Danielseljebo Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) HEY! Skal kjøpe meg et brukt objektiv (Canon 24-70mm f/2.8 L), men lurer på om det er normalt med så mye abberasjon som det på bildene han sendte(spesielt på "bokeh" ved tastaturet)? 55mm f/2.8 i.imgur.com/3S3bI.jpg 55mm f/8 i.imgur.com/ZHajT.jpg Endret 2. mars 2012 av Danielseljebo Lenke til kommentar
TGB Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) Kjenner ikke hva som er normalt på dette området i Canon-verden, men dette var brutalt. Er vel ikke uten grunn at man har 24-70mm f/2.8 L II Edit: Husket ikke om versjon 2 var eller skal bli lansert, etter et lite søk ble det lansert/annonsert ny utgave 7. februar. Endret 2. mars 2012 av TGB Lenke til kommentar
Danielseljebo Skrevet 2. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2012 Kjenner ikke hva som er normalt på dette området i Canon-verden, men dette var brutalt. Er vel ikke uten grunn at man har 24-70mm f/2.8 L II Edit: Husket ikke om versjon 2 var eller skal bli lansert, etter et lite søk ble det lansert/annonsert ny utgave 7. februar. Problemet med 24-70mm f/2.8 L II er at det koster penger, noe jeg ikke har så mye av... studentlivet Fant dette i en test av objektivet "Bokeh fringing at large apertures is a problem which is often not well corrected. The Canon lens has an average characteristic here - you should be able to spot some green and purple halos in out-of-focus areas in the 70mm f/2.8 sample crop below. The issue eases at f/4 and it's not a really significant anymore at f/5.6. " -http://www.photozone.de/canon_eos_ff/528-canon2470f28ff?start=1 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Kan aldri huske jeg hadde bedre økonomi enn når jeg var student. Redusere ølbudsjettet så går alt bra vet du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå