Baranladion Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Sliter med å starte monkeybiken (skyteam) min, den elektroniske tenninga bare hoster og ånkickstarte går kanskje hvis jeg holder på i 20 min. Eneste måten å få den igang på er å trille den igang mens den er i gir. Jeg er rimelig blank på motorer så jeg aner ikke engang hvor jeg bør begynne å feilsøke. Har skiftet tennplugg, uten hell. Noen som har noe tips? Lenke til kommentar
robsen Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 se etter rusk i dyse eller luftfilter. når du trillstarter mopeden presser du luft/bensin ned i motoren hardere enn du klare og kickstarte den. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 2. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2012 Takk for svar, skal se om jeg får mekka litt imorgen Lenke til kommentar
Rabbern Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Har den stått lenge?? Sjekk da luftfilter, bensinfilter og skift bensin. Lenke til kommentar
robsen Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Har den stått lenge?? Sjekk da luftfilter, bensinfilter og skift bensin. trenger ikke skifte bensin hvis tanken er helt full. bare ved lite bensin i tanken det oppstår kondens. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 2. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2012 Har stått i vinter, men den ville ikke starte på høsten ifjor heller. Har kjørt en del i ruskevær, men det skal vel ikke ha så mye å si? Lenke til kommentar
robsen Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Har stått i vinter, men den ville ikke starte på høsten ifjor heller. Har kjørt en del i ruskevær, men det skal vel ikke ha så mye å si? nei, me mindre du kjører uten tanklokk du får jo start på den, er bare veldig tungstartet? du bruker shoken når du starter den eller? får den forlite bensin under start er den vanskeli å starte, så derfor er det mest sannsynlig rusk i forgasser eller luftfilteret. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 Prøvd med og uten choke. byttet gasswire i høst, men husker ikke om problemene oppsto før eller etter dette. Kanskje jeg skal prøve å ta av forgasseren og rense denne også. Lenke til kommentar
robsen Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 bare husk, når mopeden er kald å du skal starte den med shoke må du ikke ha noe gass. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 14. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2012 Da er luftfilter og forgasser renset, har tilogmed prøvd med startspray, men får ikke liv i den. Neste steg er vel kanskje å sjekke tennplugg? Når jeg byttet den i høst så var den litt sotet. Worst case, er det bare å levere den på ett vanlig verksted? Fikser de mopeder? Lenke til kommentar
robsen Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 sjekk tennplugg og gnist, pluggen skal være "sjokolade" brun, er den sort og fuktig får den for mye bensin, er den lys og tør får den for mye luft. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 13. april 2012 Forfatter Del Skrevet 13. april 2012 Pluggen er sort og fuktig... Merket her at når jeg prøver å starte den så spruter det ut luft og litt bensin mellom forgasser og innsuget. Er en sånn plastikkplate imellom der det har kommet en sprekk i. Kan dette være grunnen til at den ikke starter, at lufta ikke kommer inn i innsuget? Lenke til kommentar
Vivian36 Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 Heia ? gutten min har en monkey bike som fungerte supert, helt til han kjørte i en hump med den, har ikke fått start siden, noen som har tips om hva det kan skyldes? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå