Gå til innhold

quad core

quad core I 2012  

16 stemmer

1. 1. trenger vi quad core i 2012

• ja helt klart
    • nei. bruker bare opp strømmen og ligger i veien
    • litt usikker

Anbefalte innlegg

Min mening med quad core er at det ikke passer inn i 2012, med tanke på hva som er av programvare på dagens smarttelefoner. Hva trenger vi egentlig quad core til? Jeg mener at vi ikke trenger quad core på dagens smarttelefoner, men kanskje om et par år. Da er det kanskje ny teknologi som NFC og lignende kommet mye lenger. Og da trenger vi quad core.

Men det er no greit at noen telefoner kommer med quad core så alt er perfekt når vi virkelig trenger det. Skulle likt å vist om en telefon med 1,5 quad core prosessor utnytter all kraften.

Noen som er enig med meg, eller helt uenig?

DISKUTER I VEI:)

Endret av xoma
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min stemme gikk til litt usikker. Tidligere har jeg byttet telefon relativt hyppig, og således ikke tenkt så langt frem av gangen. Nå sitter jeg med en Desire som jeg har hatt i to år, noe som jeg anser som ganske lenge (etter min målestokk). Desire var en ganske bra spekket telefon når den kom, men nå begynner den å bli utdatert. Konklusjonen min blir da. Trenger jeg en topp spekket telefon i dag; Nei. Vil jeg kjøpe det neste gang; Trolig. Grunnen er da at jeg kan beholde telefonen i lengre tid.

Når det gjelder quadcore, så er jeg litt på tynn is her. Slik jeg har forstått hvordan det fungerer, så betyr ikke flere kjerner nødvendigvis høyere strømforbruk. Greia er vel at man har mulighet for å belaste telefonen ganske hardt (dersom apper mm har lagt inn støtte for dette), men til vanlig bruk vil dette ikke være tilfelle. Den har og en ekstra kjerne som er klokket lavt som brukes når telefonen ligger i dvale og kun skal ligge i standby.

All teknologi trenger tid for å modnes, så quadcore må starte ett sted det og. Regner med at når maskinvaren nå kommer, så blir det vanligere med apper som utnytter dette potensialet etter hvert.

Kun synsing fra min side, men ser ut til at HTC One X, GS III eller liknende kan bli min neste telefon. Så er jeg litt nerd av meg og, og synes det er gøy med alt som er nytt og bra ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...