Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mitt eneste barn er homofil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan forklarer du at mange eks-homser har gått over til å være heterofile om det ikke er snakk om valg? Hormonubalanse?

Hva med eks-heterofile som blir homofile? Det der går ikke bare en vei, og eg vil påstå at det er en utvikling. Det finnes homofile som blir bifile, heterofile som blir bifile, bifile som blir heterofile osv. Dette er ikke et bevis på at det er et valg. Etter hva eg kjenner til er det ikke utført noen vitenskapelige undersøkelser som konkluderer med noe her. Og at noen faker det er ikke utenkelig.

Sa jeg ikke at du kom til å holde fast ved dine kjære vrangforestillinger? Kanskje du nå kan hoste opp noe vitenskapelige kilder på at homofili er genetisk siden du tydeligvis er en advokat for "naturligheten" derav.

Hvilken diskusjonverdi har det oppgulpet der av en setning egentlig? Tar eg feil fordi du "forutså" at eg kom til å være uenig med deg? I tilfelle så tipper eg at du kommer med motargumenter mot mine for å vokte om dine vrangforestillinger. Diskusjonsetikk på høyt nivå?

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg hadde jeg heller bekymret meg for disse idioten som går rundt og skal dytte sine usanne påstander om hvorfor homofile er galt og synd,kun for å fremme sin egen politisk sak frem,jeg.

Men jeg forstår hva du prøver å si, alle vil ha barnebarn! Det er bra at du støtter din sønn for den han er, men bekymringer hadde eksistert uansett hvilken legning han har,igjen: det er helt normalt å bekymre seg for sine barn!

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Uavhengig av årsaken til homofili er det jo ingenting TS kan gjøre med sin sønns legning. Det er i alle fall sikkert.

Så for å spore litt tilbake igjen i denne tråden vil jeg atter en gang på det sterkeste oppfordre TS til å prøve å vise kjærlighet og aksept for sin sønn, og la dette med legningen ligge. Det er ingen som kan gjøre noe med det, så hvorfor spekulere i årsaken til legningen. Det fører ingen vei her.

Å bebreide sin sønn for legningen sin vil bare skape vonde følelser og minner, og det vil i alle fall ikke føre til noe barnebarn.

Edit:

Jeg kjenner deg såpass godt at hva enn jeg poster så vil du holde fast ved dine kjære vrangforestillinger så det er i grunn intet poeng, men her skal du få litt.

http://www.wnd.com/2009/05/97940/

http://www.cwfa.org/.../bornorbred.pdf

BORN OR BRED?

Science Does Not Support the Claim

That Homosexuality Is Genetic

Interessante artikler, dette. Det er riktig, i følge hva jeg forsto av artiklene, at vitenskapen ikke har funnet ut at homofili er genetisk bestemt. Men det står heller ikke at det ikke er det.

Forfatteren i den siste artikkelen, Robert Knight, sier blant annet følgende:

"Perhaps the best way to describe the situation is this, as paraphrased from Dr. Satinover: Some people may be predisposed because of genetic, prenatal hormonal influences or other physical or brain differences to have personalities that make them vulnerable to the environmental factors that can elicit homosexual desires. So is homosexuality biological? Not in the way that popular media and homosexual activists have presented it."

Jeg vil på en kortfattelig måte oversette dette til følgende:

"Noen er gjerne mer utsatt enn andre, genetisk eller på annen måte biologisk, til å utvikle personligheter som gjør dem utsatt for miljøfaktorer som kan føre til homoseksuelle tilnærminger/behov/følelser."

Dette er det jeg personlig har trodd ganske lenge. At ingen av oss er genetisk enten homofile eller heterofile, men at vi alle er i en gråsone hvor vi er kapable til å bli tiltrukket av begge kjønn. Dette vil variere fra person til person avhengig av hvordan vi er blitt påvirket helt fra vi var spedbarn, en prosess som igjen påvirkes av hvor "utsatt" vi er biologisk/genetisk.

Jeg tror at vi alle er bifile, men at majoriteten heller til enten heterofili eller homofili. Om en mann heller mot å være heterofil vil han kanskje bevisst eller underbevisst undertrykke eventuelle følelser han måtte få for andre menn, på et tidlig stadie.

I mine øyne er det ikke enorme forskjeller på menn og kvinner rent biologisk. Om man tenker seg at den første tiltrekningen man føler til et annet menneske skyldes utseende, blir dette spesielt tydelig. For flere kvinner kan ha maskuline trekk, kanskje kort hår, kanskje små bryster, og i noen tilfeller fremstå som menn rent utseendemessig (og motsatt). Vil det da være biologisk umulig for en angivelig heterofil kvinne å føle tiltrekning til denne personen?

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Som mange her påpeker, det er ikke legningen alene som avgjør hvorvidt han vil få barn eller ikke. Hvordan ville du reagert dersom han erklærte seg som heterofil, men samtidig sa at han ikke ønsket å få barn? Det ville jo gitt samme problemstilling som den du her presenterer, gitt at du er oppriktig om hva du synes om selve legningen..

Hva sier han om det selv forresten (jeg antar at du har presentert bekymringene dine overfor sønnen din også, og ikke bare for det norske folk her på diskusjon.no)?

EDIT: Har vært stille fra TS en stund ser det ut til. Kanskje sønnen har 'ombestemt' seg :p

Endret av This is David
Lenke til kommentar

Rent praktisk er det null problem å lage ett barn bare for å føre genene videre, men i dag lar det seg nesten ikke gjøre å få barn uten at livet ditt snus på hodet sosialt og økonomisk. Hadde det ikke vært for det skulle jeg mer enn gjerne lagd flere i året.

Lenke til kommentar

Jeg har en sønn som har kommet ut av skapet.

Det plager ikke meg at han er det! Jeg har aldri hatt noe i mot det, og han har alltid visst det. Jeg alltid følt at han var det, på en eller annen rar måte. Ikke at han oppførte seg som det, men jeg bare følte det rett og slett! Jeg ønsker ikke at grenen min skal stoppe opp med han... og kunne virkelig ønske at han i det minste fikk seg 1 unge! På en måte føler jeg det er helt tragisk, men på en annen måte blir jeg litt små desperat og engstelig over at her stopper det kanskje.

Vet noen her kommer sikkert til å reagere kraftig på dette. Men når du har kun 1 unge, så blir det sånn for meg ihvertfall. Dette betyr mye for meg. Og føler jeg er for gammel til å starte en ny familie...

Noen som har lyst å legge til noe fornuft her?

Postet av anonym: 42bdf2055fb59b39053f712ef1acff01

I Norge har vi blitt hjernevasket til at vi skal godta alt.Vi har ikke lov å si noe negativt om noe, og vi har ikke lov å påpeke konsekvenser av noenting.Du har selv påpekt konsekvensen av dette, du blir aldri bestemor/far.I tillegg risikerer din sønn livstruende sykdom/smitte, noe homofile er spesielt utsatt for.Jeg kan skjønne at ingen vil være spesielt begeistret for dette.Jeg mener at du har lov til å synes dette er fælt for deg. Folk skal ikke fortelle deg at dette bare handler om din sønn, og at du ikke har lov til å ha egne følelser om hans legning - for det har du!Forøvrig synes jeg du skal plumpe i det og få flere barn.Den ene du har fått er jo homofil og vil ikke få barn.Jeg foreslår at du smeller til og får to unger. Norge trenger flere barn uansett, ikke bare innvandrere fra islamske land som ikke gidder å jobbe.Klem til, få et par unger til. Det har både du og Norge godt av!

Lenke til kommentar

Hatet i denne tråden gjør meg kvalm, her kommer noen å ber om hjelp og råd, noe de får, men så kommer det masse hatere og skal spre hatet sitt, noe jeg syns er helt uakseptabelt, dere hatere kan gå tilbake til politikk forumet der dere hører hjemme, og slutt å poste i andre forum.

Lenke til kommentar

Legning har ingenting å si for om man er en ressurs for samfunnet, det er faktisk produktivt at om to homofile holder sammen. Da er det to kvinner som plutselig står uten menn og sjansene øker for de menn som er heterofile... :mrgreen:

Men samtidig finner to jenter kjærligheten, og så er vi plutselig back to scratch. :)

Det viktigste trådstarter kan gjøre er å respektere sønnens legning og støtte han.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Legning har ingenting å si for om man er en ressurs for samfunnet, det er faktisk produktivt at om to homofile holder sammen. Da er det to kvinner som plutselig står uten menn og sjansene øker for de menn som er heterofile... :mrgreen:

Men samtidig finner to jenter kjærligheten, og så er vi plutselig back to scratch. :)

Det viktigste trådstarter kan gjøre er å respektere sønnens legning og støtte han.

Neida, de gjør ikke det :whistle:

Ja respekt og støtte er to bra tips :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...