voident Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Med NoScript er det nok å tillate diskusjon.no og tek.no. Har NoScript selv, og har ikke merket at noe funksjonalitet er borte. Eller mener du at diskusjon.no og tek.no er skumle saker som ikke bør tillates? Kan skrive under på denne. Har ingen problemer overhodet selv om jeg bruker NoScript. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 "Svar nå" knappen og div er borte når eg skal bruke "Full Editor" i Odds tråden. http://gyazo.com/0843e12e4f578c88f0f9daac48198b54 Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Går det ann å fjerne det fjortisutsende og få noe med litt rolige farger? noe sånn som før? Da mener jeg bildet i midten der hvor alle innleggene listes opp Lenke til kommentar
TSP Skrevet 18. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2012 "Svar nå" knappen og div er borte når eg skal bruke "Full Editor" i Odds tråden. http://gyazo.com/084...0f9daac48198b54 Hei, satt lenge igår og prøvde finne ut av problemet. Det virker som noen innlegg får en feil i seg, f.eks. at de mangler en -tag el. Dette er merkelig nok ikke synlig i trådene, men dukker opp i postskjemaet fordi feilen rendres i topicSummary. Som en midlertidig løsning har jeg utkommentert topicsummary som dukker opp i Tek og Diskusjon-skin. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Scripts senker ytelsen ja, det er ikke ett ukjent fenomen. Men det verste er sikkerheten, spesielt for de av oss som bruker NoScript så er halvparten ikke fungerende, noe som er litt synd. Mye funksjonalitet ofret for utseende. Med NoScript er det nok å tillate diskusjon.no og tek.no. Har NoScript selv, og har ikke merket at noe funksjonalitet er borte. Eller mener du at diskusjon.no og tek.no er skumle saker som ikke bør tillates? Mulig at han ikke har mulighet til å mene noe om dette? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 18. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2012 Går det ann å fjerne det fjortisutsende og få noe med litt rolige farger? noe sånn som før? Da mener jeg bildet i midten der hvor alle innleggene listes opp Er det at avataren vises som du tenker på? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 (endret) Det er ikke mulig å søke i den enkelte tråd. Prøver jeg å gjøre et slikt søk får jeg bare opp et generelt forumsøk. Og jeg synes det har sneket seg inn noe norwenglish i oversettelsen. Ordet "post" brukes i hytt og pine selv om det ikke har noen relevans i denne sammenhengen. Istedenfor burde man støtte opp om god og riktig bruk av det norske språket, og bruke ordet "innlegg" når man refererer til det enkelte innlegg og ordet "publiser" når man refererer til handlingen å legge ut et innlegg. (Beklager hvis noe av dette har vært tatt opp før i tråden. Men som sagt, søkefunksjonen er kaputt.) Endret 18. mars 2012 av A-Jay 1 Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Søkemotoren på forumet suger balle. Rett og slett, mye bedre å bruke google og skrive: Site:diskusjon.no "emne" 1 Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Spørsmål til administrator teamet. Er det bevist at dere hele tiden endrer designet på forumet? Er dette en tvunget nødvendighet hver gang dere oppgraderer, eller er det bevist? 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Det er hvertfall klare beviser på at det gjøres.... 2 Lenke til kommentar
TSP Skrevet 18. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2012 Det er ikke mulig å søke i den enkelte tråd. Prøver jeg å gjøre et slikt søk får jeg bare opp et generelt forumsøk. Og jeg synes det har sneket seg inn noe norwenglish i oversettelsen. Ordet "post" brukes i hytt og pine selv om det ikke har noen relevans i denne sammenhengen. Istedenfor burde man støtte opp om god og riktig bruk av det norske språket, og bruke ordet "innlegg" når man refererer til det enkelte innlegg og ordet "publiser" når man refererer til handlingen å legge ut et innlegg. (Beklager hvis noe av dette har vært tatt opp før i tråden. Men som sagt, søkefunksjonen er kaputt.) Søket skal vi få ordnet slik at det ruter riktig, det fungerte før oppgraderingen og jeg skal ta opp med Mads som har kontroll på det og spørre hvordan det ble gjort da. Språket er jeg enig i, jeg bruker stort sett "Innlegg" eller "Svar" de gangene jeg har oversatt noe. Når det gjelder "Post" har jeg prøvd å unngå det og heller bruke "Svar", men når det gjelder ordet "Post" har jeg nok vært skyldig i å bruke det ordet noen ganger for betydningen publiser. Jeg vet ikke helt hvorfor, men har vel gjerne følt "Publiser" ble et for sterkt eller formelt ord... (Ja, jeg innser det er rart nå) En annen grunn er at det ikke er den letteste jobben å vite hvorvidt ordet brukes i betydningen det å publisere ett innlegg ("poste en post"), eller referere til innlegget i seg selv (det er en "post") når man sitter i adminpanelet og oversetter. Det er vanskelig å vite hvor ordet blir brukt hen uten å bruke tid på å finne ut av det. Situasjonen blir ikke bedre av at man ofte møter på akkurat de samme tekststrengene, men hvor forskjellen er stedet de blir brukt. Det gjør det vanskelig å oversette konsekvent når det er over 9000 tekststrenger i IPB... Skal få endret litt på oversettelsene med tid og stunder Søkemotoren på forumet suger balle. Rett og slett, mye bedre å bruke google og skrive: Site:diskusjon.no "emne" Kom gjerne med eksempler på søkestrenger som du får bedre svar på fra Google, så skal vi se på saken Så kan en jo ha i tankene at Google har ganske lang erfaring med å utvikle søk. Både sammenlignet med IPS og oss. Spørsmål til administrator teamet. Er det bevist at dere hele tiden endrer designet på forumet? Er dette en tvunget nødvendighet hver gang dere oppgraderer, eller er det bevist? Du kan vel kalle det en tvungen nødvendighet hvis du vil. Når vi oppgraderer forumet har gjerne Invision Power Services, som utvikler Invision Power Board, oppdatert standardutseendet sitt. Med disse standardutseendeendringene følger det som regel med en hel del CSS-endringer, template-endringer (navne-endringer på html-klasser/id osv.) og funksjonalitetsendringer. Siden koden i templatene blir helt annerledes fungerer ikke lenger våre spesialtilpassede utseendemaler og det ville bli en altfor stor jobb å skulle jobbe seg tilbake til slik det var før, samtidig som man skal jobbe inn rettelser, gjøre det fremoverkompatibelt og få på plass ny funksjonalitet. Når det er sagt er hvertfall jeg fornøyd med slik utseendet er i IPB 3.2. Det trengs fortsatt en del justeringer i våre spesialtilpassede utseender siden vi har en venstremeny vi må ha plass til, men det får vi nok forbedret i løpet av de neste dagene. 4 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Har du et større bilde enn det over? Se vedlegg. Prøvde over ett dusing ganger før jeg fikk lagt dette inn. Lenke til kommentar
felicity Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Hvor finner jeg en funksjon for å slette venner? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Vedlegg Svarer i Jeg har ingen nasjonalitet - Forum - Diskusjon.no.pdf Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Med NoScript er det nok å tillate diskusjon.no og tek.no. Har NoScript selv, og har ikke merket at noe funksjonalitet er borte.Eller mener du at diskusjon.no og tek.no er skumle saker som ikke bør tillates? Det er ikke bare diskusjon.no og tek.no som kommer inn her: afe2.specificclicks.net b.scorecardresearch.com s0.2mdn.net track.adform.net www.google-analytics.com adserver.adtech.de ajax.googleapis.com s-static.ak.facebook.com sb.scorecardresearch.com ssl.google-analytics.com www.facebook.com 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Meget fornøyd med endringene - har faktisk glemt hvordan det var allerede ... Er oppgraderingen helt "ferdig"? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 18. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2012 Hvor finner jeg en funksjon for å slette venner? Det skal egentlig være mulig herfra: https://www.diskusjon.no/index.php?app=members&module=profile§ion=friends&do=list (Trykk på brukernavnet ditt i toppmenyen og velg "Mine venner" fra nedtrekksmenyen) Men det har visst skjedd en feil, så per nå ser det ikke ut som det er mulig å fjerne venner. Vedlegg Svarer i Jeg har ingen nasjonalitet - Forum - Diskusjon.no.pdf Det problemet skal være løst nå (for to eller tre timer siden). Vi ble nødt til å fjerne forhåndsvisning av de 10 siste innleggene under svarskjemaet frem til vi finner en bedre løsning. Si evt. fra hvilket utseende du bruker om du fre Meget fornøyd med endringene - har faktisk glemt hvordan det var allerede ... Er oppgraderingen helt "ferdig"? Jeg vil ikke bruke ordet at vi er ferdig. Det må nok fortsatt gjøres noen justeringer på noen utseender og vi må få oppgradert IP.Blog. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 (endret) Med NoScript er det nok å tillate diskusjon.no og tek.no. Har NoScript selv, og har ikke merket at noe funksjonalitet er borte.Eller mener du at diskusjon.no og tek.no er skumle saker som ikke bør tillates? Det er ikke bare diskusjon.no og tek.no som kommer inn her: afe2.specificclicks.net b.scorecardresearch.com s0.2mdn.net track.adform.net www.google-analytics.com adserver.adtech.de ajax.googleapis.com s-static.ak.facebook.com sb.scorecardresearch.com ssl.google-analytics.com www.facebook.com Du trenger ikke å tillate noen av disse for å få full funksjonalitet på forumet her - så vidt jeg kan se. Som sagt, jeg har NoScript selv, og tillater bare det som er nødvendig pr. webside, hvis jeg synes jeg må for å få nødvendig funksjonalitet. De du nevner her har jeg blokkert på permanent basis - det er bare tracking-møkk, og Facebook holder jeg meg langt unna. Endret 18. mars 2012 av thomit 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Vel, jeg vet ikke akkurat hva som er problemet. Men har hatt tildels store vansker med å bruke forumet etter oppgraderingen. Jeg kobler inn via TOR som muligens blokkerer endel "uting" og det kan være dette som er problemet. Idag går det noe bedre så gutta har vel skrudd litt på ett og annet. Takker. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Redigert: En annen ting er at når jeg går til ulest innlegg for eksempel (#entry19058615 på slutten av lenken), så kommer øvre kant av nettleseren midt i brukernavnet, ikke over. Jeg bruker siste versjon av Opera. Fungerer helt fint i Chrome. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå