Gå til innhold

Anbefaling av vifte til mitt connect3d 9600 np??

eskarls

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har samme kortet og har klokket det til core 400 og mem 250. Kan det klokkes lenger med aktiv kjøling på GPU? Ved overklokking blir jo heatsinken så varm at det er ubehagelig å ta på, men har ikke turt å klokke mer, da jeg ikke vet hva som kan skje.....

Lenke til kommentar

Har sett det kortet klokket til 450MHz på kjernen. (Med den orginale ribba)Ville ikke tatt bryet med å montere vifte. Ta heller litt papp og teip den fast slik at luftstrømmen fra ei kabinettvifte i front blåser over den eksisterende ribba. Det vil nok være enda bedre enn en egen hsf løsning (hsf:heat sink fan)

Lenke til kommentar

Leste et annet sted her på forumet om en som hadde brukt et gammelt PCI kort, skåret ut et 80x80mm hull, satt inn vifte, og satt det i PCI sporet nærmest AGP porten. På den måten blåste "frisk" luft på heatsinken. Forutsetter vel uansett at man har god kjøling i kabinettet ellers.

Vil det gi like god kjøling som en vifte på selve GPU?

Lenke til kommentar
Vil det gi like god kjøling som en vifte på selve GPU?
Kommer selvfølgelig ann på ribben, viften og avstanden mellom dem ;) Tipper at det i dette tilfellet vil gi bedre kjøling siden du vil kunne bruke en mye større vifte enn det som vanligvis er på skjermkort.

du må ha viften til å blåse bak på heatpipen ellers hindrer du varmeavgivningen
Dette kortet har ikke heatpipe, bare en vanlig ribbe. Det er Radeon 9600 pro UE som har heatpipe.
Lenke til kommentar
Har sett det kortet klokket til 450MHz på kjernen...)

Hvilket program ble da brukt?

Mitt kort får jeg ikke klokket lengre enn 405mhz på core (Connect 3d r9500np) da jeg ikke har noe program som lar meg klokke lengre. Det virker som kortet har et enormt potensiale, og ønsker å teste dette ut. :yes:

Lenke til kommentar

Har også et Connect 3D 9600 np. Har klokket det opp til 230MHz på minnet og 370MHz core. Har prøvd å klokke det litt mer, men da får jeg bare artifacts i 3DMark 01 og 03.

Angående vifte til kortet. Sjekk ut denne hos Microplex:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CCBA4C

Den skal passe til 9600, og skal ifølge testen det er linket til fungere bra. Monteringen er visst også ganske så enkel. Med en slik vifte er det kanskje mulig å komme opp mot 430-450MHz core(?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...