kongefritt Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 oki.. dårlig topic, men jeg klarte ikke skrive noe bedre, ok. her er problemet mitt.. sjefen min skulle ha noe stasj av meg, så vi monterte inn hans disk i min maskin og smalt over alt. jeg var ute en tur og kom inn igjen da var han ferdig. Men jeg så at ledningene til cdromen var ute (det var de vi hadde montert disken hans i.) og jeg dytta strømmen bort til cd-rommen. det var da jeg skjønte det.. maskina var slått på igjen! det sa poff, maskina reboota og det luktet en eim som.. best kan beskrives som kattepiss.. men alt virker.. jeg tipper at poweren kan ha tatt "delvis" kvelden og den vil isåfall dø ut sakte men sikkert. her er spørsmålet.. Hva kan ha skjedd? har den kommet fra det uskadd eller er det kommet en skade et sted? og i såfall. hvem har ansvaret? sjefen som slurvet eller jeg som var ignorant for et sekund.. (har en ganske støysvak maskin og alle lamper er fjernet så det eneste man kan merke at maskina sto på var at prosessorvifta sto på og powervifta.. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Hvius du er dataansvarlig så er det vel ditt ansvar, skal jo egentlig nappe ut ledning bak+ antistatisk armbånd osv.... Lenke til kommentar
Raz Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Indikerer ikke den "kattepisslukta" en lekk kondensator eller noe sånt? Lenke til kommentar
eiga Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Jeg hadde byttet ut PSU for å være sikker, kan jo hende at den 'elektoniske' sikkringen ble sprengt på en måte som gjør at den leverer strøm, men at den ikke kommer til å kutte strømmen ved en overbelastning senere. Ansvar: kattpiss-Fjertens far.... Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Tror eg hadde kjøpt nye deler og aldri nevnt det til noen. Det hadde vært meget pinlig. Men fra spøk til revolver: Du kan ha fått en "boost" med støm inn på resten av pc`en og. Prøv en og en del i en annen maskin. Se hva som virker. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 har en kondensator gått så er det vel bare å prøve harddisken ii en annen pc. Det er vel dataene som er viktigst Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 .. men alt virker.. jeg tipper at poweren kan ha tatt "delvis" kvelden og den vil isåfall dø ut sakte men sikkert. Han sier jo at alt virker, hvorfor skal han da flytte over ting og stresse på? Nei, du har i det minste lært noe idag, ikke fingre inni pc`en når strømmen er på. "Sakte dø ut" teorien din har jeg heller ikke mye tro på. Elektriske komponenter blir enten defekte av slike peak-strømmer, eller ikke. Når det gjelder ansvar tror jeg du vet hvem som har ansvaret Merker du ikke hvordan du prøver å ro deg unna at det var din feil? sjefen som slurvet eller jeg som var ignorant for et sekund.. Kjipt er det uansett når du skal være hyggelig og hjelpe til.. good luck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå