Mr. Lurk Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Hvis du skal ha r3 og Noctua NH-D14 si vil jeg si at du ikke får igjen sidepanelet Lenke til kommentar
Tjostolf Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 og sett av et par tre timer og et rent kjøkken bord Eller som i mitt tilfelle; et par-tre dager. :!: Når jeg gjorde det første gang klarte jeg å putte inn en avstandsskrue for mye som kortsluttet pc'en ved oppstart. Pc nr. 2 gikk glatt på under to timer... Lenke til kommentar
eivtho Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 Da tror jeg nesten jeg tar sjansen på Black refinery og selvbygging... SKUMMELT! Noen tips ift oppsettet? Noe som gir mindre støy? Et eller annet? Hvis noen vet om greie youtube-filmer om bygging,så setter jeg pris på det også! Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Med fare for å repetere meg selv; www.silentpcreview.com Velg komponentene som lager minst dB(A) Et par tips: Noiseblocker Multi-Frame vifter. De koster litt, men du skal lete lenge etter bedre vifter mtp støy/evne til å flytte luft. Du finner dem på techbay.no (hentelager i sarpsborg så vidt jeg vet, om du bor i nærheten). Ikke så mange kabinetter å velge mellom for støyalergikern. Coolermaster Silencio 550 og Fractal Design R3 er, etter det jeg klart å lese meg til, de to beste støydempede kabinettene på markedet pdd. Et produkt du ikke burde være knipin på er strømforsyning. Her får du det du betaler for. Sørg for at den er modulær! Corsair, XFX, Seasonic, Enermax, Sun Flower(?) har gode produkter. Silentpcreview tester strømforsyninger i et ekkofritt rom for å måle lydnivå, og stort sett er det Seasonic, Enermax, Kingwin (Sun Flower) som kommer best ut. Uten å bli for teknisk holder det med 500W~ om du velger en god 80+ gold/platinum PSU, med mindre du planlegger overklokking prosessor og skjermkort i SLI/CF. Nyeste ATI skjermkorta har ZCP (zero core power) som gjør at de kun trekker 3W ved long idle state, noe som igjen betyr at viftene ikke spinner opp. Du får et Asus DirectCU ii 7950 til rett over 3000, og det yter på lik linje med forrige generasjons single-gpu toppkort fra Nvidia. SSD disk til operativsystem/programmer/et par spill, samt en green disk (5400/5900 rpm) til lagring og du har et bra utgangspunkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå