Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mitt eneste barn er homofil

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn som har kommet ut av skapet.

Det plager ikke meg at han er det! Jeg har aldri hatt noe i mot det, og han har alltid visst det. Jeg alltid følt at han var det, på en eller annen rar måte. Ikke at han oppførte seg som det, men jeg bare følte det rett og slett! Jeg ønsker ikke at grenen min skal stoppe opp med han... og kunne virkelig ønske at han i det minste fikk seg 1 unge! På en måte føler jeg det er helt tragisk, men på en annen måte blir jeg litt små desperat og engstelig over at her stopper det kanskje.

Vet noen her kommer sikkert til å reagere kraftig på dette. Men når du har kun 1 unge, så blir det sånn for meg ihvertfall. Dette betyr mye for meg. Og føler jeg er for gammel til å starte en ny familie...

Noen som har lyst å legge til noe fornuft her?

Postet av anonym: 42bdf2055fb59b39053f712ef1acff01

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant at du ønsker å føre genene dine videre. Jeg føler folk helt har mistet taket i instinktene sine på den fronten ^^

Uansett, som nomore sier, mener jeg at du bør passe godt på å aldri gi din sønn noen skyldfølelse for dette. Han kan ikke hjelpe for at han er homofil, det er det ingen som kan.

Tror ikke du skal se så tungt på dette. Vi skal alle dø en gang, og det samme gjelder genene våre. Som nomore også sier, sønnen din virker som en flott og sterk fyr som tør å komme ut av skapet, og det er noe du bør sette pris på :) Bedre å ha en fin gutt som ikke nødvendigvis lager nye barn, enn en drittunge som fører genene videre, spør du meg :)

• Liker 5
Lenke til kommentar

Han er jo et menneske han å.. Og skjønner ikke din frustrasjon, selv om han er homofil så kan han bli pappa! Det er da ikke noe problem det, Hvis han selv vil ha barn så finner han seg nok en kar med like verdier som også vil ha barn en vakker dag. Og Dine gener kan fortsatt utvikle seg de. Du har vel hørt om surrogatmor?? Det går jo ann.

Ser ikke problemet her jeg... men men

Lenke til kommentar

Jeg føler med deg. Det kan ikke være så greit at det stopper opp nå, etter 4 milliarder år ...

Kanskje du kan få ham til å gå til sædbank?

Eller så kan du gjøre det selv hvis du er mann?

Eller doner egg.

Om det ikke er genene du er bekymret for, så kan ditt barn og partneren ende opp med å adoptere noen, om de ønsker barn å ta seg av. Om de ikke gjør det, så er du i samme situasjon som de med heterofile avkom som selv ikke ønsker barn.

For øvrig om du ønsker et sted å sette skylden, så skyld på den kombinasjonen gener du og din partner satte sammen, som resulterte i din sønn.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Hvis han selv vil ha barn så finner han seg nok en kar med like verdier som også vil ha barn en vakker dag.

Om den fyren han finner er sjefen i forholdet, vil nok fyren sørge for å føre videre sin slektslinje. Det går selvsagt an å få et barn nr to, men det er vel ikke vanlig at homofile par har særlig mange barn.

Mange moderne mennesker får bare ett eller to barn, og legger deretter alle sine forhåpninger på disses skuldre. Det er dessverre en framgangsmåte som lett kan slå feil.

Lenke til kommentar

Hvis han selv vil ha barn så finner han seg nok en kar med like verdier som også vil ha barn en vakker dag.

Om den fyren han finner er sjefen i forholdet, vil nok fyren sørge for å føre videre sin slektslinje. Det går selvsagt an å få et barn nr to, men det er vel ikke vanlig at homofile par har særlig mange barn.

Mange moderne mennesker får bare ett eller to barn, og legger deretter alle sine forhåpninger på disses skuldre. Det er dessverre en framgangsmåte som lett kan slå feil.

Enige kan det fort hende dem blir uansett til slutt og unger kan det fort hende det blir. Og hvis hun virkelig vil føre slekten sin videre så kan det hende han finner en som viser litt forståelse .. Det veit da ikke vi noe om!

Lenke til kommentar

Eg er rimelig sikker på at det finnes flere gener som øker eller reduserer tjangsen for homofili, men eg tviler på at det finnes et enkelt gen. Men eg er sterkt uenig i at det er et bevisst og aktivt valg.

Det eneste valget man tar er å være åpen om det eller skjule det.

Man velger ikke legning.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Eg vet ikke om det var meningen, men begge kildene dine bygger opp under påstanden min "men eg tviler på at det finnes et enkelt gen". Eg sier heller ikke at gener er den eneste årsaken til legning, men ingen av artiklene du linker til sier at gener IKKE er en del av legningen. De sier heller ikke at legning er et valg, som du påstår.

Det artiklene derimot viser er at legning er en komplisert sak, og at det er pr dags dato er vanskelig å utpeke en enkelt årsak til at noen blir homofile og andre ikke.

Du derimot ser ut til å vite dette veldig sikkert. Oppgulpet er det du som kommer med.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Selv om han ikke hadde vært homofil, så hadde det ikke vært noen garanti for at han ville ført genene videre. Jeg f.eks. er en av de som har valgt å la være å få barn. Det er heller ikke utenkelig at han vil få barn i fremtiden. Han kan, som flere har nevnt fortsatt få barn. Man er nemlig ikke steril, selv om man er homofil.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Eg vet ikke om det var meningen, men begge kildene dine bygger opp under påstanden min "men eg tviler på at det finnes et enkelt gen". Eg sier heller ikke at gener er den eneste årsaken til legning, men ingen av artiklene du linker til sier at gener IKKE er en del av legningen. De sier heller ikke at legning er et valg, som du påstår.

Det artiklene derimot viser er at legning er en komplisert sak, og at det er pr dags dato er vanskelig å utpeke en enkelt årsak til at noen blir homofile og andre ikke.

Du derimot ser ut til å vite dette veldig sikkert. Oppgulpet er det du som kommer med.

Hvordan forklarer du at mange eks-homser har gått over til å være heterofile om det ikke er snakk om valg? Hormonubalanse?

Sa jeg ikke at du kom til å holde fast ved dine kjære vrangforestillinger? Kanskje du nå kan hoste opp noe vitenskapelige kilder på at homofili er genetisk siden du tydeligvis er en advokat for "naturligheten" derav.

Selv om han ikke hadde vært homofil, så hadde det ikke vært noen garanti for at han ville ført genene videre. Jeg f.eks. er en av de som har valgt å la være å få barn. Det er heller ikke utenkelig at han vil få barn i fremtiden. Han kan, som flere har nevnt fortsatt få barn. Man er nemlig ikke steril, selv om man er homofil.

Ja, det er en stor ironi at homser om man skal tro pseudovitenskapen har organer for reproduksjon.. virker jo ganske.. tja.. meningsløst.

Lenke til kommentar

Ønske om å føre gener videre --> alpha

Ønske om å ikke føre gener videre --> beta

Men for å være politisk korrekt må man være beta...

Pick one, bitches...

Legning har ingenting å si for om man er en ressurs for samfunnet, det er faktisk produktivt at om to homofile holder sammen. Da er det to kvinner som plutselig står uten menn og sjansene øker for de menn som er heterofile... :mrgreen:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...