Gå til innhold

Pinnacle Edition 5

Anbefalte innlegg

Bare et lite spørsmål, Jeg klarer og slette rederte filer direkte i programmet ,men Temp mappene blir jo vålsomt store, går det og slette di direkte i programmet? Er det egentlig noe i veien for og gå direkte i Utforsker og slette hele Render mappa en gang i blant, for og frigjøre mye plass ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare et lite spørsmål, Jeg klarer og slette rederte filer direkte i programmet ,men Temp mappene blir jo vålsomt store, går det og slette di direkte i programmet? Er det egentlig noe i veien for og gå direkte i Utforsker og slette hele Render mappa en gang i blant, for og frigjøre mye plass ?

Pass på å aldri slette filer fra Edition direkte fra utforsker. Alle filene kan slettes fra programmet slik Predecessor skriver :)

Lenke til kommentar

Pass på å aldri slette filer fra Edition direkte fra utforsker. Alle filene kan slettes fra programmet slik Predecessor skriver :)

Takk for svar, men det er mulig jeg ikke har sjønt noe her men jeg går til søplekassa, det er greit og der går jeg på, Delit render files of project, og der tykker jeg på alternativet, All. Men det som er saken er jo at alle sekvensene får sin egen mappe, i Render mappa, med sitt eget sekvens navn, i den mappa ligger det altid 2 mapper, DVD og temp. Innholdet i disse mappene blir ikke borte ved og gå på alternativet i søplekassa. disse mappen er jo og veldig store, 5- 15 Gb og disse ser ikke ut til og kunne slettes i programmet

Lenke til kommentar
i Render mappa, med sitt eget sekvens navn, i den mappa ligger det altid 2 mapper, DVD og temp. Innholdet i disse mappene blir ikke borte ved og gå på alternativet i søplekassa. disse mappen er jo og veldig store, 5- 15 Gb og disse ser ikke ut til og kunne slettes i programmet

OK, det er snakk om to forskjellige ting her. Metoden beskrevet over (høyreklikke på Trash osv.) sletter normale render-filer fra sekvensen(e), dvs. de delene av tidslinjen hvor det er benyttet effekter, tekster osv. Filene i DVD og Temp katalogen er arbeidsfiler / resultat av DVD-arbeidet. Det er et eget valg når du lager DVD hvor du kan velge å automatisk slette arbeidsfilene. Dette valget finner du under fliken '4- Options'; 'Delete temporary files'.

Det er ikke noe problem å senere slette f.eks. image-filen fra disse katalogene senere. Men VideoUtstyr-Arne har likevel rett; mediebehandling generelt gjøres innenfra Edition, men altså ikke administrering av filer ved eksportering.

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...