å finne frem til innboksen var noe herk i den forrige versjonen. Jeg fikk en varsel, og trykket på den, men jeg kom ikke til korrekt meny.

Men det jeg bryr meg mest om, det er raskere. Jeg slipper å vente på at diskusjon.no skal respondere.

- svarknappen, hvordan ble den mer brukervennlig?

- multisitat, denne fikk jeg ikke til å fungere i det hele tatt før så det blir spennende å se nå.

- innboksen har jeg ikke fått tittet på ennå, bra tips

- Raskere. Forsåvidt kan jeg være noe enig der, men ikke med en gang dog virker det mer responsivt nå over tid. En ting som fjerner noe av "raskheten" er at skjermbildeoppdateringen gjør så mye rart på veien ved at det blaffrer flere elementer før man kommer frem.

EDIT:

Hmm og svarknappen virket bedre nå etter jeg svarte på denne.

"gå til siste post" virket også litt knotete nå men drar man på safari med musa og titter på luftballongene finner man alltids ut av tingene og fant den etterhvert.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hva har blitt mer brukervennlig?

Svarknappen, multisitat og spesielt innboksen. å finne frem til innboksen var noe herk i den forrige versjonen. Jeg fikk en varsel, og trykket på den, men jeg kom ikke til korrekt meny.

Men det jeg bryr meg mest om, det er raskere. Jeg slipper å vente på at diskusjon.no skal respondere.

- svarknappen, hvordan ble den mer brukervennlig?

- multisitat, denne fikk jeg ikke til å fungere i det hele tatt før så det blir spennende å se nå.

- innboksen har jeg ikke fått tittet på ennå, bra tips

- Raskere. Forsåvidt kan jeg være noe enig der, men ikke med en gang dog virker det mer responsivt nå over tid. En ting som fjerner noe av "raskheten" er at skjermbildeoppdateringen gjør så mye rart på veien ved at det blaffrer flere elementer før man kommer frem.

EDIT:

Hmm og svarknappen virket bedre nå etter jeg svarte på denne.

"gå til siste post" virket også litt knotete nå men drar man på safari med musa og titter på luftballongene finner man alltids ut av tingene og fant den etterhvert.

Har du prøvd diskusjon.no i chrome. Jeg prøvde safari og diskusjon.no var definitivt tregere.

For å gå til siste innlegg, må du trykke på den lille pilen. Det var vankelig for ca 30 sekunder, til jeg fant ut hvor den var. :)

Lenke til kommentar

...

Utseende til 2.6.3 var tider det, selv om det manglet en del funksjoner.

Oi, her var det mye. Jeg skal få lest ordentlig gjennom det når jeg får tiden. Versjonen du tenker på er nok ellers 2.3.6 wink.gif

Og standardskinnet fra IPB 2.3.6 er by far det mest estetisk tiltalende, ryddige og funksjonelle skinnet som noensinne har vært i bruk på diskusjon.no/forum.hardware.no. Fargeskjema, fonter, skriftstørrelser, ikoner og layout var så perfekt gjennomført og tilpasset hverandre, og så like bra ut på en 12" skjerm som på en 24" skjerm. Jeg legger ved en skjermdump (se vedlegg), de skinnene som er tilgjengelige nå ser ut som en trafikkulykke i sammenligning - det svir så intenst i øynene at jeg har bare måttet gi opp å lese meg opp på det som har blitt postet i de trådene jeg følger på de tre ukene jeg har vært uten nettilkobling.

post-78758-0-15161500-1332545094_thumb.jpg

For dem som husker tilbake til overgangen til IPB 3 i februar 2010 tilbød jeg den gangen å stille mine webutviklingskunnskaper til rådighet med å lage ett IPB-3-kompatibelt skin basert på IPB2.3.6-skinnet. Det ble jeg lovet å få tilbakemelding på per e-post, men det ble aldri noen reell respons på det. Tilbudet står fortsatt åpent, rett og slett fordi jeg er villig til å gjøre en innsats for at forumet skal være brukbart, så får vi se om noen gidder å ta meg på alvor denne gangen.

Heldigvis var det en driftig bruker som laget ett Greasemonkey-script som ga oss IPB2-utseende selv om forumledelsen ikke ønsket at vi skulle få det. Dessverre fungerte ikke det scriptet lenger i Firefox-versjoner fra FF4 og oppover, og jeg har faktisk utsatt å oppgradere fra Firefox 3.6 på jobb-pc'en bare for å kunne nyte det nydelige IPB2-utseendet lengst mulig, men jeg frykter at når jeg nå kommer tilbake på jobb på mandag er også den skansen tapt.

• Liker 7
Lenke til kommentar

...

Utseende til 2.6.3 var tider det, selv om det manglet en del funksjoner.

Oi, her var det mye. Jeg skal få lest ordentlig gjennom det når jeg får tiden. Versjonen du tenker på er nok ellers 2.3.6 wink.gif

Og standardskinnet fra IPB 2.3.6 er by far det mest estetisk tiltalende, ryddige og funksjonelle skinnet som noensinne har vært i bruk på diskusjon.no/forum.hardware.no. Fargeskjema, fonter, skriftstørrelser, ikoner og layout var så perfekt gjennomført og tilpasset hverandre, og så like bra ut på en 12" skjerm som på en 24" skjerm. Jeg legger ved en skjermdump (se vedlegg), de skinnene som er tilgjengelige nå ser ut som en trafikkulykke i sammenligning - det svir så intenst i øynene at jeg har bare måttet gi opp å lese meg opp på det som har blitt postet i de trådene jeg følger på de tre ukene jeg har vært uten nettilkobling.

post-78758-0-15161500-1332545094_thumb.jpg

For dem som husker tilbake til overgangen til IPB 3 i februar 2010 tilbød jeg den gangen å stille mine webutviklingskunnskaper til rådighet med å lage ett IPB-3-kompatibelt skin basert på IPB2.3.6-skinnet. Det ble jeg lovet å få tilbakemelding på per e-post, men det ble aldri noen reell respons på det. Tilbudet står fortsatt åpent, rett og slett fordi jeg er villig til å gjøre en innsats for at forumet skal være brukbart, så får vi se om noen gidder å ta meg på alvor denne gangen.

Heldigvis var det en driftig bruker som laget ett Greasemonkey-script som ga oss IPB2-utseende selv om forumledelsen ikke ønsket at vi skulle få det. Dessverre fungerte ikke det scriptet lenger i Firefox-versjoner fra FF4 og oppover, og jeg har faktisk utsatt å oppgradere fra Firefox 3.6 på jobb-pc'en bare for å kunne nyte det nydelige IPB2-utseendet lengst mulig, men jeg frykter at når jeg nå kommer tilbake på jobb på mandag er også den skansen tapt.

Dette kunne jeg likt :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Næhmen den der så jo skikkelig bra ut, jeg har i allefall fått fikset fargene for nå takket være Terrasque.

Men ikonene slik som mappene i screenshotet 2 poster opp savnes, disse var mye bedre enn dottene vi har fått nå, så dukker det opp ett Greasemonkey script som fikser dette så blir det brukt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...