Lycantrophe Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 hva om jeg for eksempel skal innstallere skyrim, crysis og gta osv. det tar fort opp over 60gb. Skal selvfølgelig spille dem gjennom wine, eller hva det nå het Isåfall spesifiseres det i Wine, ikke i det øvrige systemet. Du kan stille inn i Wine hvor Wines C: skal ligge. Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 umm... det er ikkje mykje spel du får på linux.... nei, men man får mange spill til windows, og det er jo bare å kjøre dem i et program som jeg ikke husker hva heter edit: tror det het wine Som Benny sa, så er det forferdelig tungvint å kjøre spel i wine! Er ikkje mange spel som er støtta! Populære spel med simple krav som TrackMania vill ikkje fungere bla. Er gjerne problemer med driverer ect. Eg har ikkje brukt noke særlig med linux, men brukte det ein del før, tok ein pause nett fordi det var så lite komptibelt med det eg dreiv med på den tid. Det er fleire spel som er støtta for OSX enn får linux, sjølv gjennom wine/crossover games. (no finnes da ikkje noke wine til OSX, men du har CrossOver games på begge systema) Å installere ting gjennom Wine/COG er også knotete. Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Som Benny sa, så er det forferdelig tungvint å kjøre spel i wine! Er ikkje mange spel som er støtta! Populære spel med simple krav som TrackMania vill ikkje fungere bla. Er gjerne problemer med driverer ect. Eg har ikkje brukt noke særlig med linux, men brukte det ein del før, tok ein pause nett fordi det var så lite komptibelt med det eg dreiv med på den tid. Det er fleire spel som er støtta for OSX enn får linux, sjølv gjennom wine/crossover games. (no finnes da ikkje noke wine til OSX, men du har CrossOver games på begge systema) Å installere ting gjennom Wine/COG er også knotete. Sludder, Trackmania fungerer helt ypperlig og det har det gjort siden før Wine kom i 1.x utgave. Er sjelden vanskeligere enn å bare bruke .exe-fila til å innstallere en applikasjon. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Skal egentlig bare ha linux for å prøve noe nytt. Skal bruke den til lekser og spilling, surfing, photoshoping Pc spill er primært laget for å kjøre på Windows, men det finnes noen titler som har linux støtte. Du kan få Windows spill til å kjøre på linux, men resultatet er varierende. Skal du spille hold deg til Windows eller konsoll. Photoshop har ikke linux støtte, men noen versjoner kan man få til å fungere med varierende resultat. Man har andre alternativer, hvor gode de alternativene er blir avhengig av hva du bruker photoshop til. Er man veldig avhengig av mye av PS sin funksjonalitet, hold deg til Windows. Hvis du kun ønsker å utforske linux for å se om det er noe som passer dine behov, så vil jeg anbefale deg å installere det virtuelt i f.eks. Virtualbox eller vmware player. Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Som Benny sa, så er det forferdelig tungvint å kjøre spel i wine! Er ikkje mange spel som er støtta! Populære spel med simple krav som TrackMania vill ikkje fungere bla. Er gjerne problemer med driverer ect. Eg har ikkje brukt noke særlig med linux, men brukte det ein del før, tok ein pause nett fordi det var så lite komptibelt med det eg dreiv med på den tid. Det er fleire spel som er støtta for OSX enn får linux, sjølv gjennom wine/crossover games. (no finnes da ikkje noke wine til OSX, men du har CrossOver games på begge systema) Å installere ting gjennom Wine/COG er også knotete. Sludder, Trackmania fungerer helt ypperlig og det har det gjort siden før Wine kom i 1.x utgave. Er sjelden vanskeligere enn å bare bruke .exe-fila til å innstallere en applikasjon. Mulig at det var COG eg brukte då? lenge sia i alle fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå