42 Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Hei! Når jeg skal skrive inn en adresse i Google Chrome's adresselinje, pleide jeg å trykke F6, så markerte den alt som stod der fra før, slik at jeg enkelt kunne skrive inn hvilken adresse jeg ville til, og trykke enter. Men nå i det siste har den bare flyttet markøren opp til adresselinjen, noe som er ganske slitsomt. Noen som har en liten aning hvordan jeg kan få denne funksjonen tilbake slik den pleide? Setter pris på all hjelp, takk for svar Lenke til kommentar
Minus Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Har dessverre ingen løsning på problemet, men til du finner en løsning kan du bruke Alt+D eller Ctrl+L for å havne i adresselinjen og samtidig markere hele teksten. Har kikket etter løsning på dette selv, men uten hell. 1 Lenke til kommentar
42 Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 Tusen takk! Er nesten like bra som F6 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 (endret) Dette kan være av relevans for deg : Chrome Shortcut keys Skriv i adresselinja : about:flags Om du har et logitech tastatur kan det være en konflikt med F-taster med og uten funksjon. Endret 7. mars 2012 av Malvado Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Forresten, årsaken til at F6 tasten oppfører seg merkelig er pga at Chrome registrerer om du har nettopp skrevet inn en adresse der og ved å trykke f6 så hopper den til der markøren var sist. Har du feks trykket mitt i en adresse med musa og flyttet markøren dit og så gått til noe på websiden så vil markøren flyttes dit neste gang du trykker F6 De andre hurtigtastene markerer hele feltet (ctrl - l ) Lenke til kommentar
42 Skrevet 14. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2012 Ok, takk for hjelpen begge to Tar i bruk Alt + D og CTRL + L jeg Lenke til kommentar
Minus Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Stort sett ligger venstrehånden ved W,A,S,D med tommel i området rundt Alt-knappen. Så for min egen del er det faktisk vanen som er vondest å vende. F6 er jo faktisk milevis unna utgangsposisjonen. Lenke til kommentar
42 Skrevet 21. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2012 Ja, sant det. Egentlig er ALT + D den beste løsingen. Bruker likevel CTRL + L ofte, siden begge hendene skal på tastaturet uansett når jeg skal skrive inn adressen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå