Gå til innhold

Hvordan kan jeg sprekke boligbobla?

Gjest Slettet+981723478

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes vi godt kunne vært litt ambisøse og bygget en ny by fra scratch... og stoppet innvandringen da selvsagt siden den alene er skyld i den massive befolkningsveksten og dermed boligpriser som ikke ligner grisen.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er noe betydningsfullt en kan gjøre individuelt eller nasjonalt nivå som kan påvirke boligprisene i Norge. Det er styrt utenfra av dyre råvarer og svak dollar. Så vil en ha lavere boligpriser er det bare å be til mr green.

Lenke til kommentar

Vi har jo treverk, sement og stål pluss olje her til lands. Om vi nasjonaliserte ressursene i større grad så ville det utvilsomt bidra til å senke prisene betraktelig.

Det har jo trossalt blitt bygget hus her til lands lenge før sosialistene begynte å snakke om "det internasjonale samfunnet".

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er realistisk med de politiske realitetene som finnes i Norge. Jeg tviler på at det vil komme til å skje noe som gjør at utviklingen i Norge vil avvike noe særlig fra Canada eller Australia som også rir på den svake dollaren. Begynner dollaren å styrke seg slik at oljeboomen avtar tror jeg boligmarkedene i de landene også vil avta, noe på samme måten det Canadiske markedet gjorde fra 1994-1995.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...