Gå til innhold

Hvilken type RAM har jeg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dimm er sokkelen på brikka, 128 størrelsen (128MB). Så lenge du kjøper ny RAM med dimm sokkel skal d funke. Og ram er d bare å sette inn uten noen videre innstillinger i bios.

[ Denne Melding var redigert av: Akke på 2002-02-08 21:48 ]

Lenke til kommentar

du bør undersøke med ibm på akkurat din serie hva slags ram som sitter der. Før var pakkePC`er veldig ofte sammensatt av litt sære komponenter. Og det er de vel fortsatt til en viss grad selv om de har blitt bedre.

Det kan hende du har standard ram eller det kan hende at din kjære ibm maskin misliker annen ram enn IBM.

Lenke til kommentar

Hei.

Erfaringene tilsier at dersom du skal ha RAM til ei merkemaskin (IBM, DELL, FUJITSU SIEMENS, COMPAQ osv.....) så må du kjøpe RAM fra merkeleverandør.

På jobben har vi mye Compaq og diverse andre merkevarer. Disse er "speccet" og krever merkevarer. Dessverre.... Det pleier å være en god del dyrere en deler til bygge-PC. Eneste grunnen til at firmaer velger merkevarer er pga. supporten leverandørene tilbyr.

Det er ikke dermed sagt at du MÅ ha merkevare, men i de fleste tilfeller er det dessverre slik.

Hvilken type RAM du har er jeg dessverre ikke istand til å svare på da du tilsynelatende ikke har spesifikasjonen for din PC.

Hvis du teller pinnene/lederne på RAM-modulen, kan det bli litt lettere å svare. 72-pins? 168-pins? 184-pins?

Typen RAM kan besvares ut fra antall "pinner". Da spørs det bare hvilken hastighet RAM opererer på. Noen merke-PC-er tåler ikke forskjellig hastighet på flere RAM-moduler.

Sveinl

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-02-08 22:50 ]

Lenke til kommentar

Det spørs jo om du har MD ram, SD ram eller Rd ram..Jeg skulle installere en ny brikke for litt siden og hadde store problemer med å finne ut hvilken type jeg skulle ha fordi de kan kun kjøres med likt RAM type.. Hvis du ikke vet hvilken type du har kan du c d når Spekken på pc'en din kommer opp før windows starter skikkelig.. DR står d f.eks 128md SD-Ram..

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-08 23:25, møller skrev:

hvordan kan du sjekke hvor mange pins du har da?

Du må telle anntall printkort-ledere (de som stikker inn i RAM-porten).

Tell antall ledere (vet ikke hva jeg skal kalle det). De som lager kontakt mellom RAM og hovedkort. Altså de elektriske forbindelsene mellom RAM og hovedkort.

Forsto du?

Sveinl.

Lenke til kommentar

Hei igjen.

168 pinner betyr SD-RAM ja. Står det noe om hvilken hastighet det er da?

Eks. PC-100? , PC-133?

Hvis du vil prøve å kjøpe RAM billig og gamble på at den virker, så ville jeg anbefalt deg å kjøpe RAM med samme hastighet som du allerede har.

Jeg gir deg 60% sjanse på at det går.

Sveinl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...