Gå til innhold

Hvilken telefon skal jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe min første smartmobil med kontantkort, til maks 2500 kr, helst ikke mer enn 1500 kr. Jeg skal bruke den til å ringe og sende meldinger, litt til musikk, litt til å være på nett og enkle spill. Kamera trenger ikke å være spesielt bra da jeg ikke kommer til å bruke det mye. Den må ikke være for stor, da den blir upraktisk å frakte med seg. Jeg har ikke noe peiling på mobiler, og er så mye å velge i. Noen som vet hva som kunne passet for meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville anbefalt en windows phone. Ikke bare fordi jeg digger WP, men det passer som hånd i hanske til det du ønsker gjøre. Tror ingen telefoner i den prisklassen kjøres like smooth som WP7.5, men det du ønsker mobilen til er mulig på Android også helt klart.

Vil vel anbefale en Nokia Lumia 710, billig men stilig mobil med fart i. Veldig bra til facebook/twitter, god nettleser, kjapp og smooth i menyene, og IloMilo er tidenes puzzlespill :p .

Lenke til kommentar

Hmmm... Android har flere apps. Nå skal det sies at 20 apps står for 2/3 av all appbruk på Android, og 50 apps står for 50% av all appbruk på Android, så "masse apps" er vel og bra, men ikke så enormt at det gjør noe.

Android lar deg og velge mye friere hvordan hjemmeskjermen din skal være.

Windows er nok en del raskere og smoothere til den prisen til ditt bruk, vil jeg tro, har bedre integrering av facebook/twitter, bedre mail (syntes jeg), og litt slikt.

Kommer veldig an på hvem du spør. Jeg har hatt Android før, og var kjempefan av det. Men jeg liker Windows Phone bedre for tiden. Smoothere og enklere og greiere, rett og slett.

Lenke til kommentar

Hmmm... Android har flere apps. Nå skal det sies at 20 apps står for 2/3 av all appbruk på Android, og 50 apps står for 50% av all appbruk på Android, så "masse apps" er vel og bra, men ikke så enormt at det gjør noe.

Har du noen kilder som viser bekrefter dette om 20 apps står for 2/3 av all appbruk på android?

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe min første smartmobil med kontantkort, til maks 2500 kr, helst ikke mer enn 1500 kr. Jeg skal bruke den til å ringe og sende meldinger, litt til musikk, litt til å være på nett og enkle spill. Kamera trenger ikke å være spesielt bra da jeg ikke kommer til å bruke det mye. Den må ikke være for stor, da den blir upraktisk å frakte med seg. Jeg har ikke noe peiling på mobiler, og er så mye å velge i. Noen som vet hva som kunne passet for meg?

Nye Huawei U8860 Honor er iflg. mange tester virkelig value for money . 4" skjerm - 1998 på Elkjøp - Huawei U8860 Honor - Testet bl.a. hos mobiilen.no (google andre også) - http://www.amobil.no/artikler/huawei-u8860-honor/106712

Endret av cf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg skal kjøpe min første smartmobil med kontantkort,

Hei, jeg vil bare advare deg om at en del kontantkort tar betaling pr MB data du bruker, og siden smarttelefoner liker å sende og motta data (hele tiden!), kan kortet ditt bli tømt ganske raskt. Mine to stesønner klarte å bruke data for flere hundre kroner en ettermiddag, fordi de ikke var klar over dette. Sjekk om operatøren din selger datapakker, dvs at du f.eks. betaler 299 kr for 3 måneder med 250 MB per måned.

Lenke til kommentar

Hmmm... Android har flere apps. Nå skal det sies at 20 apps står for 2/3 av all appbruk på Android, og 50 apps står for 50% av all appbruk på Android.

Feil?? 100 : 3 = 33,3 x 2 = 66,6 %. Så jo flere apps jo mindre andel? Når 20 apps står for 66,6% av appbruken kan 50 applikasjoner aldri i livet stå for lavere andel...

Endret av Hunterra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, det er det er noen merkelige tall i den undersøkelsen...

Jeg har lagt merke til at Slai har kommet med disse tallene nesten hver gang WP blir anbefalt fremfor andre systemer så synes at det kunne være greit at disse tallene ble dokumentert.

Om ikke Slai kan dokumentere denne undersøkelsen, og også vise til når den ble utført så bør Slai slutte å bruke de tallene. Jeg har god tid jeg Slai, du klarer sikkert å finne ut av det i løpet av den neste uken :)

Lenke til kommentar

Kjøpte meg akkuratt en Huawei honor selv, til under 2000,- er dette et knallkjøp.

*Den ser mye dyrere/stiligere ut enn den er. Den skjemmer seg ikke ut om den ligger på siden av en iphone for å si det slik!

*God batteritid, mye bedre enn på de fleste andre android telefoner.

*Fysisk liten til tross for 4" skjerm, passer godt i lommen.

Det første jeg reagerte på som negativt var det orginale skjermtastaturet, gikk raskt inn på android market og lastet ned et annet (Scandinavian keyboard + norwegian dictionary) og valgte dette i telefonkonfigen i stedet. Så var det "problemet" løst.

Kameraet er heller ikke noe å skryte av, men bortsett fra dette er det bare løp og kjøp! Husk å kjøpe med et minnekort, 16Gb er fint, 32Gb om du vil ha masse plass. 16Gb minnekort koster fra en hundrelapp og oppover.

Lenke til kommentar

Her er det ingen tvil at kineseren slår ut alle, og ikke vær redd for merket ;) blIR MER OG MER KJENT MED TIDEN SOM KOMMER. Sorry for caps lock ;)

Hviss du uansett må ha noe kjent til rundt 2500 ville jeg anbefalt Htc Wildfire S, Sony ericsson xperia neo/arc og samsung galaxy s (plus).

Ønsker du noe som slår ut alle dem til 2800 går du for en lg optimus 2x! LG har i den siste tiden vært dårlig med support og software. Men etter litt (exstremt mye) kritikk tur jeg de vill gjøre hva som helst for å få det gode gammle ryktet sitt tilbake ;)

Lenke til kommentar

Huawei er veldig gode. De har nettopp lansert heftige mobiler så du bør ikke tvile på dem, de er et seriøst selskap. Sony / Sony Ericsson : Vent til Sony Xperia S/P/U eller Sony Ericsson Arc S. HTC : Sensation / XE / XL eller vent til nye HTC One - serien. Samsung : Galaxy S Plus, Galaxy S 2, Galaxy Nexus, Galaxy Note eller vent til SGS3.

Dromle: Jeg har lagt merke til at Slai viser til disse tallene jeg også. Ser ikke meningen, flere apps er flere apps, trenger ikke surre det vekk med noen tvilsome tall.

Endret av Hunterra
Lenke til kommentar

Huawei er et gigantisk telecom selskap, de produserer masse telecom utstyr som blant annet brukes av telenor og netcom i mobilnettet deres. De har også produsert mye mobiltelefoner for andre merker.

Men som eget mobilmerke er de ukjente. Kvalitet og ytelse per krone slik jeg har erfart min huawei honor er mye høyere enn for samtlige andre andre telefoner jeg har hatt. Men klart, om du legger ned mer penger i en telefon så får du bedre kvalitet. Tror nok at en 4"+ telefon av et mer kjent merke vil oppleves som bedre kvalitetsmessig på flere områder, men de koster mer også.

Og så er det dette med ødelagt telefon, knuser man en telefon til 2k er det ikke så ille som å knuse en telefon til 4k.

Lenke til kommentar

Hunterra, jeg skrev nok feil, var såklart motsatte prosenter :) . Skal se om jeg finner kilden på det der. Men såklart er nokias surveys favoriserende for nokia, ville nok tro det. Pointet er nok likevel at en håndfull apps står for en stor brorpart av appbruk, og for meg stemmer det ganske greit. Det er ikke deres erfaring?

Lenke til kommentar

android er framtiden, windows er fremdeles i oppstartfasen som igjen gir problemer. finn den en mobil med nyeste android, dvs over 4.0 trur jeg. 4 versonen er veldig stilig. den beste mobilen er en kryssing mellom samsung og HTC. har ikke prøvd humvee. med nokia vet alle hva man får av problemer. det sier seg selv hvis du har hatt nokia før eller levd på 90-05 tallet. tenkt litt på framtida. har du behov for alt av programmer en smartelefon kan gi deg? hvordan er det med oppdateringer av os? noen merker sender ikke ut nye oppdateringer, mens andre lover og lover hele tiden. andre sender ut til mobilen er 1-1,5 år gammel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...