Grimrevenger Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Hei! Jeg tenker veldig på å søke grunnskolelærer 5-10 på HIOA til høsten, men jeg har et par spørsmål og håper noen kan ta seg tid til å svare på dem. for det første, hvordan er undervisningen lagt opp? er det som et vanlig årsstudium i store forelesningssaler, eller er det mer klasseundervisning? hvordan er studiemiljøet på skolen? dette er viktig for meg da jeg ikke kjenner så mange som bor i Oslo, er det lett å bli kjent med folk? jeg hører mange si at i Oslo er det litt vanskelig fordi man ofte kjenner mange som bor der. takk for all hjelp Lenke til kommentar
stjernesmell Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Jeg fullfører allmennlærer på HiOA nå til sommeren, men kjenner lite til den nye ordningen. Min opplevelse av Høgskolen er mest positiv. Er ikke fra Oslo, og kjente ingen - sånn som deg. Det jeg liker best er at det ikke er forelesninger i store saler, du har en fast klasse hvert år, og blir derfor godt kjent. Jeg opplevde overhodet ikke problemer med å bli kjent med folk, selv om jeg er ganske reservert. Man blir kastet ut i praksis etter ca. 6 uker på skolen - dette gjøres for å luke ut de som da finner ut at læreryrket ikke passer dem. Slitsomt, men absolutt er fantastisk opplevelse. Dessuten legger studiet opp til mange, (kanskje litt i overkant mye), gruppearbeid/gruppeeksamener og da MÅ man jo bli kjent med hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå