Gå til innhold

Om ti år kan du flytte hjernen din til en robot og leve evig

145 stemmer

1. 1. Ville du benyttet deg av denne muligheten?

• Ja, selvfølgelig!! Leve så lenge det er mulig!
      76
    • Nei, av en eller annen grunn høres det ikke fristende ut...
      69

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men hvis vi alle sammen blir roboter hvordan ska vi skaffe oss barn da?

Når man er robot så går ikke det an, så da må man finne seg en partner og parre seg med denne partneren før man gjør seg selv udødelig...

Se for deg at menneskeheten lever side om side med de som ellers ville dødd av alderdom.

Bare de "gamle" er roboter, mens resten er mennesker.

Lenke til kommentar

Men nå er ikke "roboter" egentlig det beste begrepet, da det hovedsakelig er levende vesener som i all hovedsak er mennesker. Når vår bevissthet blir overført til syntetiske hjerner med mekaniske legemer, vel så er vel ikke det robot? Robot er jo kun per definisjon en maskin uten noen som helst selvbevissthet?

Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Fantastisk emnet til å filosofere i, men TS gjorde ein feil allerede, ved å følge "soul" eller "hjernen"-teori, istedenfor kroppsteori.

Hva er kroppsteori?

"Kroppsteori er når man har noen meninger om kroppen og poster hva man mener i et Internett forum" (definisjon hentet fra legitim Wikipedia artikkel)

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

Ja, det blir på en måte sånn som matrix, uten at man vil bli fysisk skadet av det. Quantum computing og singularity kan ettersom jeg har forstått det føre til at vi kan skape slike virtuelle virkeligheter som er identiske med vårt eget univers. Da kan vi altså leve våre liv og føle akkurat som vi gjør nå, bare at det foregår i virtuelle verdener.

Lenke til kommentar

Jeg har virkelig ikke lyst til å leve slik

post-31845-0-95967700-1330627879_thumb.jpg

Det har jeg:-) Man har jo klart å holde dyrehoder i livet uten kroppen så teknologien er der. Men de må finne en måte å holde hjernen min frisk og langtlevende på, er ikke mye morro å leve på glass om man er senil eller om jeg ikke får lenger liv enn alle dere med kropp.

Endret av Snillingen
Lenke til kommentar

Jeg har virkelig ikke lyst til å leve slik

post-31845-0-95967700-1330627879_thumb.jpg

Det har jeg:-) Man har jo klart å holde dyrehoder i livet uten kroppen så teknologien er der. Men de må finne en måte å holde hjernen min frisk og langtlevende på, er ikke mye morro å leve på glass om man er senil eller om jeg ikke får lenger liv enn alle dere med kropp.

I den artikkelen jeg lenker til i første innlegg, så står det noe om å utvide og forbedre vår mentale kapasitet. Kort og svært enkelt forklart, at man utvider kortidsminnet og liknende.

Slik jeg ser det så vil det alltid være rom for forbedringer, og vitenskapen vil stadig gjøre nye fremskritt.

Slik jeg ser det så er dette bare en del av evolusjonen. Vil fungere på samme måte. =)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vitenskap:

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/862812/

Schrödingers katt: En pille for evig ungdom

Har vi funnet nøkkelen til evig liv? Den australske professoren Elizabeth Blackburn fikk Nobelprisen i medisin i 2009 for oppdagelsen av et enzym som kan helbrede aldring. Enzymet telomorase gjør at cellene fornyer seg, en prosess som hindrer grått hår og rynker, alderdom og sjukdom. Men er det for godt til å være sant?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Sikkert veldig hyggelig og fint med en robotkropp, helt til mr l337 h4x0r aimbot wallhack deluxe planter en orm som gjør verten uimotståelig til å spille luftgitar hver gang man kjører et farkost over 100 km/t eller betjener livsfarlig maskineri. Der forsvant plutselig evig liv ut av microsoft vinduet 3.11

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...