-Serenity- Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Jeg har idag en Passat ('97 modell) som har gått rundt 150 000. Dersom jeg kjøper en ny bil - ny brukt riktignok - har arbeidsgiveren min har tilbydt meg 2 000,- i måneden for å trykke firmalogoen på denne. Skal jeg først skifte ønsker jeg meg jo helst noe fra rundt 2009. Jeg lurer egentlig bare på hvorvidt dette er en bra eller dårlig deal? Under hvilke forutsetninger - i forhold til egenkapital etc - vil det eventuelt være bra eller dårlig? Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Det høres ut som en god deal, men hvor lenge vil han betale deg? Min forrige arbeidsgiver solgte meg en bil med logo allerede på bilen. Etter jeg hadde kjøpt den sa han at jeg ikke fikk lov å ta det av. Ganske frekt, og jeg fikk ikke et rødt øre for å ha det på heller. Min private bil. 1 Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Hvis det er din bil, da kan du vel gjøre hva du vil med den, hvordan kan han da kreve at han skal ha logoen på din bil? Lenke til kommentar
-Serenity- Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2012 Det høres ut som en god deal, men hvor lenge vil han betale deg? Så lenge jeg har den. Eneste grense er at bilen er maks ti år. Hvis det er din bil, da kan du vel gjøre hva du vil med den, hvordan kan han da kreve at han skal ha logoen på din bil? Han krever det ikke, men jeg får 2 000,- i måneden som kompensasjon for at firmanavnet skrives på siden - hvis jeg vil. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Så lenge det er en grei logo høres jo det ut som en lønnsom deal, men jeg hadde sterkt vurdert en annen løsning hvis det f.eks hadde stått Tena Lady for menn på bilen min. 1 Lenke til kommentar
citronen Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Jeg er ganske sikker på at det er 28% skatt av slike goder, så sant det ikke blir ført som km-godgjørelse. Bare pass på at de to lappene ikke blir til under halvannen pga. regnskapsflimmer! Selv er jeg selvstendig næringsdrivende, og har logo på bilen. Men jeg skulle ønske at noen betalte meg penger for å reklamere for noe! "RETTFERDIGHET ER AT ALLE BOR I BLOKK" Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) Om du kjøper en bil som har tilhørt et firma, så får du gjerne rabatt på bilen om du blir enig med dem at du lar logo stå på bilen. Jeg har selv hatt firma med logo på, og det tar ca 3 timer å fjerne dritten med hårføner. Aldri prøv uten noe varmebehandler på, da tar det 20 timer vs 3 timer. Men vær smart, når du kjøper ny bil, kontakt eieren av firma som hadde bilen, spør om å gjøre en avtale om at du beholder logo mot 200 kr i måneden, så lenge som mulig og få det på kontrakt. 200 kr er gode penger, selv om det høres lite ut. EDIT: Det eneste negative med å ha logo for et respektert firma på bilen er at når du skal ha eu kontroll, så lurer verkstedene deg fordi de tror du er rik. Endret 8. mars 2012 av LonelyMan Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Sånn jeg har fortsått det, skal TS få penger av firmaet han selv jobber for, mot å ha logo på bilen. Da blir det vell feil å gjøre avtale med de man kjøper bilen av i tillegg, og disse 200 kronene du snakker om i måneden har vell lite å si mot disse 2.000,- TS er tilbudt. Og kan vell for så vidt bekrefte at den siste påstanden din bare er tull. 1 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Sånn jeg har fortsått det, skal TS få penger av firmaet han selv jobber for, mot å ha logo på bilen. Da blir det vell feil å gjøre avtale med de man kjøper bilen av i tillegg, og disse 200 kronene du snakker om i måneden har vell lite å si mot disse 2.000,- TS er tilbudt. Og kan vell for så vidt bekrefte at den siste påstanden din bare er tull. Jeg har erfaring fra to firmaer med logo, og det har skjedd hver gang, men har ikke skjedd med andre diskret biler jeg har hatt der. Så min erfaring veier tyngre enn din teori. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Enten er det faktisk tilfelle at ting har vært gale med bilen din, eller så ligger problemet hos verkstedet/mekanikeren. Eventuelt ligger problemet i at du er lettlurt og ikke ber om begrunnelse for hvorfor ting må skiftes. Som regel er det snakk om slitedeler som blir anmerket på EU-kontroll, og fordi du har hatt 2 biler (som i følge deg er firmakjørt før ditt eie) som du måtte skifte diverse slitedeler på, noe som er helt "normalt", vil ikke si at verkstedet slakter deg pga. en logo på bilen din. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Jeg er ganske sikker på at det er 28% skatt av slike goder... Jeg er ganske sikker på at dette er en inntekt som skattes etter marginalskatt, siden det ikke er en kapitalinntekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå