Gå til innhold

Om ti år kan du flytte hjernen din til en robot og leve evig

145 stemmer

1. 1. Ville du benyttet deg av denne muligheten?

• Ja, selvfølgelig!! Leve så lenge det er mulig!
      76
    • Nei, av en eller annen grunn høres det ikke fristende ut...
      69

Anbefalte innlegg

– Om ti år kan du flytte hjernen din til en robot og leve evig

Om dette går som smurt:

Hva skal vi da med religion?

Eller kanskje det blir mer riktig å spørre om dette oppfyller en rekke religiøse profetier/påstander/ønsker?

Noen tanker ellers omkring det som er skrevet i denne artikkelen?

And the main problem that will be faced by this superbeing that humans could very soon become will be that its life span is too short. We don't want to die. And anyone who answers "No" to the question "Do you want to be immortal" always says "Yes" to the same question with regard to their relatives. It's clear that the refusal to accept the idea of cybernetic immortality is the result of a fear of their ego and the shock of the future. People are afraid because they cannot imagine what the future will look like. Our job is to show people what it will look like.

People are held back, by fear of change, inertia, refusal to accept the new. Those are the things keeping people from admitting their desire to live forever.

a29d11c5-2b8e-4f30-86f1-3d919a759a0b.jpg

tullprat :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om dette går som smurt:

Eller kanskje det blir mer riktig å spørre om dette oppfyller en rekke religiøse profetier/påstander/ønsker?

And the main problem that will be faced by this superbeing that humans could very soon become will be that its life span is too short. We don't want to die. And anyone who answers "No" to the question "Do you want to be immortal" always says "Yes" to the same question with regard to their relatives. It's clear that the refusal to accept the idea of cybernetic immortality is the result of a fear of their ego and the shock of the future. People are afraid because they cannot imagine what the future will look like. Our job is to show people what it will look like.

People are held back, by fear of change, inertia, refusal to accept the new. Those are the things keeping people from admitting their desire to live forever.

Jaja. Vi har fått inn en spåmann på forumet folkens! Ja, hvor skal vi starte? Noe mer du vet også?
Lenke til kommentar

Om dette går som smurt:

Jaja. Vi har fått inn en spåmann på forumet folkens! Ja, hvor skal vi starte? Noe mer du vet også?

roe deg litt da sir :dremel:

hvis det skjer så vil det ikke være nok plass til framtidlige generasjoner, da vil jorden i år 2200 falle

Lenke til kommentar

roe deg litt da sir :dremel:

Yapp. Skal bli! :wee:

hvis det skjer så vil det ikke være nok plass til framtidlige generasjoner, da vil jorden i år 2200 falle

Innen den tiden, vil vi ha skapt en atmosfære og drivhuseffekt(?) på mars, slik at man kan bo der også, og rundt alle andre steder. Man kan leve midt i rommet, da man ikke trenger oksygen for å puste, og så videre. For innen den tid, så er vel hjernen rent syntetisk, og man har kun en robot-kropp.

Nei, jeg er ingen spåmann. Jeg er en filosof, som fantaserer om hvordan fremtiden vil komme til å se ut!

Dersom disse forskerne mot alle odds faktisk skulle ha rett. Men selv om det ikke skjer om 10 år, så kan det skje om femti, hundre, to hundre år, who knows, men jeg er overbevist om at det vil komme til å skje en eller annen gang. I første omgang ved at vår levetid økes betraktelig på grunn av mange vitenskaplige gjennombrudd.

Man kan i dag gjøre det med musehjerner. Altså putte dem inn i en robot, og fungere. Derfor går det også på mennesker. Det er bare snakk om tid.

Menneskene reproduserer seg hele tiden. Det er ikke snakk om "stopp i evolusjon" alle blir cyborg/roboter, når tiden er inne for det. Og man kan velge selv om man vil bli det eller ikke. Mange, faktisk halvparten i denne pollen, ville ikke tatt i mot tilbudet, og dermed ville de ha dødd som vanlige mennesker enda dette ikke var nødvendig!

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Jeg skjønner meg ikke på folk som er i mot dette. Hvis de misliker så sterkt å leve kan de ikke bare ta selvmord? Plassmangel? Dette prosjektet er jo en del av løsningen på problemet "plassmangel". Menneskene vil kunne reise ut i universet uten å trenge oksygen, riktig temperatur, mat og ikke minst TID. Vi har ikke tid til å reise fordi vi alle dør for tidlig.

Dessutten vil vi etterhvert kunne lage virtuelle verdener som er helt like som jorda, eller hva annet vi måtte ønske. Det er vanskelig for folk å forestille seg, men vi vil nå et singularity der quantum computing vil gjøre det mulig å genere hele universet. Dersom vi ikke lenger trenger kropper kan vi i praksis få plass til uendelig mange mennesker.

Gjennom menneskets historie har levealderen bare blitt lenger og lenger. Dette fordi vi har klart å kurere stadig flere sykdommer. Det var vanlig å dø før man var 30 en gang i tiden, hvis noen dør før de er 30 i dagens samfunn ser vi på det som helt fryktelig. Hvorfor skulle ikke det samme være tilfellet dersom noen dør som 80 år hvis gjennomsnittsalderen er 150 f.eks?

Jeg har veldig sansen for alt som går ut på å forlenge levealderen og det å fjerne alle sykdommer ved å flytte mennesket inn i en cyborg. Men jeg innser også at dette vil ta tid å utvikle, og ettersom jeg uheldigvis eldes og befinner meg på en planet der de aller fleste mennesker ikke deler mine (og 2045 prosjektets) tanker og ideer om en fremtid fri for sykdom tror jeg det er viktig å fortsette å kjempe for fri markedsliberalisme da dette er det eneste som kan føre til raskere utvikling, og dermed at vi kan nå målet fortere. Per dags dato blir det lagt så mange kjepper i hjulene på kapitalismen at jeg er veldig redd for å bli en av de som dør før dette prosjektet kommer langt nok. Tenk på det da... å dø kanskje bare noen tiår før menneskene kan leve evig?

Jeg har fundert på om det kan være en ide med cryonics (bli fryst ned etter sin død) for å bli bevart i tilfellet jeg ikke skulle leve lenge nok, jeg har egentlig ikke helt tro på at cryonics kan fungere slik det gjøres i dag, men på en annen side har du bedre odds enn om du skulle bli gravd ned i jorda.

Det er uansett et spennende tema og jeg er glad du lagde denne turbonello, dette trenger mer oppmerksomhet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner meg ikke på folk som er i mot dette. Hvis de misliker så sterkt å leve kan de ikke bare ta selvmord? Plassmangel? Dette prosjektet er jo en del av løsningen på problemet "plassmangel". Menneskene vil kunne reise ut i universet uten å trenge oksygen, riktig temperatur, mat og ikke minst TID. Vi har ikke tid til å reise fordi vi alle dør for tidlig.

Dessutten vil vi etterhvert kunne lage virtuelle verdener som er helt like som jorda, eller hva annet vi måtte ønske. Det er vanskelig for folk å forestille seg, men vi vil nå et singularity der quantum computing vil gjøre det mulig å genere hele universet. Dersom vi ikke lenger trenger kropper kan vi i praksis få plass til uendelig mange mennesker.

Gjennom menneskets historie har levealderen bare blitt lenger og lenger. Dette fordi vi har klart å kurere stadig flere sykdommer. Det var vanlig å dø før man var 30 en gang i tiden, hvis noen dør før de er 30 i dagens samfunn ser vi på det som helt fryktelig. Hvorfor skulle ikke det samme være tilfellet dersom noen dør som 80 år hvis gjennomsnittsalderen er 150 f.eks?

Jeg har veldig sansen for alt som går ut på å forlenge levealderen og det å fjerne alle sykdommer ved å flytte mennesket inn i en cyborg. Men jeg innser også at dette vil ta tid å utvikle, og ettersom jeg uheldigvis eldes og befinner meg på en planet der de aller fleste mennesker ikke deler mine (og 2045 prosjektets) tanker og ideer om en fremtid fri for sykdom tror jeg det er viktig å fortsette å kjempe for fri markedsliberalisme da dette er det eneste som kan føre til raskere utvikling, og dermed at vi kan nå målet fortere. Per dags dato blir det lagt så mange kjepper i hjulene på kapitalismen at jeg er veldig redd for å bli en av de som dør før dette prosjektet kommer langt nok. Tenk på det da... å dø kanskje bare noen tiår før menneskene kan leve evig?

Jeg har fundert på om det kan være en ide med cryonics (bli fryst ned etter sin død) for å bli bevart i tilfellet jeg ikke skulle leve lenge nok, jeg har egentlig ikke helt tro på at cryonics kan fungere slik det gjøres i dag, men på en annen side har du bedre odds enn om du skulle bli gravd ned i jorda.

Det er uansett et spennende tema og jeg er glad du lagde denne turbonello, dette trenger mer oppmerksomhet.

litt for mye tekst da, men jeg sa tullprat fordi det er ikke det første gang jeg hører om( Hva skal jeg kalle det) overnaurlige vitenskapelige oppdagelser.

"UFOene lander" og "verden ska gå under i 2012" er bare 2 eksempler.

Lenke til kommentar

litt for mye tekst da, men jeg sa tullprat fordi det er ikke det første gang jeg hører om( Hva skal jeg kalle det) overnaurlige vitenskapelige oppdagelser.

"UFOene lander" og "verden ska gå under i 2012" er bare 2 eksempler.

Nå var ikke min kommentar rettet spesifikt mot deg, men å sammenligne vitenskap med religiøse fenomener som UFOer og 2012 blir for dumt.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er en av de som svarte nei. Kort fortalt så føler jeg at konseptet om evigheten gjør at ting mister sin verdi. Glede, vennskap, kjærlighet. Jeg ønsker ikke å leve evig, men å glede meg over det jeg har her og nå.

Det å bli gammel, lide fryktelig pga diverse sykdommer og til slutt ha som eneste lille håp at du snart vil dø er ikke noe som skremmer deg? Eller har du planer om å ende det før du kommer til det stadiet?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som jeg ikke forstår er at tittelen er "Om ti år kan du flytte hjernen din til en robot og leve evig" og nå sier du

Men selv om det ikke skjer om 10 år, så kan det skje om femti, hundre, to hundre år, who knows

Det er ikke jeg som sier det. Du leste kanskje ikke lenken jeg lenket til? (Teknofil)

men jeg har et spørsmål hva er musehjerner?

Biologiske hjerner som forskerne har hentet ut fra mus.

Her har man gjort det med rottehjerne®:

Lenke til kommentar

:thumbup:

Jeg er veldig enig i hva du skriver. Også dette med markedsliberalisme.

Jeg selv er for en sosial liberalisme :)

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Om dette går som smurt:

Artikkelen sier også

"Dette er også kun en midlertidig løsning, for om 30 år mener Itskov at det er unødvendig med fysiske kropper og at vi bare behøver hologrammer. – Hologrammer har mange fordeler, forklarer han. – Du kan gå gjennom vegger og du kan bevege deg i lysets hastighet.”

Det er kun de gode som får leve i den fantastiske ny fremtidsverden, turbonello de onde blir værende i helvete i all evighet. Fordi de aviste fremtidsmennesket Jesus Kristus, til fordel for sitt primitive "liv".

Lenke til kommentar

Om dette går som smurt:

Artikkelen sier også

"Dette er også kun en midlertidig løsning, for om 30 år mener Itskov at det er unødvendig med fysiske kropper og at vi bare behøver hologrammer. – Hologrammer har mange fordeler, forklarer han. – Du kan gå gjennom vegger og du kan bevege deg i lysets hastighet.”

Det er kun de gode som får leve i den fantastiske ny fremtidsverden, turbonello de onde blir værende i helvete i all evighet. Fordi de aviste fremtidsmennesket Jesus Kristus, til fordel for sitt primitive "liv".

Du mener at det som gjør et menneske godt er avhengig av menneskets personlige tro på Jesus Kristus. Det er jeg uenig i. Det som gjør et menneske godt, avhenger av hvordan mennesket har behandlet andre mennesker.

Jeg ser på helvete som en sinnstilstand som man kan bli satt fri fra. Ingen fortjener å havne i helvete heller uansett hva vedkommende har gjort i et begrenset tidsrom.

Lenke til kommentar

Et tankeeksperiment som jeg har problemer med er å forestille meg selve prosessen der man "flytter" hjernen til en cyborg, vil man ikke på en måte dø og kopien vil leve videre?

Se for deg scenarioet at du sitter i en stol, hjernen blir scannet og kopiert inn på en harddisk, videre flyttet inn i en cyborg. Hva skjer så med den gamle hjernen, med den gamle deg?

De har sikkert en god løsning på dette, men jeg synes det er vanskelig å forestille meg og "føler" at kopien er den som vil leve videre og ikke jeg... Kopien vil jo ikke merke noen forskjell selvfølgelig, men det blir likevel en kopi. Er litt bekymret for dette og vil ikke gjennomføre en slik prosess før jeg eventuelt har forstått dette ordentlig.

andre som har tenkt slik?

Endret av Warz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje til og med noe som til forvekslig ligner på et menneske, men ti år er et fullstendig urealistisk tidsperspektiv. Dessverre for oss som lever i dag, er dette noe som ligger minst et århundre inn i fremtiden.

Eller ikke. Slå opp Moore's lov, den relevante teknologien nærmest dobles i utvikling hvert år. Det er derfor ingen linær utvikling.

Jeg er dog usikker på om dette er veien å satse, altså overføre selve hjernen til en robot. Det ville være mere fordelsmessig å kunne lagre minner eletronisk som en slags sikkerhetskopi for å så implantere disse i klonede nye menneskekropper når kroppen vår begynner å forfalle. Dette er på ingen måte et usannsynlig scenario over et 30 års tidsperspektiv med basis i dagen teknologiutvkling.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Kom tilbake når det er noen lovende nyheter mot utsikten å bevege seg fritt i 4. og 5. dimensjon. Dette her blir for pinglete

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...