Gå til innhold

Oppgradering til IPB 3.2, den 14. mars kl 22:00

Anbefalte innlegg

Jeg har økt litt på plassen som innleggene får å boltre seg på i Tek.no og Diskusjon-utseendene ved å kutte litt vekk på paddings, margins og øke litt på bredden satt av til hovedinnholdet. Innleggene (med avatarer/forfatterfelt) har nå 623px med plass, mot tidligere 605.

Håper det hjelper på, hvertfall dere som sitter med ikke-dynamiske utseender :)

Neste prosjekt får bli å vurdere farger og kontraster litt nærmere tenker jeg.

du har nok en pikselfeil en plass som gjør at alt innhold detter ned under menyen her.

Firefox, Diskusjon skin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har nok en pikselfeil en plass som gjør at alt innhold detter ned under menyen her.

Firefox, Diskusjon skin

Det hadde med å gjøre at jeg endret på en css-fil i static.tek.no og en css-fil gjennom adminpanelet her på Diskusjon.no. Siden de ikke er helt enig om å flushe cachen samtidig alltid ble det problem.

Du ville nok fått løst problemet om du tømte cachen din eller tok en hard-refresh. :)

Skal nå ha løst det ved å endre litt på verdiene igjen (det er mulig det fortsatt vil være et problem for de som var her i tidsrommet når det ble endret), så får jeg heller endre til slik det var ment å være når det er "trygt". :)

Lenke til kommentar

Nå oppstod plutselig en feil som ikke var der for et par timer siden.

Jeg bruker et eple med Lion og nettleseren er Chrome.

Feilen i forumet er at spalten på venstre side er normal, mens selve innholdet i forumet ikke begynner før bunnen av alle Twittermeldingene.

Jeg må altså scrolle nedover forby ganske mye hvit bakgrunn før toppen av innleggene begynner.

Alt ser bra ut i Opera. (Opera og Chrome kjører på det samme eplet)

I Firefox ser buggen ut til å oppstå ca. annenhver gang, mens ellers er det normalt. (Firefox er på en maskin med Ubuntu)

I Chrome er buggen konstant.

Jeg blir ikke klok på dette.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Er det noen spesiell grunn til at «mine innlegg» ikke oppdaterer seg når jeg går tilbake fra tråden jeg nettopp var inne i? Før oppdateringen gjorde det det. Dette gjelder både i Chrome og Safari, siste versjoner av begge (og siste versjon av os x).

Det er ikke en standardfunksjon i IPB (eller på nettsider forøvrig), det vi har gjort tidligere er å tvinge dette på innlastingen av sidene, jeg skal høre med Mads om det kommer på plass igjen.
Lenke til kommentar

Funker nå, ja :-) (Buggen jeg nevnte, altså.)

EDIT:

Nå ville jeg redigere dette innlegget, men Rediger-knappen manglet.

Etter å ha lastet siden på ny, kom Rediger-knappen på plass.

Hvorfor må man laste siden på ny for å få lov til å redigere innlegget? Det har vært sånn i noen dager nå.

Rapporter, Multisitat og Svar er der hele tiden, men Rediger mangler av og til, så jeg må trykke F5.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Nå oppstod plutselig en feil som ikke var der for et par timer siden.

Jeg bruker et eple med Lion og nettleseren er Chrome.

Feilen i forumet er at spalten på venstre side er normal, mens selve innholdet i forumet ikke begynner før bunnen av alle Twittermeldingene.

Jeg må altså scrolle nedover forby ganske mye hvit bakgrunn før toppen av innleggene begynner.

Alt ser bra ut i Opera. (Opera og Chrome kjører på det samme eplet)

I Firefox ser buggen ut til å oppstå ca. annenhver gang, mens ellers er det normalt. (Firefox er på en maskin med Ubuntu)

I Chrome er buggen konstant.

Jeg blir ikke klok på dette.

Er nettopp dette problemet jeg har også, med dynamisk-temaene.

Har refresha, hard-refresha og tømt cache/cookies ørten ganger.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Det irriterer meg fortsatt at jeg må bevege musa for å trykke på "Post" istedetfor ganske enkelt å kunne trykke Tab for å komme rett til knappen.

Tab fungerer helt fint her, både i Safari og Chrome.

Tab fungerer ikke når jeg skal sende PM til Vida. Må fikses asap.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Før har det vært mulig å se hvilke emner andre brukere leser ved gjeldende tidspunkt - forutsatt at vedkommende vises som synlig bruker. Nå er det kun mulig å se «Gjeldende» når en holder pila over brukernavnet i en tråd brukeren har postet i. Skal ikke funksjonen lenger være en del av profilen?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Begynner å bli mektig lei av å klikke på "neste" når jeg leser store tråder. Det må da finnes en fix som gir tilbake muligheten til å velge feks 100 innlegg per side? En eller annen der ute - med mer snøring på IPB enn meg - må vel være like lei? :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett gjennom hele tråden, men jeg har fått enda større problemer med kombinasjonen HTTPS everywhere og diskusjon.no.

Om jeg velger svar så vil den ikke svare. Ikke får jeg en quote, ikke kan jeg poste når jeg skriver direte i hurtigtrådsvar. Men om jeg kobler ute https:// går det fint som bare det. Altså om jeg bare bruker http://

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...