Gå til innhold

Oppgradering til IPB 3.2, den 14. mars kl 22:00

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

@master aid

Omdømme knappen virker ikke i alle skinnene, det er iallefall min erfaring her jeg sitter på OSX. Og dette gjelder alle nettleserne i OSX.

«Omdømme» på en post sier jo litt om brukeren generelt også.. jo flere «plusser» jo bedre omdømme. Nå skal man også huske på at diskusjon.no har valgt å ikke aktivere «minus knappen» i postene, slik at man bare kan oppnå et positivt omdømme på forumet. :) Har som sagt begge funksjonene vært i drift, så hadde man forstått begrepet «omdømme» bedre! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer sikkert fort, i mellomtiden (vel, egentlig alltid) så har jeg lagret den adressen under en speed dial hos Opera, og bruker bare hotkey's for å komme dit.

edit: @iStereo: Syns navnet gir mening, er bare uvant at det heter omdømme. Gi det noen dager/uker så vil jeg slutte å tenke over det. Har heller ingen bedre oversettelse å bidra med, så burde vel egentlig bare holde kjeft.

Endret av master air
Lenke til kommentar

Nå plusser vi ikke innlegg lenger, nå pil-opper vi dem!

Savner plusseknappen jeg! For meg vil det alltid hete "plusser", det kan ingen ta ifra meg! Ikke en gang versjon 4!

Nå, til konstruktiv kritikk:

Profilen: Det ser akkurat ut som når jeg skal rydde hele leiligheten på 10 minutter før jeg får besøk, og dermed stapper alt jeg ser inni et skap! Sånn at neste gang jeg åpner skapet så fosser alt ut.

Skriften er også altfor stor, og altfor mye parallelt i bredden. Skriften kunne generelt sett senkes noen hakk, blir veldig sammentrykket.

Skrift osv.: Som sagt, den er for stor. Og linker som har blitt tildelt en spesiell farge får en blå underlinje, før var den fargen du valgte på skriften i linken. Se signaturen, så skjønner dere hva jeg mener.

Layout: Som sagt, skriften er litt for stor. Layouten "flyter" for mye. Forrige versjon var litt mer oversiktlig og var mer innrammet. La oss ta tråden som et eksempel. Sammenlignet med nå så var forrige versjon mer innrammet. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men det må være et visst skille mellom elementer. At overskriften har en bollete ramme rundt seg holder ikke. Og en ting til, rammene rundt overskriftene er litt store og bollete. Rammen er 3 ganger høyere enn teksten i seg selv. Se bildet under for referanse. Jeg har rammet inn lit mer rød linje, mitt forslag for et mer oversiktlig forum.

"Auto Saved Content": Denne funksjonen elsker jeg, alt dette ble borte fordi jeg kom borti en hurtigtast! Lette en stund da, men så fant jeg den idet jeg skulle til å skrive alt om igjen! Takk! :D

Jeg skulle skrive flere punkter, men de glemte jeg ut imens jeg lette etter den lagrede teksten, haha! :p

EDIT:

Vet ikke hvorfor punktene mine ble dyttet til høyre.

En annen ting, når jeg plasserer markøren/musepekeren i teksten, forsvinner den en annen plass. Kanskje dette er en feil i Opera, som jeg har merket leser mange nettsider feil.

Forresten, god optimalisering for andre nettlesere er viktig (IE er ikke viktig, den kan vi bare glemme (I wish...) :p)

post-171018-0-15922500-1331895329_thumb.jpg

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skriften er god og det er mulig det bare er forferdelig uvant men forumet virker nå fryktelig bloated og upraktisk. For min del er det kanskje en bra ting om det blir mindre forumaktivitet på meg. Man får se hvordan det lander.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når Fudzilla lanserte sin nye nettside la de til en funksjon der du kunne forstørre og forminske skriften, synes dette burde blitt implementert. :)

Alle moderne nettlesere lar deg justere skriftstørrelsen selv. Har du prøvd dette?

Lenke til kommentar

Når Fudzilla lanserte sin nye nettside la de til en funksjon der du kunne forstørre og forminske skriften, synes dette burde blitt implementert. :)

Alle moderne nettlesere lar deg justere skriftstørrelsen selv. Har du prøvd dette?

Da vil jo dette gjelde over alt på nettet. Det er lite ønskelig.

Hva med å legge til " A A A ". Hvor man velger skriftstørrelse liten, medium, eller stor?

Lenke til kommentar

Da vil jo dette gjelde over alt på nettet. Det er lite ønskelig.

Hva med å legge til " A A A ". Hvor man velger skriftstørrelse liten, medium, eller stor?

Igjen, hvis du har en moderne nettleser vil du kunne endre skriftstørrelsen på enkeltnettsider. Hvis jeg zoomer inn her på forumet, oppfører alle andre nettsider seg som normalt.

Lenke til kommentar

Skriftstørrelsen kan gjøres både mindre og større i nettleseren, alt etter smak og øyne. Men det er vel om å finne en nogenlunde nøytral mellomting? Jeg synes skriftstørrelsen er helt ok som sådan jeg. Fonten som er brukt er også lettlest.

Nå etter 1 dag, begynner jeg allerede å bli vant til det nye her. I likhet med flere widescreen brukere her, synes jeg fremdeles at det er mye plass på hver side av postene som er ubrukt og overflødig. Og hvem er det som sitter på 4:3 eller 5:4 skjermer lenger egentlig?

Plassen som selve postene har må gjerne gjøres en del bredere for min del.

Avstanden mellom linjene ser også helt normal ut for meg (Windows/Firefox).

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Nå skal man også huske på at diskusjon.no har valgt å ikke aktivere «minus knappen» i postene, slik at man bare kan oppnå et positivt omdømme på forumet. :) Har som sagt begge funksjonene vært i drift, så hadde man forstått begrepet «omdømme» bedre! :)

Synes ikke minus høres ut som en god idé. Jeg synes det er bra at folk hopper inn i tråder som allerede er infisert av gruppepolarisering, det virker ikke så nødvendig at de skal føle seg som martyrer i tillegg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes ikke minus høres ut som en god idé. Jeg synes det er bra at folk hopper inn i tråder som allerede er infisert av gruppepolarisering, det virker ikke så nødvendig at de skal føle seg som martyrer i tillegg.

Muligheten til å «nedstemme» noen vil ikke bli aktivert, noe vi forøvrig har diskutert flere ganger i andre tråder. :)

(Ikke at det er galt av deg å nevne det, men denne tråden er ikke riktig sted for en diskusjon rundt pluss-systemet.)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er faktisk tvunget til å slutte å bruke dette forumet.

- Jeg kan ikke logge inn fra PCen. Kun mobilen.

- Epost-varslingen er det værste jeg har vært borti. Tittelen sier ikke HVILKEN tråd som er besvart/har et nytt innlegg, så jeg er plutselig tvunget til å gå igjennom 50 eposter daglig for å se hvilken tråd det gjelder. Dette er grunn nok for å aldri bruke diskusjon.no mer.

- Når jeg først har trykket på en link, så kommer jeg ikke til tråden, men jeg kommer til indexen.

Jeg har tømt og stillt nettleseren tilbake. Fungerer fortsatt ikke. Chrome.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har ingen problemer med forumet. Eneste jeg kan "klage" på er at jeg synes designet er litt rotete, spesielt i 'Mine innlegg', og at 'mine innlegg' ikke oppdateres når man bruker tilbake-tasten. Jeg må derfor oppdatere siden manuelt. Men dette blir vel fikset?

e: Synes det er alt for mange i denne tråden som dømmer forumet nord og ned, når det mest sannsynlig skyldes brukerfeil og/eller uvitenhet.

Endret av Anulaibar
  • Liker 3
Lenke til kommentar

- Epost-varslingen er det værste jeg har vært borti. Tittelen sier ikke HVILKEN tråd som er besvart/har et nytt innlegg, så jeg er plutselig tvunget til å gå igjennom 50 eposter daglig for å se hvilken tråd det gjelder. Dette er grunn nok for å aldri bruke diskusjon.no mer.

Har det ikke alltid vært slik?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...